تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804347088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار دانشجويان با رهبر معظم انقلاب اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ديدار دانشجويان با رهبر معظم انقلاب اسلامي
رهبر معظم انقلاب اسلامي مهمترين وظيفه نسل جوان به ويژه حركت فعال دانشجويي را تلاش پرنشاط،همراه با عقلانيت براي تحقق پيشرفت و عدالت در دهه چهارم انقلاب اسلامي خواندند.
به گزارش شبكه خبر، حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي، عصر امروز در ديدار جمع زيادي از دانشجويان و برگزيدگان علمي دانشگاهها ، مهمترين وظيفه نسل جوان به ويژه حركت فعال دانشجويي را تلاش پرنشاط و همراه با عقلانيت براي تحقق
پيشرفت و عدالت در دهه چهارم انقلاب اسلامي خواندند و
تاكيد كردند: نسل جوان با همت و مسلمان بايد با نگاهي سرشار از اميد و با تلاش بي وقفه و برنامه ريزي صحيح و اصولي در مسير توليد انديشه نو و رسيدن به جامعه اسلامي برخوردار از پيشرفت همزمان مادي و معنوي گام بردارد.

ايشان نظام اسلامي را با وجود گذشت 30 سال از عمر آن نظام
جوان و نيازمند كار و تلاش بيشتر در مباني دانستند و افزودند: بر همين اساس شعار و هدف دهه چهارم انقلاب ، پيشرفت و
عدالت نامگذاري شده است تا همه تلاش ها و برنامه ريزي ها
در جهت رسيدن به اين اهداف بزرگ باشد.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين پيشرفت مورد نظر در نظام اسلامي خاطر نشان كردند.. اين پيشرفت همه جانبه و در برگيرنده پيشرفت مادي و معنوي است و بايد ضمن تلاش براي برخورداري جامعه از سطح معيشت ، اشتغال ، رفاه و رشد علمي مناسب ، جامعه از نظر برخورداري از عدالت ، اخلاق والاي اسلامي ، معنويت ، ايمان عميق و انگيزه روزافزون نيز در سطح مطلوب باشد.

حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر مراقبت از نيافتادن در بيراهه ها در مسير پيشرفت ، خاطر نشان كردند: يكي از اين بيراهه ها ، همان مسير غلط قبل از انقلاب است كه دنباله روي از ظواهر غربي ها به عنوان پيشرفت قلمداد مي شد.

ايشان افزودند:يكي ديگر از نمونه هاي بيراهه در مسير پيشرفت ، تفكري است كه هويت ايراني اسلامي را نفي نمي كند،اما نسبت به پيشرفت كشور حالت نااميدي و ياس دارد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ترويج اين تفكر از جانب برخي
افراد تاكيدكردند:متاسفانه نام اين تفكر واقع بيني گذاشته مي شود و هدف آن هم اين است كه يك ملت مسلمان همواره محكوم به دنباله روي از غرب باشد.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطر نشان كردند.. اين تفكر غلط ، خلاف تجربه طولاني مدت بشري است زيرا خداوند هيچگاه يك دسته از انسانها را به عنوان انسانهاي صاحب پيشرفت نيافريده است.

ايشان با اشاره به پيشرفت هاي علمي سالهاي اخير در كشور
افزودند:اين تفكر بيراهه ، پيشرفته علمي كنوني را در زمان آغاز آن بي فايده و بدون نتيجه مي دانست اما جوان با همت و مسلمان ايراني با تلاش و پشتكار علمي خود اكنون در برخي رشته ها به سطحي رسيده كه از سطح جهاني نيز جلوتر است.

حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند:براي رسيدن به پيشرفت واقعي بايد با نگاه اميدوارانه و تلاش بي وقفه و همراه با برنامه ريزي حركت كرد.

ايشان مهمترين وظيفه نسل جوان انقلاب را حركت پرنشاط و
همراه با تفكر براي رسيدن به يك جامعه اسلامي الگو و برخوردار از پيشرفت مادي و معنوي برشمردند و افزودند:در اين مسير وظيفه دانشجويان داراي رسالت يا همان جنبش دانشجويي سنگين است ،اما وظيفه مسئولان و انواع نخبگان جامعه سنگين تر است.
رهبر انقلاب اسلامي ، تدبر و استفاده از انديشه را براي رسيدن به جامعه اسلامي و پيشرفت واقعي بسيار مهم ارزيابي و خاطر
نشان كردند: يكي از كارهاي لازم تشكيل جلسات فكري وسيع با حضور مجموعه هاي دانشجويي و حوزوي و بحث و تفكر در خصوص مسائل مختلف است تا از طريق اين جلسات ، انديشه هاي نو وارد ميدان شود.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند.. انديشه و فكر نو بايد همراه با جهت گيري صحيح باشد و لازمه جهت گيري درست نيز انحراف پيدا نكردن از اصول است.

ايشان اصول را شاخص هاي نشان دهنده مسير صحيح پيشرفت
برشمردند و افزودند.. حركت در چارچوب اصول مانع از افتادن در بيراهه مي شود.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود بيان صريح ، و به دور از محافظه كاري را از خصوصيات دانشجويي برشمردند و تاكيد كردند.. در كنار صراحت در بيان بايد صداقت در نيت و سرعت در پذيرش خطا هم وجود داشته باشد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سخنان يكي از دانشجويان
در خصوص چگونگي دستيابي به انديشه هاي امام خميني (ره)
خاطر نشان كردند:بايد با مطالعه مجموعه سخنان و ديدگاههاي امام (ره) ، از آنها تفكر امام خميني (ره) را استنباط كرد.

ايشان افزودند:البته در سخنان و ديدگاههاي امام ، كلام عام ، خاص ، مطلق و مقيد وجود دارد كه بايد با تشكيل گروههاي كاري ، همه اين سخنان با يكديگر تطبيق شوند و از مجموعه آنها ، تفكرات امام راحل را بدست آورد.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به سخنان برخي از دانشجويان در باره سازمان صدا و سيما خاطر نشان كردند:تعيين رئيس اين سازمان از جانب رهبري ، دليلي براي انتقاد نكردن از صدا و سيما نيست زيرا اداره رسانه ملي بعهده رئيس سازمان صدا و سيما است.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطر نشان كردند.. من از منابع مختلف ، گزارش هاي زيادي درباره صدا و سيما دريافت مي كنم و اشكالات و اعتراض هاي خود را نيز بيان كرده ام و در مقابل مسئولان صدا و سيما ضرورت ها و پاسخ هايي دارند كه برخي از آنها درست و برخي هم نادرست است.

در ابتداي اين ديدار آقايان محمدصالح مفتاح نماينده جنبش عدالتخواه دانشجويي از دانشگاه امام صادق (ع) ، جمال ارغوان هادي رتبه برتر المپياد مكانيك از دانشگاه صنعتي شريف ، دهنوي نماينده بسيج دانشجويي ، سيد مرتضي محمودي نماينده اتحاديه دانشگاههاي آزاد اسلامي ، ميثم اميري رتبه برتر المپياد علمي اقتصاد ، علي جوادي نماينده جامعه اسلامي دانشجويان ، مهدي عباسي مهر نماينده دفتر تحكيم وحدت ، محمدمهدي كشاورزيان نماينده اردوهاي جهادي و خانم ها عطيه سادات عدناني رتبه برتر ازمون سراسري 87 در رشته علوم انساني و زهرا سلطاني نماينده اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاههاي سراسر كشور به بيان ديدگاههاي خود در خصوص مسائل علمي و پژوهشي دانشگاهها و مسائل روز جامعه پرداختند.

محورهاي اصلي مطالبي كه دانشجويان بيان كردند عبارتند از :
تبيين صحيح شاخص هاي اصلي جريان عدالتخواهي در ميان
دانشجويان، تعميق گفتمان و فرهنگ عدالت طلبي در بخش هاي مختلف جامعه لزوم برخورد جدي تر قواي سه گانه به ويژه دستگاه قضايي با مفاسد اقتصادي ،بستر سازي فرهنگي براي رشد حركت علمي به ويژه تقويت اعتماد به نفس ملي اهتمام بيش از پيش به تجهيز آزمايشگاههاي دانشگاهها، اهميت تبيين دقيق شاخص هاي اصلي انقلاب اسلامي و افكار امام خميني (ره) براي نسل جوان
زمينه سازي براي شناسايي و شكوفايي استعدادهاي جوان به
ويژه مناطق محروم ،تغيير نظام اموزشي به سوي تحقيق محوري به منظور ايجاد فضاي بحث و چالش علمي در مراكز آموزشي و علمي
،ايجاد فضاي نقد علمي و كارشناسي در دانشگاهها، لزوم غني شدن و به روزبودن دروس معارف دانشگاهها، اتخاذ رويكرد علمي به مقوله اقتصاد در كشور،استفاده از ظرفيت نخبگان جوان در جريان تصميم سازي برقراري عدالت در ارائه تسهيلات و امكانات به نخبگان هوشياري نسل جوان در مقابل تلاش براي تحريف و مصادره جناحي و گروهي گفتمان امام راحل گسترش فضاي نقد منصفانه به جاي تخريب بي محابا در جامعه انطباق گفتار و عمل قواي سه گانه به ويژه دولت نهم در اجراي عدالت لزوم اتخاذ رويكرد منطبق با فرهنگ ديني و اسلامي در فيلم ها و برنامه هاي نمايشي رسانه ملي،
ارتباط بيشتر مسئولان فرهنگي و آموزشي به ويژه شورايعالي
انقلاب فرهنگي با دانشجويان، طراحي ساز و كار مناسب و منسجم براي ارتباط مسئولان با نخبگان علمي، ضرورت وجود پيوست فرهنگي در طرح هاي مختلف اقتصادي ، علمي و اجتماعي و ضرورت تسريع در روند ترسيم مهندسي فرهنگي و نقشه جامع علمي كشور.
در پايان اين ديدار نماز مغرب و عشاء به امامت حضرت آيت الله
خامنه اي اقامه شد و سپس دانشجويان روزه خود را به همراه
رهبر انقلاب افطار كردند.
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 418]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن