تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815571480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برداشت پسته از باغهاي خاش آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: برداشت پسته از باغهاي خاش آغاز شد
داخلي. اقتصادي. كشاورزي.

مدير جهاد كشاورزي خاش از آغاز برداشت پسته از سطح دو هزار و ‪ ۲۰۰‬هكتار باغهاي بارور اين شهرستان خبر داد.

امان‌الله طوقي روز چهارشنبه در اين مورد به ايرنا گفت: پيش بيني مي‌شود بيش از دو هزار و ‪ ۶۴۰‬تن پسته مرغوب از انواع كله‌قوچي، اكبري، بادامي و احمدآقايي از اين باغها برداشت و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

مدير جهاد كشاورزي خاش ادامه داد: بيش از ‪ ۶۰‬درصد پسته توليدي اين شهرستان به بازارهاي خارج سيستان و بلوچستان صادر مي‌شود.

وي اظهار داشت: شهرستان خاش با دارا بودن سه هزار و ‪ ۸۰۰‬هكتار باغ پسته كه دو هزار و ‪ ۲۰۰‬هكتار آن بارور و هزار و ‪ ۶۰۰‬هكتار ديگر نهال است، قطب كيفي و كمي اين محصول در سيستان و بلوچستان به شمار مي‌رود.

او بيان كرد: پسته، گياهي دو پايه با دو گونه مجزاي نر و ماده است كه عمليات گرده‌افشاني آن توسط باد و حشرات انجام مي‌شود.

وي گفت: اين محصول در مقابل كم‌آبي مقاوم است و سرماي ‪ ۲۰‬درجه زيرصفر و گرماي ‪ ۴۰‬درجه سانتيگراد را تحمل مي‌كند.

مدير جهاد كشاورزي خاش افزود: سال گذشته اين اداره در راستاي برنامه توسعه باغهاي پسته، ‪ ۱۰۰‬هزار نهال گلداني توليد شده در شرايط مناسب گلخانه‌اي را رايگان بين پسته‌كاران اين شهرستان توزيع كرد.

وي اضافه كرد: امسال نيز سه كارگاه جمع‌آوري و فرآوري اين محصول در اختيار باغداران اين منطقه قرار گرفته تا پسته مرغوب و درجه‌بندي شده به بازار عرضه كنند.

او ادامه داد: علاوه بر توزيع يارانه‌اي ابزارآلات و نهاده‌هاي باغباني بين پسته‌كاران، شماري از كارشناسان سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي استان نيز در فعاليتهاي ترويجي و موارد فني با آنان همكاري مي‌كنند.

به گزارش ايرنا، شهرستان خاش در جنوب زاهدان به سبب برخورداري از اقليم مناسب و آب و هواي معتدل در كنار وجود زمينهاي مستعدد يكي از قطبهاي مهم توليد و عمل‌آوري محصولهاي كشاورزي در سيستان و بلوچستان است. ك/‪۳‬ ‪۶۶۰/۵۶۵/۷۳۱۵‬
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن