تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806851786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده شيراز در مجلس: سرانه پژوهشگر در استان فارس مطلوب نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده شيراز در مجلس: سرانه پژوهشگر در استان فارس مطلوب نيست
خبرگزاري فارس: نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي گفت: علي‌رغم آنكه دانشگاه‌ شيراز در ميان دانشگاه‌هاي كشور جايگاه دوم و سوم پژوهش را دارد، اما سرانه پژوهشگر در استان فارس به نسبت ساير استان‌ها مطلوب نيست.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دانشگاه شيراز، جعفر قادري در نشستي با عنوان توسعه آموزش‌ عالي استان فارس افزود: اگرچه كيفيت دانشجوي تربيت شده و آموزش داده شده در شيراز بسيار بالاتر از استان‌هاي كشور است، اما از نظر سرانه دانشجويي نيز استان فارس در مقايسه با ساير استان‌ها وضعيت مطلوبي ندارد.
قادري با بيان اينكه براي افزايش سرانه دانشجو بايد دانشگاه‌هاي جديدي در استان فارس راه‌اندازي شده و منابعي خارج از منابع دانشگاه به كمك آموزش‌عالي استان آورده شود، افزود: براي پاسخگويي به نيازهاي آموزش‌عالي بايد ضمن حفظ جامعيت دانشگاه شيراز، در ساير بخش‌هايي كه نياز به توسعه داريم، دانشگاه‌هاي جديد ايجاد كنيم.
نماينده مردم شيراز در استان فارس خاطرنشان كرد: دانشگاهيان از جامعه انتظار دارند كه براي كمك به رشد دانشگاه‌ها، نيازهاي پژوهشي خود را به اين مراكز علمي واگذار كنند.
قادري همچنين گفت: دولت ضمن رعايت عدالت اجتماعي در توسعه ظرفيت آموزش‌عالي، بايد در حفظ و نگهداري دانشگاه‌هاي مادر و پژوهشگرا كمك كند.
نماينده مردم شيراز در مجلس تصريح كرد: به خاطر داشته باشيم كه استان فارس، استاني تك هزينه نيست و در بخش‌هاي مختلف صنعتي، كشاورزي، صنايع مخابراتي، گردشگري و مذهبي داراي ظرفيت بوده و مي‌تواند مسير توسعه را به‌خوبي طي كند.
رئيس دانشگاه شيراز نيز هدف از برگزاري اين نشست را هم‌انديشي در خصوص توسعه آموزش‌عالي در استان فارس به لحاظ كمي و كيفي دانست و ضمن تأكيد بر ضرورت اين موضوع، حمايت مديران استان و مسئولان كشوري را شرط لازم در تحقيق اين امر دانست.
محمدهادي صادقي گفت: اهتمام به ارتقا كيفيت فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي و رفع نيازها و چالش‌هاي موجود در دانشگاه‌هاي استان فارس يك ضرورت اجتناب ناپذير است.
صادقي از توسعه و گسترش دانشكده‌هاي جديد به‌عنوان يكي از برنامه‌هاي جديد دانشگاه شيراز ياد و خاطرنشان كرد: دانشگاه شيراز با هدف ارتقا و توسعه دانشگاه و پاسخگويي به نيازهاي جامعه دانشكده‌هاي مهندسي شيمي، نفت و گاز، مهندسي برق و كامپيوتر، گردشگري و مديريت هتلداري، نانوتكنولوژي، بايو تكنولوژي و مهندسي آب و خاك را تاسيس كرده يا در آينده راه‌اندازي خواهد كرد.
رئيس دانشگاه شيراز تصريح كرد: در اين راستا بسياري از بخش‌هاي علمي دانشگاه شيراز به دانشكده ارتقا داده مي‌شود اما اين مهم نيازمند تأمين امكانات لازم در راستاي تحقق فرصت‌هاي بيشتر آموزش‌عالي است.
صادقي حمايت و مديريت دانشگاه شيراز در تشكيل و راه‌اندازي مراكز آموزش عالي استان را چشمگير و مطلوب عنوان و تاكيد كرد: تأسيس مراكز آموزش‌عالي كازرون، داراب، فسا، جهرم و ديگر مراكز آموزش‌عالي تاييد كننده جديت دانشگاه شيراز در توسعه آموزش‌عالي در سطح جغرافياي استان فارس است.
رئيس دانشگاه شيراز افزايش ظرفيت دانشجويان دانشگاه شيراز را در بسياري موارد فراتر از پيشنهاد اين دانشگاه دانست و ابراز اميدواري كرد كه با حمايت مسئولان ذيربط برخي مشكلات ناشي از اين افزايش ظرفيت مرتفع شود.
براساس اين گزارش معاون پژوهشي دانشگاه شيراز نيز مدراك و شاخص‌هاي ارزيابي مراكز آموزش‌عالي را تشريح و وجود برخي مراكز دانشگاهي در برخي استان‌هاي كشور كه فاقد چنين فاكتورهايي هستند را تأسف بار عنوان كرد.
نعمت‌الله رياضي توليدات علمي، نسبت استاد به دانشجو، تعداد كتب و مجلات موجود، ميزان فضاي آموزشي، تعداد اعضاء هيئت علمي بين‌المللي، تعداد دانشجويان، تعداد جوايز و اختراعات، فارغ‌التحصيلان و امكانات رفاهي را از جمله اين فاكتورها برشمرد.
معاون آموزشي دانشگاه شيراز نيز گفت: پذيرش دانشجو در سال جاري در دانشگاه شيراز نسبت به سال‌هاي گذشته افزايش داشته به‌طوري كه در مقطع كارشناسي بيست درصد و در مقطع كارشناسي‌ارشد سي درصد افزايش پذيرش داشته است.
عبدالحسين جهانميري افزود: هم‌اينك وضعيت پذيرش دانشجو بحراني است و امكان ارائه فعاليت در برخي بخش‌ها وجود ندارد.
معاون سياسي ـ امنيتي استانداري فارس نيز جامعيت و كيفيت آموزش دانشگاه شيراز را مورد تأكيد قرار داد و گفت: در كشور ما بايد تعدادي از دانشگاه‌ها همانند دانشگاه شيراز به عنوان تربيت كننده شخصيت‌هاي علمي وجود داشته باشند و از آنان حفاظت و نگهداري شود.
محمدرضي حدائق افزود: دانشگاه شيراز بايد آينده استان را ترسيم كند و نيازهاي جامعه را مورد ارزيابي و بررسي قرار دهد.
حدائق نقطه‌نظرات استادان دانشگاه شيراز و نماينده مردم در مجلس را در اين نشست علمي، استدلالي و منطقي عنوان و خاطرنشان كرد: اين‌گونه مباحث بايد در جاي خود مورد بحث و بررسي قرار گيرد.
در اين نشست تني چند از پيشكسوتان، مسئولان و استادان دانشگاه شيراز در خصوص توانايي‌ها، قابليت‌ها، ظرفيت‌ها و قدمت و بين‌المللي بودن اين دانشگاه سخن گفته و ضمن پذيرش لزوم تأسيس دانشگاه‌هاي جديد در سطح استان فارس نسبت به موضوع تقسيم دانشگاه شيراز به چند دانشگاه اعتراض خود را اعلام كرده و اين امر را موجب از بين رفتن توانمندي‌ها و جامعيت دانشگاه شيراز دانستند.
انتهاي پيام/ر
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن