تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815626830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فراكسيون مسجد؛ بايد‌ها و نبايدها/30عضو فراكسيون مسجد: تشكيل كميته انسجام بودجه حوزه مساجد در فراكسيون مسجد ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: فراكسيون مسجد؛ بايد‌ها و نبايدها/30عضو فراكسيون مسجد: تشكيل كميته انسجام بودجه حوزه مساجد در فراكسيون مسجد ضروري است
گروه اجتماعي: اگر فراكسيون مسجد بتواند بودجه‌هاي پراكنده حوزه مساجد را تجميع و آن را به سازمان يا متولي واحد واگذار كند بدون‌شك از عملكرد موفقي برخوردار خواهد بود لذا لازم است تا در اين فراكسيون كميته انسجام بودجه حوزه مساجد تشكيل شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد «جلال يحيي‌زاده‌ فيروزآبادي» عضو كميسيون فرهنگي و فراكسيون مسجد مجلس هشتم در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، با اشاره به مخالفت خود با ايجاد فراكسيون‌هاي متعدد در مجلس شوراي اسلامي گفت: مسجد در نظام اسلامي داراي جايگاه ويژه‌اي است كه بسياري از مسائل آموزشي، فرهنگي و بسيج همگاني جامعه در اين مكان امكانپذير است از اين‌رو با توجه به اين جايگاه والا، ضرورت تشكيل فراكسيون مسجد در مجلس احساس مي‌شد.

وي به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي را فرصتي براي احياي مساجد دانست و افزود: در دهه‌هاي گذشته مساجد از كاركردهاي اصلي خود باز ماند و اين موجب شد تا تنها نيمي از مساجد كشور فعال باشند كه البته با توجه به رويكرد دولت نهم و ارائه تمهيداتي به اين حوزه معنوي، در چند سال اخير اين مشكل رفع شده است.

عضو فراكسيون مسجد با اشاره به اختصاص بودجه‌ از سوي دولت به‌منظور كمك به ساخت‌و ساز مساجد و برگزاري فعاليت‌هاي فرهنگي اين حوزه تصريح كرد: در حال حاضر تنها حدود چهار هزار كانون‌ فرهنگي و هنري در مساجد وجود دارد كه اين تعداد اندكي است از طرفي بودجه‌هايي كه در اختيار سازمان‌ها و نهادهاي متولي در امور مساجد قرار دارد، ناچيز است از اين‌رو لازم بود تا فراكسيوني با اين عنوان در مجلس به‌منظور بهبود وضعيت بودجه مساجد تأسيس شود.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس در ادامه اظهار كرد: اين فراكسيون بايد با لحاظ اختصاص بودجه مورد نياز مساجد، مانع از دولتي شدن آن شود همچنين توان رسيدگي به فعاليت‌هاي مختلف اين حوزه و ساماندهي آنها از جمله در حوزه فرهنگي از فراكسيون مسجد انتظار مي‌رود.

يحيي‌زاده در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «آيا فراكسيون مسجد توان انتخاب متولي واحد در حوزه مساجد به‌منظور تقسيم عادلانه بودجه‌ كنوني اين حوزه را دارد؟» گفت: مجلس هفتم كميته‌اي را با هدف توزيع بودجه‌هاي قرآني و جلوگيري از هرگونه موازي‌كاري‌ و انسجام بودجه‌هاي پراكنده تشكيل داد كه از عملكرد موفقي برخوردار بود از اين‌رو به اعتقاد من لازم است تا در فراكسيون مسجد نيز كميته‌اي به‌منظور انسجام بودجه‌هاي پراكنده، توزيع و مديريت آن در سازمان‌هاي مختلف تشكيل شود.

وي خواستار انسجام بودجه‌ سازمان‌ها و نهادهاي مسئول در امور مساجد شد و افزود: اگر بتوانيم بودجه‌هاي پراكنده حوزه مساجد را تجميع و آن را به سازمان يا متولي واحد واگذار كنيم ما نيز در اين فراكسيون موفق عمل خواهيم كرد و از ريخت‌وپاش‌هاي بي‌مورد در اين حوزه جلوگيري خواهد شد البته ناگفته نماند در سال جاري تلاش شده است تا بودجه‌هاي پراكنده در اين حوزه، منسجم و در اختيار سازمان اوقاف و امور خيريه قرار گيرد.

نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي درباره نقش فراكسيون مسجد در بازگرداندن مساجد به جايگاه واقعي آنها گفت: اگرچه ما تا رسيدن به نقطه مطلوب جايگاه مساجد فاصله بسياري داريم اما خوشبختانه در حال حاضر در مسير احياي مساجد هستيم و تشكيل فراكسيون مسجد را فرصتي براي دست‌يافتن به اهداف اساسي آن مي‌دانيم.

يحيي‌زاده در ادامه افزود: فضاي معنوي مساجد توان مقابله با هرگونه هجمه‌هاي فرهنگي و سياسي دشمنان اسلام را دارد از اين‌رو تقويت اين حوزه معنوي مي‌تواند ما را در برابر هجمه‌هاي فرهنگي دشمنان واكسينه كند اما متأسفانه مساجد كنوني اين توان را ندارند تا بتوانند در مقابل تهاجمات فرهنگي ايستادگي كنند.

عضو فراكسيون مسجد در پايان با اشاره به گستردگي فعاليت‌هاي مساجد به‌ويژه در مناطق محروم به خبرنگار ايكنا گفت: در برخي از كشورهاي مسلمان همچون عربستان مساجد دولتي هستند از اين‌رو هيچ مشكلي در زمينه بودجه مساجد وجود ندارد، اما ما خواستار مساجدي هستيم كه با حضور مردم اداره و ساخته شود از اين‌رو لازم است تا حمايت‌هاي مالي در اين زمينه افزايش يابد.
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن