تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815467401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل دفتراشتغال وزارت بهداشت اعلام كرد: اشتغال 76هزار دانش آموخته گروه‌هاي پزشكي در دو سال گذشته عدم وجود نيروي پرستار بيكارمطلق در كلان‌ شهرها


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل دفتراشتغال وزارت بهداشت اعلام كرد: اشتغال 76هزار دانش آموخته گروه‌هاي پزشكي در دو سال گذشته عدم وجود نيروي پرستار بيكارمطلق در كلان‌ شهرها


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

مشاور وزير و مديركل دفتر كارآفريني و اشتغال وزارت بهداشت با ابراز ناخرسندي از ارايه برخي آمار نادرست در رابطه با اشتغال گروه‌هاي پزشكي گفت: برخي بدون دسترسي به اطلاعات، در رابطه با اشتغال گروه‌هاي پزشكي اظهارنظرهاي نادرست كرده و همچنان بر اساس آمارهاي سه، چهار سال گذشته قضاوت مي‌كنند در حالي كه طي دو سال گذشته (تا پايان اسفند ماه 86) در بخش دولتي و غيردولتي از تمام گروه‌هاي پزشكي، پيراپزشكي و پرستاري، 76 هزار نفر مشغول به كار شده‌اند.

ميرزابيگي در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه طي دو، سه سال اخير با فعاليت مجموعه بيمارستان‌هاي دولتي، خصوصي، طرح پزشك خانواده، بنگاه‌هاي زودبازده و غيره رقم اشتغال به كار گروه‌هاي پزشكي از جمله پرستاران بسيار بالا بوده است، افزود: در حال حاضر فارغ‌التحصيل پرستاري مرد بيكار در كشور وجود ندارد. همچنين در مراكز استان‌هاي بزرگ درصد بيكاران پرستاري بسيار كم است.

نيروي پرستار بيكار مطلق در كلان‌ شهرها وجود ندارد

وي دراين باره ادامه داد: در كلان‌ شهرها ممكن است پرستاران، جوياي كار دلخواه با حقوق و مزاياي ويژه باشند كه اين امر سليقه‌اي است و نمي‌توان آن را بيكاري محض دانست. در مجموع بايد گفت نيروي پرستار بيكار مطلق در كلان شهرها وجود ندارد. به عنوان مثال تعدادي بيمارستان خصوصي و موسسه‌اي براي ارايه خدمات اورژانس، درخواست چند صد نيروي پرستار داشته كه عليرغم پيگيري‌ها هنوز اين تعداد نيرو فراهم نشده است؛ اين امر حاكي از آن است كه نيروي پرستار بيكار به معناي واقعي در اينگونه شهرها وجود ندارد.

فعاليت مجدد بنگاه‌هاي زودبازده از 24 مرداد سال جاري

در صورت مشاركت پرستاران، زمينه‌هاي اشتغال آنها بيش از پيش فراهم است

ميرزابيگي در ادامه با بيان اين كه در شهرستان‌هاي كوچك‌تر ممكن است تعدادي از پرستاران جوياي كار باشند، افزود: در صورت تمايل پرستاران، آنها در طرح پزشك خانواده از موقعيتي برخوردار شده‌اند و امكان فعاليت آنها در مراكز درماني روستايي و شهري (به جز خانه‌هاي بهداشت) فراهم شده است. همچنين از 24 مرداد ماه سال جاري مجددا با اعطاي تسهيلات بانكي، بنگاه‌هاي زودبازده فعال شده و به اين ترتيب در صورت مشاركت پرستاران، زمينه‌هاي اشتغال آنها بيش از پيش فراهم است.

وزارت بهداشت، از جمله سازمان‌هاي گسترش اشتغال پايدار طي چند سال اخير

مدير كل دفتر كارآفريني و اشتغال وزارت بهداشت تاكيد كرد: با قضاوت بانك مركزي، وزارت كار و ديگر دستگاه‌هاي نظارتي، وزارت بهداشت در بحث اعطاي تسهيلات به بنگاه‌هاي زودبازده هيچ انحراف معياري نداشته و تسهيلات در مسير خود هزينه شده يا در صورت وجود انحراف معيار، آنقدر ناچيز بوده كه در آمارهاي رسمي به حساب نمي‌آيد. در مجموع وزارت بهداشت از جمله سازمان‌هايي است كه طي چند سال اخير توانسته اشتغال پايدار را گسترش دهد.

ارايه 10 هزار طرح به ارزش حدود 790 ميليارد تومان توسط كارآفرينان نظام سلامت

وي در اين باره ادامه داد: تاكنون بالغ بر10 هزار طرح به ارزش حدود هفتصد و 90 ميليارد تومان توسط كارآفرينان نظام سلامت ارايه شده و طي دو سال و نيم گذشته زمينه اشتغال حدود 43 هزار نفر فقط در بخش بنگاه‌هاي زودبازده فراهم شده، همچنين از اين تعداد اشتغال 22 هزار نفر قطعي شده و به منظور ايجاد اشتغال براي سايرين نيز تلاش مي‌شود.

ميرزابيگي با بيان اين كه در بحث صادرات كالا و خدمات گروه پزشكي، وزارت بهداشت با بانك توسعه صادرات تفاهم‌نامه‌اي را امضا كرده است، افزود: اين تفاهم‌نامه به منظور حمايت از صادرات شركت‌هاي دارويي، تجهيزات پزشكي، داروهاي گياهي، طب مكمل و غيره امضا شد كه اين امر در تاريخ وزارت بهداشت بي‌سابقه بوده است.

وي ادامه داد: با همكاري بانك توسعه صادرات براي سال جاري حداقل حدود 60 ميليارد تومان به منظور ارايه تسهيلات ارزي و ريالي براي حمايت از صادرات كالا و خدمات پزشكي در نظر گرفته شد. خوشبختانه در دو ماه اول سال حدود 15 ميليارد تومان براي اين منظور صرف شد كه اين امر نشان دهنده استقبال زياد از صادرات كالا و خدمات پزشكي است.

نبايد نگرش‌ها صرفا به سمت استخدام‌هاي دولتي محض باشد

ميرزابيگي در ادامه با تاكيد بر اين كه نگرش‌ها نبايد صرفا به سمت استخدام‌هاي دولتي محض باشد به ايسنا گفت: اكنون در سراسر دنيا، ابتدا افراد مدتي را در مراكز دولتي فعاليت كرده و سعي مي‌كنند سابقه‌ خوبي را براي فعاليت در بخش خصوصي به دست آورند.

مسوول اشتغال وزارت بهداشت در ادامه خاطرنشان كرد: درمجموع طي دو سال گذشته (تا پايان اسفند ماه 86) در بخش دولتي و غيردولتي از تمام گروه‌هاي پزشكي، پيراپزشكي و پرستاري 76 هزار نفر مشغول به كار شده‌اند.

وي گفت: برخي بدون دسترسي به اطلاعات، در رابطه با اشتغال گروه‌هاي پزشكي، آمار نادرست ارايه مي‌دهند. در اين زمينه حتي نمايندگان مجلس، مسوولان نظام پزشكي و NGOهاي مهم از اداره اشتغال وزارت بهداشت آماري در رابطه با اشتغال پرستاران، پزشكان و ساير گروه‌هاي پزشكي درخواست نكرده‌اند؛ اما برخي‌ها همچنان بر اساس آمارهاي 4 - 3 سال گذشته قضاوت مي‌كنند.

برخورداري نيروهاي گروه پزشكي كشور از توانمندي‌هاي حرفه‌اي بالا

مشاور وزير بهداشت در رابطه با اشتغال پزشكان، پرستاران، ماماها و ساير گروه‌هاي پزشكي در خارج از كشور گفت: اشتغال به كار نيروهاي گروه پزشكي در خارج از كشور به دو دليل عمده انجام مي‌شود. نكته اول اين كه اعزام آنها به خارج از كشور در حقيقت صدور توانمندي‌هاي كشور است؛ چرا كه نيروهاي گروه پزشكي ايران از توانمندي‌هاي حرفه‌اي بالايي در ميان كشورهاي منطقه و بين‌الملل برخوردارند.

وي در اين باره ادامه داد: از طرف ديگر اشتغال گروه‌هاي پزشكي در خارج از كشور، كسب تجربه‌هاي جديد و انتقال آن به كشور را به دنبال دارد. در حال حاضر پزشكان و پرستاران ايراني در كشورهايي مانند آفريقاي جنوبي، عمان، استراليا و كانادا فعاليت مي‌كنند.

مدير كل دفتر كارآفريني وزارت بهداشت در پايان با اشاره به بحث گردشگري سلامت در كشور تصريح كرد: از آنجا كه امروزه بحث گردشگري سلامت و متقاضيان درمان در ايران از تمام كشورها به ويژه كشورهاي حوزه خليج فارس زياد است؛ مطلوب است كه نيروهاي گروه پزشكي اعزامي به خارج از كشور علاوه بر آشنايي با فرهنگ اين كشورها و كسب تجربه، هنگام بازگشت، تجربيات خود را متناسب با نياز متقاضيان، در كشور به كار گيرند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 255]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن