تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818196494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آعاز به كار كنفرانس رسيدگي به جنايات جنگي بوش و چني در ماساچوست


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: آعاز به كار كنفرانس رسيدگي به جنايات جنگي بوش و چني در ماساچوست
يك كنفرانس حقوقي در ماساچوست آمريكا فعاليت خود را براي زمينه سازي براي دستگيري رئيس جمهور اين كشور و معاون وي به اتهام جنايات جنگي آغاز كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، يك كنفرانس حقوقي دو روزه در ماساچوست آمريكا فعاليت خود را براي دستگيري و محاكمه «جرج بوش» و «ديك چني» آغاز كرد. كنفرانس مذكور، اقدامات اين دو مقام آمريكايي را به عنوان جنايات جنگي بررسي مي كند.
در اين كنفرانس دو روزه، قضات، حقوقدانان، نمايندگان سازمان هاي حقوق بشري و سياستمداران آمريكايي شركت دارند. «لورنس وول» رئيس دانشكده حقوق در ايالت ماساچوست، در مراسم افتتاحيه اين كنفرانس گفت: مقامات ارشد كشور نه تنها بدون هيچ قيد و بندي به راه اندازي جنگ مبادرت ورزيده اند، بلكه سياست هاي پوچ و واهي براي شكنجه و نقض قانون را نيز به اجرا گذاشته اند.
طبق اظهارات وي، رئيس جمهور آمريكا براي بار دوم در عراق مرتكب جنايات جنگي شد، چيزي كه قبلا نيز در ويتنام انجام شده بود.
وول تاكيد كرد: روساي جمهور آمريكا با عذر و بهانه هاي واهي و بدون تدبير جنگ عراق و ويتنام را به راه انداختند و هنوز هم تخطي از قانون و شكنجه را به اين اقدامات خود اضافه مي كنند.
وي همچنين گفت: بوش و دولت وي بايد در برابر دادگاه پاسخگو بوده و در صورت تاييد جنايت هاي آنها، بايد مجازات شوند، حتي اگر اين مجازات مرگ باشد.
وي اقدامات بوش و چني را با جنايتكاران جنگي ژاپن و آلمان در زمان جنگ دوم جهاني مقايسه كرد.
يك پايگاه خبري ضدجنگ آمريكا نيز بوش را بدترين رئيس جمهور تاريخ آمريكا دانست.
در تحليل پايگاه خبري «آنتي وار» همچنين آمده است: بوش باعث بحراني شدن اقتصاد آمريكا و عامل جنگ عراق و افغانستان بوده است، جنگي كه مرگ انسان هاي زيادي را در پي داشت.
تظاهرات در كانادا
مردم كانادا در 20 شهر اين كشور عليه جنگ آمريكا در عراق تظاهرات كردند. تظاهركنندگان همچنين، عليه تصميم دولت كانادا مبني بر ندادن پناهندگي به سربازان آمريكايي فراري از جنگ عراق اعتراض كردند. در شهر اوتاوا ده ها تن از تظاهركنندگان با تجمع مقابل وزارت مهاجرت كانادا، از «استفان هارپر» نخست وزير محافظه كار اين كشور خواستند قوانين مصوب پارلمان درباره پناهندگان را زير پا نگذارد.
مجلس نمايندگان كانادا ژوئن(2 تير) گذشته با تصويب قانون غير الزام آوري مقرر كرد آن دسته از سربازان آمريكايي كه از جنگ عراق مي گريزند، در صورت درخواست پناهندگي از كانادا، به كشورشان بازگردانده نشوند. كانادا تاكنون از اعزام سربازان خود به عراق اجتناب كرده است. با وجود اين، از زمان تصويب اين قانون، «رابين لانگ» يك سرباز فراري آمريكا به كشور خود بازگردانده شده و آنجا به خاطر فرار از جنگ در عراق، به 15 ماه حبس، محكوم شده است. در همين حال، براساس تصميم دولت كانادا، «جرمي هينزمن» سرباز ديگر آمريكايي قرار است به كشورش بازگردانده شود.
حداقل 200 تن از سربازان فراري آمريكا در حال حاضر در كانادا به سر مي برند كه اكثريت آنها به صورت مخفيانه زندگي مي كنند.
براساس نظرسنجي كه توسط موسسه «آلگوس ريد» انجام شد، 64درصد شهروندان كانادايي با اعطاي پناهندگي و اقامت دايم به سربازان آمريكايي كه از جنگ عراق گريخته اند، موافقند. تظاهركنندگان روز شنبه در 20 شهر كانادا از ونكوور گرفته تا تورنتو و اوتاوا در حمايت از سربازان فراري آمريكا به راهپيمايي پرداختند. در جنگ ويتنام نيز هزاران تن از سربازان فراري آمريكا به كانادا پناهنده شده بودند و هم اكنون در اين كشور به سر مي برند.
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن