تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815341714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ادبي و هنري


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: اخبار ادبي و هنري
هشدار مشاور رئيس جمهور
به حضور فيلم هاي فاقد مجوز در جشن سينما
مشاور رئيس جمهور در امور هنري طي نامه اي سرگشاده به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، به حضور فيلم هايي كه از وزارت ارشاد مجوز نمايش ندارند در جشن خانه سينما هشدار داد.
به گزارش خبرنگاركيهان، در نامه جواد شمقدري به محمدحسين صفارهرندي آمده: با چه مجوز و دستورالعمل قانوني، فيلم هايي كه تا به حال شوراي پروانه نمايش از صدور مجوز آن ابا كرده، به طوري كه حتي در جشنواره فيلم فجر به نمايش درنيامدند، اجازه مي يابند در جشن خانه سينما و با هدف داوري كه يك قصد عمومي است، نمايش داده شوند. تا جايي كه ممكن است به عنوان بهترين هاي يك سال سينماي ايران مطرح شوند و اگر اين فيلم ها خطوط قرمز هويت فرهنگي، اخلاقي، ديني و ملي ما را درنورديدند، اين اتفاق چقدر مي تواند عالمانه باشد؟! مسئول اين رفتار غيرقانوني و عواقب ضد فرهنگي و تبليغات منفي آن عليه كليت مديريت فرهنگي نظام چه كسي است؟
رونمايي از قرآن نفيس خطي
همزمان با نخستين روز ماه مبارك رمضان، قرآن هاي نفيس خطي گردآوري شده توسط سازمان اسناد و كتابخانه ملي، ديروز در كتابخانه ملي رونمايي شدند.
علي اكبر اشعري، مشاور فرهنگي رئيس جمهور و رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي، درباره اين قرآن گفت: قرآن ياد شده به خط زين العابدين قزويني در زمان فتحعلي شاه قاجار نوشته شده است و 35 نفر از تذهيب كاران برجسته آن عصر صفحات آن را تذهيب كرده اند.
اسامي روزهاي شانزدهمين هفته كتاب
اسامي ايام شانزدهمين دوره هفته كتاب به ترتيب سه شنبه 21 آبان ماه به نام روز كتاب، پديدآورندگان و خادمان نشر، چهارشنبه 22آبان ماه به نام روز كتاب، كودك، كار و صنعت، پنجشنبه 23آبان ماه به نام روز كتاب، كتابخانه، كتابدار و حاميان نسخ خطي، جمعه 24آبان ماه به نام روز كتاب، مسجد و نماز، شنبه 25 آبان ماه به نام روز كتاب، ادبيات، شعر و داستان، يكشنبه 26 آبان ماه به نام روز كتاب، مدرسه، خانواده و دانش آموز، دوشنبه 27 آبان ماه به نام روز كتاب، دانشگاه و دانشجو، سه شنبه 28آبان ماه به نام روز كتاب، بسيج، ايثار و شهادت، نامگذاري شد. بنابراين گزارش روز پاياني شانزدهمين دوره هفته كتاب چهارشنبه 29آبان ماه به نام روز كتاب و رسانه نام گذاري شده كه در اين روز مراسم هفتمين جشنواره كتاب و رسانه برتر و دومين جشنواره كتاب و رسانه ملي برگزار خواهد شد.
شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران از 21 لغايت 29آبان ماه در تهران و سراسر كشور برگزار خواهد شد.
اجراي مجدد اين فصل را با من بخوان
سوئيت سمفوني «اين فصل را با من بخوان» به مناسبت هفته دفاع مقدس به رهبري مجيد انتظامي از 4 تا 12مهر ساعت 20 در تالار وحدت اجرا مي شود.
اين سمفوني كه تركيبي از موسيقي و حركات نمايشي است، شامل آهنگ هاي روز واقعه، حماسه خرمشهر، از كرخه تا راين، بوي پيراهن يوسف، آژانس شيشه اي و ايثار است.
3 جشنواره ادبي در نيمه دوم سال
جشنواره هاي ادبي «چهارمين جشنواره سراسري شعر ايران ما»، «هشتمين جشنواره سراسري شعر شب هاي شهريور» و «سومين جشنواره سراسري طنز طهران» در 6 ماهه دوم سال 87 توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار مي شود.
مجيد سرسنگي قائم مقام و سرپرست معاونت هنري اين سازمان، ضمن اعلام اين خبر گفت: جشنواره «ايران ما» ويژه تجليل از پيشكسوتان و تقدير از جوانان عرصه شعر ملي است. جشنواره «شاعران جوان ايران» با هدف معرفي چهره ها و استعدادهاي شعر پوياي جوان به جامعه ادبي برگزار مي شود. سومين «جشنواره سراسري طنز تهران» نيز امسال با رويكرد بين المللي در 3 رشته فيلم كوتاه، كاريكاتور و انيميشن طنز، بصورت رقابتي برگزار خواهد شد.
برپايي 47 نمايشگاه كتاب در مترو
47 نمايشگاه كتاب با عنوان «طعم دانايي» همزمان با ماه مبارك رمضان و به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران، مترو و ناشران بخش خصوصي در تمامي ايستگاه هاي متروي تهران و كرج برپا مي شود.
تفسير نامه هاي امام علي(ع) به امام حسن(ع)
به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان سلسله نشست هاي تفسيرنامه هاي امام علي(ع) به امام حسن(ع) چهارشنبه هر هفته از ساعت 17 تا 19 در فرهنگسراي خانواده برگزار مي شود.همچنين سلسله نشست هاي پژوهش در قصه هاي قرآني با هدف بازخواني قصه هاي قرآني و نگاهي به رموز، نكات ادبي و مضامين داستان هاي قرآني شنبه ها از ساعت 17 تا 19 در فرهنگسرا برگزار مي شود.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن