تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814716204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حوادث - حكم مرگ پدرزن قاتل نقض شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: حوادث - حكم مرگ پدرزن قاتل نقض شد
حوادث - حكم مرگ پدرزن قاتل نقض شد

گروه حوادث: قضات هيات عمومي ديوان عالي كشور با بررسي موشكافانه يك پرونده، حكم قصاص مردي كه دامادش را به خاطر برقراري رابطه نامشروع با همسرش به قتل رسانده بود، نقض كردند.

نهم فروردين‌ماه سال 84 مرد ميانسالي به نام عبدالعلي به سراغ پليس كهكيلويه و بويراحمد رفت و ادعا كرد دامادش را به قتل رسانده است. وي گفت: دامادم را كشتم چون به زن دومم نظر داشت. از وقتي دخترم دچار يك بيماري سخت شد به خاطر سه نوه‌ام از پدرشان حمايت كردم حتي 163 رأس گوسفند براي دامادم خريدم تا به راحتي زندگي كند. بعدها زنم مرد و من با تهمينه كه زني 30 ساله بود ازدواج كردم. عبدالعلي اضافه كرد: زندگي بي‌دردسري داشتيم تا اينكه چند وقت پيش متوجه شدم اردشير به تهمينه نظر دارد. زماني كه شك‌ام به يقين تبديل شد اسلحه شكاري‌ام را برداشتم و دامادم را به بهانه‌اي به بيابان‌هاي اطراف روستا كشاندم و با شليك چند گلوله او را كشتم. با توجه به اعتراف‌هاي متهم براي او پرونده‌اي تشكيل و به دادگاه كيفري استان كهكيلويه و بويراحمد ارسال شد.
در نشست رسيدگي به اين پرونده كه آذرماه سال 84 برگزار شد، عبدالعلي اتهام خود را پذيرفت و بيان كرد: از نحوه رفتار آنها فهميدم كه با هم رابطه دارند و وقتي مطمئن شدم تصميم به قتل آنها گرفتم. يك روز اردشير را به بهانه كشيدن قليان به بيابان‌هاي اطراف روستا بردم و با اسلحه شكاري‌ام دو تير به دست و پهلويش شليك كردم. متهم در پايان دفاعياتش اذعان كرد اگر اردشير زنده مي‌ماند باز هم او را مي‌كشتم.
به دنبال اعترافات عبدالعلي قضات شعبه اول دادگاه كيفري وارد شور شدند و ادعاي مهدورالدم بودن اردشير كه از جانب پدرزنش مطرح شده بود را بي‌اساس دانستند و در نتيجه متهم را به مرگ محكوم كردند. با اعتراض وكيل عبدالعلي حكم صادره در شعبه 32 ديوان عالي كشور شكست و اعلام كردند راي شبهه دارد. قضات شعبه تاكيد كردند از آنجا كه متهم، قرباني را همچون فرزند خود مي‌دانسته، در كمك به او هيچ مضايقه‌اي نكرده و انگيزه تيراندازي را مسئله ناموسي بيان داشته، عملش منطبق با تبصره2 ماده295 قانون مجازات اسلامي است و بايد ديه بپردازد.
بدين ترتيب پرونده به دليل نبود شعبه هم‌عرض در كهكيلويه و بويراحمد به شعبه پنجم دادگاه كيفري استان فارس فرستاده شد. قضات اين شعبه با استدلال به اينكه متهم نگفته است كه با چشمان خود رابطه اردشير و تهمينه را ديده و فقط به ظن و گمان اكتفا كرده از اين رو جرم او محرز و مستحق قصاص است. پس از صدور اين حكم وكيل متهم به راي اعتراض كرد و راي صادره بار ديگر در شعبه 32 ديوان عالي نقض شد. قضات شعبه با اكثريت آرا اصرار بر نظريه شعبه پيشين داشتند و به همين دليل پرونده براي طرح در هيات عمومي ديوان عالي كشور به معاون رئيس اين ديوان سپرده شد.
به گزارش ايسكانيوز در نشست ويژه‌اي كه به رياست آيت‌الله مفيد- رئيس ديوان عالي كشور- و با حضور ‌آيت‌الله دري‌نجف‌آبادي- دادستان كل كشور- برگزار شد، 50 قاضي به شور نشسته و با توجه به اينكه دختر 14 ساله عبدالعلي بيان كرده كه به رابطه نامادري‌اش با مقتول پي برده بود اما به خاطر ترس حرفي نزده است و ساير شواهد و قرائن، قتل را شبه‌عمد تشخيص دادند و حكم قصاص عبدالعلي را نقض كردند. بدين‌ترتيب با نقض حكم، پرونده متهم قرار است براي رسيدگي دوباره به شعبه هم‌عرض فرستاده شود.
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن