تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815168331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برای آنانکه دوستشان دارید:*


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: برای آنانکه دوستشان دارید





تربیت کودک در نظر همه والدین پروسه ای است نه چندان راحت و نیاز به آگاهی و کسب اطلاعات کافی و مرتبط احساس می شود. قدرت حل مسئله، جهت گیری علائق، اندوختن تجربه، و پرورش قدرت تخیل و آشنایی با نقش های مختلف اجتماعی ، مسائلی است که باید در نحوه تربیت همه کودکان بگنجد. بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات نو و کاربردی را به شما ارائه دهیم.
علایق او را در مسیر درست هدایت کنید

تلاش کنید تا فرزند شما فعالیتهای مختلفی را تجربه کند و از میان آنها علایق خود را کشف نماید. وقتی بچهها به کاری علاقه داشته باشند از تواناییهای خود لذت میبرند و همین امر باعث میشود تا در دیگر جنبههای زندگی نیز موفق شوند.
بهتر است از او بخواهید تا کمی درباره بهترین راهحل برای مقابله با مشکل فکر کند و پس از رسیدن به نتیجه درباره علت انتخابش با او صحبت کنید.

قدرت حل مسئله
بچهها وقتی نسبت به خود مطمئن میشوند که بتوانند بر سر خواستههایشان مذاکره کنند. تحقیقات نشان میدهد حتی بچههای کوچک نیز میدانند چگونه مشکلات خود را شخصاً حل کنند. وقتی فرزند شما از مسائلی که برایش پیش آمده شکایت میکند بهجای اینکه تنها به همدردی و احیانا دفاع از وی بپردازید، بهتر است از او بخواهید تا کمی درباره بهترین راهحل برای مقابله با این مشکل فکر کند و پس از رسیدن به نتیجه درباره علت انتخابش با او صحبت کنید. سپس از کودکتان سئوال کنید آیا راهحل پیشنهادی او تنها راه ممکن است یا اینکه ممکن است گزینههای بهتری نیز وجود داشته باشد.
کمک به دیگران راهکاری مناسب
بچهها هنگام قرار گرفتن در موقعیتهای جدید که مستلزم پذیرفتن نقشهای جدیدی باشد، احساس اطمینان و دلگرمی بیشتری خواهند داشت. بد نیست اگر کمی از کارهای خانه را به عهده آنها بگذارید تا با کمک کردن به شما احساس توانمندی و ارزشمندی در فرزندتان تقویت شود. با اینکار نه تنها آنها یاد میگیرند که برای بهدست آوردن هر چیز تلاش و کوشش لازم است بلکه با اینکار آمادگی لازم برای پذیرفتن مسئولیتهای آتی در آنها ایجاد میشود.




موقعیتهایی برای بودن در کنار بزرگترها
اگرچه بچهها ترجیح میدهند بیشتر وقت خود را در گروه هم سالان صرف کنند، اما حضور آنها در کنار بزرگترها و در جمع آنها واقعا مهم است. اگر موقعیتی را فراهم کنید تا فرزندانتان مقداری از وقت خود را با بزرگترها بگذرانند، دنیای آنها بزرگ و بزرگتر شده و دید بازتر و عاقلانهتری نسبت به مسائل زندگی خواهند داشت. تحقیقات نشان داده کودکانی که وقت بیشتری را به همراه معلم، عمو یا دایی، خاله یا عمه و یا دوستان والدین خود میگذرانند، نسبت به دیگر بچهها از انعطاف بیشتر و دید بازتری برخوردار هستند.


اگر موقعیتی را فراهم کنید تا فرزندانتان مقداری از وقت خود را با بزرگترها بگذرانند، دنیای آنها بزرگ و بزرگتر شده و دید بازتر و عاقلانهتری نسبت به مسائل زندگی خواهند داشت.


درباره آینده خیالبافی کنید
اگر بچهها میتوانند در رویاها و خیالپردازیهایشان، خود را در نقشها و مسئولیتهای آینده تصور کنند، مطمئناً از اعتماد به نفس و اطمینان خوبی برخوردار هستند. برای کودکتان توضیح دهید که چگونه شما، همسرتان و دیگر بزرگترها، شغل فعلیتان را انتخاب کردید. مهم نیست که انتخاب هماکنون فرزند شما چیست و در آینده چه کاره خواهد شد، حتی اگر بعدها نظر او تغییر کند مهم این است که او درباره اهداف خود در زندگی فکر میکند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن