تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815604121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با روش درماني منحصر به فرد يك پزشك جواني پس از سه روز اغما به زندگي بازگشت


واضح آرشیو وب فارسی:الف: با روش درماني منحصر به فرد يك پزشك جواني پس از سه روز اغما به زندگي بازگشت
گروه حوادث؛ پسر جواني كه به خاطر مسموميت دارويي به اغما رفته بود و بسياري از پزشكان از او قطع اميد كرده بودند به طرز معجزه آسايي از مرگ نجات يافت و نوآوري درمان يك پزشك در نحوه درمان او را به زندگي بازگرداند.

اين جوان 29 ساله كه عسگر فرجي نام دارد حدود ساعت 11 روز چهارشنبه هفته گذشته به دليل مسموميت دارويي بيهوش شد و خانواده اش وي را به بيمارستان آيت الله كاشاني كه در نزديكي منزل شان واقع شده است، رساندند. در آنجا پزشكان با معاينه عسگر تشخيص دادند او دچار «ميدريازدوبول» (حالت خاصي در مردمك چشم كه در پي مسموميت با دارو يا مواد مخدر به وجود مي آيد) و ايست تنفسي شده و ضريب هوشياري او به سه (حالتي كه بيمار مرگ مغزي مي شود و ديگر اميدي به بازگشت او نيست) رسيده است.

عسگر در چنين وضعيتي تا ساعت 20.30 روز بعد در اورژانس بيمارستان آيت الله كاشاني تحت نظر بود و در اين مدت خانواده او تلاش كردند از بيمارستان هاي شهريار، پيامبران، نوح، مصطفي خميني و لقمان براي وي پذيرش بگيرند اما موفق به اين كار نشدند تا اينكه در نهايت بخش آي سي يو بيمارستان ميمنت بيمار را پذيرفت.

جوان 29 ساله در آنجا بستري شد. پس از انتقال عسگر به اين بيمارستان محمدحسن همايي- فوق تخصص مراقبت هاي ويژه- درمان وي را آغاز كرد و او متوجه شد اين بيمار دچار فلج مغزي شده اما مرگ مغزي نشده است. بعد از 48 ساعت- روز سوم اغما- بيمار واكنش هايي نشان داد اما دكتر معالج با استفاده از دارو او را به مدت 48 ساعت ديگر خواباند و پس از اين مدت با استفاده از داروي اريترو پوئيتين - دارويي كه براي هورمون هاي خونساز استفاده مي شود - او را معالجه كرد و از مرگ نجات داد به گونه يي كه عسگر اكنون توانايي تكلم نيز دارد.

ميترا كريم زاد سرپرست بخش آي سي يو بيمارستان ميمنت در گفت وگو با فارس درباره درمان اين بيمار گفت؛ عسگر چند روز در حالت كماي كامل بود ولي مرگ مغزي نبود. يعني از مرگ مغزي يك درجه كمتر بود و بعد از آن هم سطح هوشياري اش بيشتر شد.

محمدحسن همايي پزشك معالج اين بيمار نيز گفت؛ پس از آنكه تيم پزشكي معالج اين بيمار به اين نتيجه رسيد كه وي دچار فلج مغزي شده است، معالجه وي را آغاز كردم و در بررسي هاي خود به اين نتيجه رسيدم كه داروي اريتروپوئيتين را كه داروي كليه است به وي تزريق كنم.

وي ادامه داد؛ از آنجا كه اين دارو با دوز بالا تاكنون به بيماري تزريق نشده بود و بر اساس مطالعات قبلي خود به اين نتيجه رسيدم كه وي بايد از اين دارو بهره مند شود لذا پس از آنكه موضوع را با پدر بيمار در ميان گذاشتم و رضايت وي را جلب كردم، در يك دوره سه روزه اين دارو را به وي تزريق كردم و روز چهارم، بيمار در ميان بهت همه پرستاران بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان اقدام به نشستن كرد.

همايي افزود؛ پس از به هوش آمدن اين بيمار، تمام كادر بيمارستان علاوه بر خوشحالي، حيرت زده شدند.

وي در ادامه گفت؛ مرگ مغزي اين بيمار تاييد نشده بود اما علائم مرگ مغزي را داشت زيرا تاييد مرگ مغزي مستلزم حداقل 2 تا 3 هفته آزمايش نوار مغزي است بنابراين نمي توان گفت وي مرگ مغزي بوده است.

وي افزود؛ عسگر در واقع در حالت كما بوده و نوآوري در جان اين بيمار منجر به هوشياري وي شد.

در همين حال كتايون نجفي زاده مسوول واحد فراهم آوري پيوند دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي نيز گفت؛ زنده شدن بيمار مرگ مغزي غيرممكن است و حتي يك مورد آن هم تاكنون در جهان سابقه نداشته است، بنابراين اين بيمار قطعاً و 100 درصد مرگ مغزي نبوده است.

در همين حال عسگر فرجي به فارس گفت من حول و حوش 70 روز بود كه داروي آرامش بخش مصرف مي كردم و مصرف آنها نيز افزايش يافته بود.

وي اضافه كرد؛ خوشحالم كه زنده هستم و مي توانم زندگي كنم پس بايد قدر زندگي خود را بدانم.

فراهم فرجي، پدر عسگر نيز گفت؛ به بيمارستان هاي زيادي مراجعه كرديم ولي هيچ كس پسرمان را پذيرش نكرد. همين يك پسر را دارم و دوست نداشتم او را از دست بدهم.

وي افزود؛ معتقديم برگشت پسرم به زندگي معجزه است چرا كه همه از او قطع اميد كرده بودند.

اين پزشك ايراني در حالي موفق شد عسگر را با روش درماني خود از مرگ نجات دهد كه تاكنون درماني براي بيماران فلج مغزي وجود نداشته و اين اتفاق نادر پزشكي مي تواند پيشرفت بزرگي براي درمان اين گونه بيماران محسوب شود.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن