تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815311981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: تازه ها
نائب رئيس مجلس : ريشه مشكلات كشور مديريت دولتي است
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت : تمامي مشكلات كشور ريشه در مديريت دولتي و بزرگ شدن بدنه اجرايي كشور دارد كه اين امر با كاهش و گاهي فقدان نظارت روبرو است . سيد محمد حسن ابوترابي فرد پنجشنبه شب در مراسم تجليل از برگزيدگان و نخبگان علمي پژوهشي فرهنگي و ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين اظهار داشت : نظام جمهوري اسلامي در عرصه تربيت نيروي انساني و گسترش آموزش عالي كشور دست به يك معجزه و كار استثنايي زده به طوري كه طي سه دهه انقلاب به جايگاه برجسته اي از دانش دنيا رسيده ايم . وي افزود : پرچم تلاش و حركت بخش خصوصي در عرصه آموزش عالي كشور در دست دانشگاه آزاد است و اين دانشگاه در سال 71 متولد شد و رشد پويايي و حركت پرشتابي را در طول 15 تا 16 سال داشت و از نظر فضاي آموزشي تعداد دانشجو و موفقيت در بخش هاي مختلف نسبت به ديگر مراكز آموزش عالي در جايگاه خاصي قرار گرفت . وي اضافه كرد : اين مطلب بيانگر آن است كه اگر نظام جمهوري اسلامي كار را به دست مردم بسپارد و مديريت كشور مصمم بر محدود كردن حوزه فعاليت دولت در بخش هاي مختلف سياسي اجتماعي و غيره پيش رود ما در كوتاه مدت با يك تحول بزرگ روبرو خواهيم شد. ابوترابي تاكيد كرد : هرچند حمايت و پشتيباني نهادهاي دولتي نقش كليدي در موفقيت دانشگاه آزاد داشت ولي ما براي اين دانشگاه رديفي در بودجه و يك نيروي انساني دولتي نديده ايم و در واقع دولت براي حركت اين دانشگاه برنامه اي ارائه نداده است .
آموزش جاسوسي به زنان در عراق توسط آمريكا
آمريكا در ادامه اقداماتي كه به زيان امنيت و حاكميت و آينده عراق است به بهانه خنثي كردن حملات مسلحانه در اين كشور كار آموزش جاسوسي به زنان عراقي را آغاز كرده است . به گزارش فرانس پرس ارتش آمريكا اعلام كرد كار آموزش جاسوسي به زنان عراقي براي همكاري با نيروهاي ائتلاف را با هدف خنثي كردن حملاتي كه نظاميان آمريكايي و عراقي را هدف قرار مي دهد آغاز كرده است . ارتش آمريكا در بيانيه اي افزود : آموزش دهندگان آمريكايي اين هفته كار آموزش اولين گروه از زنان عراقي را در چارچوب برنامه آموزش پايه ها و مباني سازمان اطلاعات نظامي آغاز كردند. ژنرال ماري ليدجر مدير اطلاعاتي نيروهاي ائتلاف در عراق خطاب به زنان عراقي كه در حال آموزش هستند گفت : شما در كنار ما كار خواهيد كرد در كنار زنان و مردان نيروهاي امنيتي عراق تا صحنه نبرد را به سرزمين دشمن منتقل كنيم . بيانيه ارتش آمريكا به شمار زنان عراقي يا مدت آموزش و مكان آن اشاره نكرده است .
اقدام يك حزب راستگراي ايتاليا عليه اسلام
يك حزب راستگراي ايتاليا پيش نويس طرحي را ارائه كرد كه در آن از احداث مساجد جديد در اين كشور جلوگيري مي شود. شبكه تلويزيوني الجزيره با اعلام اين خبر افزود : حزب راستگراي شمال ايتاليا در اين پيش نويس خواستار اعمال شرايط بسيار سخت براي جلوگيري از احداث مساجد جديد شد. اين حزب كه متحد برلوسكني نخست وزير ايتالياست علنا ابراز تمايل كرده كه روزي ايتاليا را خالي از مساجد ببيند! اين حزب به اعلام آرزوها و خواسته هاي خود بسنده نكرده و حملات تبليغاتي با هدف جلوگيري از احداث مساجد جديد در اين كشور را آغاز كرده است . اگر تلاش هاي اين حزب با موفقيت همراه باشد يك ميليون مسلمان ايتاليايي خود را در برابر قانوني خواهند ديد كه شرايط بسيار دشوار و پيچيده اي را براي ايجاد مساجد جديد آنها اعمال مي كند. اين طرح در حالي ارائه مي شود كه مهاجران بخصوص مسلمانان از عدم پذيرش خود توسط بخش هايي از جامعه ايتاليا انتقاد مي كنند. مسلمانان ايتاليا بيم آن دارند كه روزي مساجد خود را بسته ببينند. در اين طرح آمده است : احداث مسجد در فاصله كمتر از يك كيلومتري كليساها ممنوع است و امامان مساجد هم بايد به ايتاليايي صحبت كنند. استفاده موذن ها از بلندگو براي اداي اذان ممنوع شده ولي بدترين بند اين طرح آن است كه پيش از احداث هر مسجد جديد بايد از ساكنان محل آن همه پرسي شود. رهبران حزب راستگراي شمال در توجيه ارائه اين طرح ادعاكنند مساجد در موارد بسياري به اماكن القاي فرهنگ خاص و مرتبط با تروريسم بين المللي تبديل مي شوند! پيش نويس اين قانون بايد در شوراي وزيران ايتاليا به تصويب برسد كه اين امر در سايه وجود دولت تحت رهبري برلوسكني بعيد به نظر نمي رسد.
قاليباف : به اين شايعات گوش ندهيد
محمد باقر قاليباف ديروز در نماز جمعه مشهد شركت كرد. شهردار تهران در حاشيه نماز جمعه مشهد در پاسخ به اصرار خبرنگاران براي مصاحبه گفت : فضاي معنوي امروز به من اجازه صحبت نمي دهد و اصلا صحبت نمي كنم . وي هم چنين در پاسخ به اين پرسش كه شنيده شده است عيد فطر زمان اعلام كانديداتوري شما در انتخابات رياست جمهوري دوره دهم خواهد بود تصريح كرد : به اين شايعات گوش ندهيد.
بن ويژه رمضان در حال تبديل به بن شوال !
در حالي كه تقريبا دو سوم از ماه رمضان سپري شده است هنوز از كالاهاي مربوط به بن ويژه رمضان خبري نيست !. به گزارش سايت عصرايران اوايل رمضان امسال وزارت بازرگاني با يك پوشش خبري وسيع تعدادي بن كالا تحت عنوان « بن ويژه رمضان » در اختيار ميليون ها كارگر و كارمند دولت قرار داد تا آنها بتوانند اقلامي مانند گوشت مرغ برنج و روغن را در طول ماه رمضان به وسيله اين بن ها دريافت نمايند. در حالي كه وارد دهه آخر ماه رمضان مي شويم كارمندان و كارگران براي دريافت كالاهاي وعده داده شده سردرگم هستند زيرا هيچ فروشگاهي حتي تعاوني هاي ادارات نيز تا به امروز اين بن ها را نمي پذيرند و معلوم نيست چه زماني اين بن ها تبديل به كالا خواهند شد. البته باتوجه به تاخير به وجود آمده اين طنز در بين كارمندان و كارگران رواج يافته كه بن رمضان در حال تبديل شدن به بن شوال است !
يك پايگاه آمريكايي : مك كين جنايتكار جنگي است
يك پايگاه خبري با اشاره به حضور جان مك كين نامزد جمهوريخواهان در انتخابات رياست جمهوري آمريكا در جنگ ويتنام نوشت : « مك كين به خاطر نابود كردن و كشتار مردم ويتنام و شركت در 23 ماموريت بمباران در اين كشور جنايتكار جنگي است . در اين گزارش به قلم دكتر « لورنس ام .ونس » نويسنده مستقل آمريكايي در پايگاه خبري « پيپل وويس » با عنوان « قهرمان يا جنايتكار » آمده است : « بارها گفته شده يكي از دلايلي كه مك كين لياقت رياست جمهوري آمريكا را دارد اين است كه وي يك قهرمان جنگي است . حتي باراك اوباما رقيب دموكرات وي نيز او را يك « قهرمان اصيل آمريكايي » مي داند. اما بايد او را يك آمريكايي جنايتكار جنگي دانست . جان مك كين در 1337 از آكادمي نيروي دريايي در آناپوليس فارغ التحصيل شد . پس از آموزش خلباني در « پنساكولا » ايالت فلوريدا مدتي را در ناوهاي هواپيمابر در درياهاي كارائيب و مديترانه سپري كرد تا اين كه داوطلب جنگ شد . در سال 1346 دريابان مك كين بمباران ويتنام شمالي را از فراز ناو هواپيمابر « يو اس اس فورنستال » آغاز كرد. مك كين بعد از آن نيز مدتي را سوار بر عرشه ناو هواپيمابر « يو اس اس اوريسكاني » به حملات در ويتنام شمالي ادامه داد كه در بيست و سومين ماموريت خود بر فراز ويتنام شمالي هدف قرار گرفت و به مدت 5 سال زنداني جنگي بود و در سال 1352 آزاد شد . نويسنده در ادامه مقاله خود مي نويسد : « همه جنگ ها برابر نيستند. يك جنگ نابرابر جنايت است و سربازاني كه در آن شركت مي كنند قاتل هستند. هيچ ويتنامي تهديدي براي آمريكا نبوده تا اين كه آمريكا در آنجا با مشاوران نظامي كمك هاي نظامي سازمان سيا ماموريت هاي اطلاعاتي و دولت دست نشانده مداخله كرد. در اين مقاله آمده است : « مك كين به اين دليل اسير نشد كه از خاك آمريكا دربرابر يك دشمن متجاوز دفاع كند. مك كين يك جنايتكار جنگي است چرا كه مرگ و خرابي براي مردم ويتنام در طول 23 ماموريت خود به همراه داشت . ناوهاي آمريكا كاري نداشتند كه هزاران مايل آن طرف تر در جنوب ويتنام حضور يابند.
هك كردن 285 سايت شيعه توسط هكرهاي وهابي
سايت هاي آيت الله سيستاني مكارم سبحاني تبريزي الشيعه حرم حضرت معصومه (س ) و شمار ديگري از سايت هاي تخصصي شيعيان هك شد . به گزارش سايت « تابناك » ساعت 2 30 بامداد پنجشنبه 285 سايت شيعيان از سوي هكرهايي كه توسط وهابيون اجير شده بودند هك شد كه از جمله اين سايت ها مي توان به سايت هاي حضرات آيات مكارم سيستاني تبريزي سبحاني و سايت هاي تخصصي ديگري همچون الشيعه حرم حضرت معصومه (س ) سايت تخصصي قرآن و نهج البلاغه اشاره كرد. بنابراين گزارش هكرها با استفاده از اشعار و ادبيات و تصاوير موهن به توهين و هتك حرمت مراجع پرداخته و با انتشار اشعاري به تشيع و شيعيان توهين كرده اند . شنيده ها حاكي است حدود 200 تا 250 نفر با هزينه 300 ميليون دلار در تلاشي چند ماهه در امارات اقدام به هك اين سايت ها كرده اند. اين حمله هكرها در ادامه موج جديد حملات و توهين ها به مقدسات شيعيان و پس از آن آغاز شد كه قرضاوي در سخناني ضمن توهين به شيعيان خواستار جلوگيري از گسترش تشيع شد. در همين حال يك مقام آگاه در گفت وگو با سايت « تابناك » اظهار داشت : هكرها براي حمله به اين سايت ها از هفت لايه حفاظتي عبور كرده اند و قسمت فني و پشتيباني اين سايت ها در تلاشند تا در روزهاي آينده اين مشكل را برطرف كنند. آيت الله مكارم شيرازي در جلسه درس تفسير خود درحرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س ) خاطرنشان كرد : وهابيون متعصب با اين اقدامات شوم خود مي خواهند صداي علماي شيعه به گوش جهانيان نرسد.
امام جمعه قطيف : قرضاوي عذرخواهي كند
« شيخ حسن صفار » انديشمند برجسته شيعي عربستان با انتقاد از اظهارات ضدشيعي « يوسف قرضاوي » رييس اتحاديه جهاني علماي مسلمان اين سخنان را بي اساس خواند و آن را محكوم كرد. شيخ حسن الصفار در اين باره گفت : بسيار جاي شگفتي است كه برخي انديشمندان ديني برجسته جهان اسلام در سرازيري سقوط قرارگرفته و چنين اظهاراتي ارايه مي دهند. صفار ابراز اميدواري كرد كه علما و انديشمندان ديني نقش مهمي در همبستگي بين مسلمانان تقويت وحدت و هم زيستي مسالمت آميز ايفا كنند. امام جمعه قطيف عربستان منفعت طلبي و تاثيرات منفي را مهم ترين علت گرايش انسان به كينه و غرض ورزي عليه برادر مسلمان خود دانسته و از موضع برخي علماي ديني كه براي بيداري امت اسلام تلاش مي كنند قدرداني كرد. انديشمند شيعي عربستان از سخنان يوسف قرضاوي كه بيشتر شيعيان را قائل به تحريف قرآن دانسته ابراز تاسف كرده و گفت : اين امر فقط تاثير منفي نزد مسلمانان داشته و باعث كينه ورزي بين آنان مي شود. حسن الصفار در ادامه از يوسف قرضاوي خواست سخنان خود را تصحيح كرده و در اين مسايل تفكر و تعقل كند و همچنين ضمن بازنگري در اظهاراتش بر آن چه گفته اصرارنكند. وي از عذرخواهي روزنامه « الرياض » عربستان به علت نشر تصريحات يوسف قرضاوي تشكركرد و گفت : اين موضع روشنگرانه روزنامه الرياض باعث وحدت ملي و اسلامي مي شود. همچنين « تركي السديري » سردبير روزنامه الرياض عربستان با ارايه مقاله اي با عنوان « اعتراف به اشتباه علامه قرضاوي » در واكنش به سخنان وي اعلام كرد : مسلمانان عربستان مخالف اين گرايش ها و اظهارات نسنجيده و تفرقه آميز هستند.
افشاي كمك 14 ميليارد دلاري كويت به صدام در جريان جنگ تحميلي
يك روزنامه كويتي از كمك نقدي 14 ميليارد دلاري سازمان هاي دولتي و مردم اين كشور به صدام در جريان جنگ تحميلي هشت ساله عليه جمهوري اسلامي پرده برداشت . روزنامه الوطن چاپ كويت كه توسط يكي از اعضاي خاندان حاكم بر اين كشور اداره مي شود در گزارش مفصلي به جزئيات كمك هاي نقدي دولت و مردم اين كشور پرداخته و مجموع اين كمك ها را 14 ميليارد دلار عنوان كرده است . در اين گزارش آمده است : « با شروع جنگ عراق و ايران كميته جمع آوري كمك هاي مردمي به عراق در كويت تشكيل شد و اين كميته مسئوليت جمع آوري كمك را از مراكز دولتي بانك ها و شركت خصوصي و مردمي آغاز كرد » . اين گزارش مي افزايد : در نخستين ليست كمك كنندگان مردمي اسامي 105 نفر ديده مي شود كه در جريان آن 18697300 دينار كويتي براي عراق جمع آوري شد كه بزرگترين رقم آن يك كمك 7 ميليون ديناري بود اما با ادامه جنگ اين بار تعداد كمك كنندگان به 256 نفر رسيد و مبلغ 1153244 دينار كويتي جمع آوري شد . در ماه مي 1986 نيز اين كميته مبلغ 565921 دينار براي كمك به عراق جمع آوري كرد . در مجموع اين كميته مبلغ 21 ميليون دينار كويتي براي كمك به عراق از مردم كويت پول جمع آوري كرد . در ادامه اين گزارش اين روزنامه با اذعان به كمك كلان برخي شركت ها و افراد متمول كويتي خارج از كمك هاي كميته به عراق مي نويسد : برخي از كمك هاي آنها در اين مرحله شامل كمك شركت ساختمان سازي الكويت به مبلغ 1 ميليون دينار خالد يوسف المرزوق 250 هزار دلار و علي النقي و فرزندان مبلغ 250 هزار دلار بوده است . الوطن در ادامه اين گزارش كه همزمان با هفته دفاع مقدس منتشر كرده آورده است : بعد از آزادسازي فاو اين كميته بار ديگر اقدام به جمع آوري كمك براي عراق كرد و در اين مرحله 3279367 دلار (سه ميليون و دويست و هفتاد و نه هزار و سيصد و شصت و هفت دلار) جمع آوري و به حساب كميته بازسازي فاو واريز كرد و مبلغ 950 هزار دينار كويتي نيز به بانك رافدين عراق واريز كرد. از نكات جالب توجه اين گزارش اينكه تمامي نهادهاي مهم دولتي از جمله كاخ امير نخست وزيري گارد ملي تمامي وزارتخانه ها و مراكز نظامي به عراق در جريان جنگ تحميلي كمك كرده و در بخش ديگر نيز به بررسي تامين برق و مواد دارويي و غذايي براي عراق پرداخته است .
دستگيري 6 ايراني توسط گارد ساحلي كويت
روزنامه كويتي الوطن اعلام كرد : نيروهاي گارد ساحلي كويت 6 ايراني را هنگام ورود به جزيره بوبيان دستگير كردند . اين روزنامه افزود : نيروهاي گارد ساحلي اين افراد را براي بازجويي و اطلاع از علل ورود شان به كشور تحويل دستگاهاي ذي ربط دادند. الوطن بي آنكه به زمان وقوع اين حادثه اشاره كند خاطرنشان كرد : اين افراد سرنشينان يك قايق بودند و به محض ورود به جزيره از سوي گارد ساحلي بازداشت شدند.
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن