تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818868013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران: قطعاً ورود همزمان خاتمي و كروبي به ضرر جبهه اصلاحات است/ رئيس شوراي عالي حزب همبستگي: حضور كروبي و خاتمي را با هم به مصلحت جبهه اصلاحات نمي دانيم/ عضو مجمع نمايندگان ادوار: حضور خاتمي در انتخابات دور دهم رياست جمهوري قطعي است / عضو شوراي مركزي حزب اسلامي كار: رفتار و منش خاتمي در صحنه سياسي حكايت از كانديدا شدن وي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران: قطعاً ورود همزمان خاتمي و كروبي به ضرر جبهه اصلاحات است/ رئيس شوراي عالي حزب همبستگي: حضور كروبي و خاتمي را با هم به مصلحت جبهه اصلاحات نمي دانيم/ عضو مجمع نمايندگان ادوار: حضور خاتمي در انتخابات دور دهم رياست جمهوري قطعي است / عضو شوراي مركزي حزب اسلامي كار: رفتار و منش خاتمي در صحنه سياسي حكايت از كانديدا شدن وي دارد
در پي اعلام طرح كروبي مبني بر اينكه كانديداهاي اصلاح طلب رقابت هاي درون گروهي خودرا آغاز كنند تا با شكل گيري شوراي حكميت كانديداهاي مطرح به نفع كانديدايي كه اقبال بالايي دارد كنار روند و همچنين انتشار اخباري در مورد قطعي شدن نامزدي خاتمي براي انتخابات آتي نظر تعدادي از فعالان سياسي اصلاح طلب را در مورد اين دو موضوع پرسيديم:
خاتمي و كروبي روبروي هم كانديدا نخواهند شد

هدايت الله آقايي، عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: خاتمي وكروبي روبروي هم كانديدا نخواهند شد و اما و اگرها نشان مي دهد كه اگر كانديداتوري كروبي قطعيت پيدا كند، كانديداي ديگري مطرح نمي شود.

وي گفت: خاتمي هنوز تصميم قطعي براي ورود به انتخابات نگرفته چرا كه ايشان براي ورود خود عوامل مختلفي را مورد ارزيابي قرار داده اند كه مهمترين آنها خواست عمومي مردم و تضمين سلامت انتخابات است.

آقايي خاطرنشان كرد: فرض بر اين است كه ايشان در حال تصميم گيري است اگر هم به طور قطعي حضور خود را اعلام كند شان و احترام ايشان واجب است.

وي با اشاره به طرح شوراي حكميت كه از طرف كروبي اعلام شده است تصريح كرد: چه طرح شوراي حكميت و چه هر طرح ديگري كه از سوي اصلاح طلبان مطرح مي شود اگر در نهايت به كانديدا شدن يك شخص واحد منجر شود از سوي ما قابل پذيرش است.

وي با مثبت و سازنده دانستن اين طرح گفت: مهم اين است كه در يك جبهه متحد طرح ها و حضور كانديداها در كنار هم موجب شكست و تضعيف آرا نشود و طرح كانديداي كروبي نيز حائز چنين خصوصيتي است.

حضور كروبي و خاتمي را با هم به مصلحت جبهه اصلاحات نمي دانيم

همچنين در همين ارتباط محمدرضا راه چمني، رئيس شوراي عالي حزب همبستگي گفت: رقيب شدن كروبي و خاتمي به مصلحت اصلاحات ومردمي كه اميد بر اصلاح طلبان دارند، نيست.

وي با تاكيد بر اينكه حضور اين دو را در صحنه انتخابات به مصلحت نمي دانيم افزود: حضور اين دو با هم در لايه هاي پاييني جامعه بازتاب منفي دارد و باعث دلزدگي مردم از اصلاح طلبان و كل مجموعه مي شود.

وي با طرح اين سوال كه مگر دو چهره محبوب و محوري در يك جناح با هم رقابت مي كنند خاطرنشان كرد: اگر خط و خطوط ها جدا شده و انشعابي صورت پذيرفته به طور رسمي اعلام شود چرا كه در غير اين صورت تحليل و برداشت جامعه از كانديداتوري اين دو آن است كه مجموعه اصلاحات به دو انشعاب تقسيم شده است.

رئيس شوراي عالي حزب همبستگي تاكيد كرد: بهتر است اين دو با هم به تفاهم برسند تا يكي بياد چرا كه هدف هر دو تداوم اصلاحات و خدمت به حقوق شهروندي مردم است و حضور هر دوي آنها جز پراكندگي آرا و شكست اصلاح طلبان نتيجه اي ندارد.

راه چمني با ابراز بي اطلاعي از جزئيات طرح شوراي حكميت كروبي گفت: اگر طرح شوراي حكميت كروبي بتواند كانديداهاي اصلاح طلب را به اجماع برساند و همه كانديداها شوراي حكميت را بپذيرند مي تواند در شكل كلي مثل طرح پارلمان اصلاحات راهگشا باشد.

حضور خاتمي در انتخابات دور دهم رياست جمهوري قطعي است

محمد علي نمازي، عضو مجمع نمايندگان ادوار نيز در اين باره گفت: قطعاً كانديدا شدن خاتمي و كروبي و حضور دو كانديدا در عرصه انتخابات تكثر اعتقادات را منجر مي شود و اين موضوع مورد پذيرش ما نمي باشد.

وي افزود: ديدار سه هفته پيش خاتمي با خوزستاني ها و بيان اين موضوع كه دلايل آمدن و نيامدنم را بعد از انتخابات مي گويم خود حاكي از قطعي شدن حضور خاتمي در عرصه انتخابات مي باشد، چرا كه اعلام دلايل براي آمدن آسانتر و توضيح دادن براي نيامدن از يك فعال سياسي سخت است.

عضو مجمع نمايندگان ادوار در ادامه تصريح كرد:جبهه اصلاحات با استفاده از ابزار نظر سنجي مناسب مي بايست كانديدايي كه با اقبال عمومي مواجه مي شود واكثريت آرا را به ارمغان مي آورد را معرفي كند.

نمازي با اشاره به طرح شوراي حكميت كه كروبي مطرح كرده خاطرنشان كرد: اگر طرح كروبي بر پايه اراده براي توافق شكل بگيرد قطعاً راهگشا مي باشد و اين موضوع منوط به قبول شوراي حكميت توسط طرفين است.

وي همچنين تاكيد كرد: كانديداي واحد انتخاب را براي مردم آسان و راي بالاي كانديدا را منجر مي شود كه راي بالا، انگيزه اي براي كارايي بهتر و بالاتر رييس جمهور است.

خاتمي و كروبي نبايد باديد سهم خواهي وارد صحنه شود

در ادامه اسماعيل حق پرستي، عضو شوراي مركزي حزب اسلامي كار به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: حضور خاتمي باعث دوام و قوام و وزين تر شدن انتخابات مي شود به شرطي كه با ديد سهم خواهي و مطالبه از نظام وارد صحنه نشود.

وي با طرح اين موضوع كه ورود همزمان افرادي كه يك خط فكري دارند مطلوب نيست تصريح كرد: قطعاً ورود همزمان خاتمي وكروبي باعث شكسته شدن آرا مي شود ولي در حال اين احتمال وجود دارد كه هر كدام به نفع ديگري كنار رود.

حق پرستي با اشاره به پيشنهاد جديد كروبي خاطرنشان كرد: كروبي خواهان اين است با تشكيل شوراي حكميت در نهايت يك كانديداي واحد در جبهه اصلاحات مطرح شود و پيشنهاد خوبي است و نتيجه بخش بودن اين طرح با پذيرش احزاب اصلاح طلبان امكان پذير خواهد بود.

رفتار و منش خاتمي در صحنه سياسي حكايت از كانديدا شدن وي دارد

همچنين در همين ارتباط محمدباقر باقرنژاد، عضو هيئت رئيسه متخصصين ايران گفت: كانديدا شدن همزمان خاتمي و كروبي اثر سويي در انتخابات مردم خواهد گذاشت و اين سوال در اذهان بوجود مي آيد كه اگر دو نامزد اصلاحات به تفاهم و توافق نرسند آيا مي توانند در اداره كشور موثر واقع شوند.

وي افزود: رفتار و منش خاتمي مبين حضور قطعي وي در عرصه انتخابات مي باشد و در نظر ما خاتمي موثر تر و مناسب تر از كروبي در جايگاه رياست جمهوري عمل خواهد كرد.

عضو مجمع نمايندگان ادوار با مطلوب عنوان كردن طرح شوراي حكميت خاطرنشان كرد: طرح شوراي حكميت كه كروبي آن را مطرح كرده چنان كه كانون نظر خواهي اين شورا در توده هاي مردمي شكل بگيرد، موثر و اميدوار كننده خواهد بود.

وي تصريح كرد: نظر خواهي در شوراي حكميت بايد برخاسته از نظرات توده هاي مردمي و نخبگان كشور باشد و تنها به نظرات جمع اصلاح طلبان نبايد اكتفا كرد./ني
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن