تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805432688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار: هرمزگان در دولت نهم به كارگاه سازندگي تبديل شد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: استاندار: هرمزگان در دولت نهم به كارگاه سازندگي تبديل شد
گفت و گو از : احمد پايدار
بندرعباس- خبرنگار كيهان:
عملكرد دولت نهم در استان هرمزگان در زمينه حمل و نقل زميني، ريلي، دريايي، هوايي و گسترش كمي و كيفي بنادر و سرمايه گذاري در زمينه نفت و گاز و فعاليت هاي شيلاتي و بهبود تمامي شاخص هاي توسعه، سند زنده مهرورزي، عدالت محوري، خدمت به بندگان خدا و توسعه متوازن و پايدار منطقه است.
سفرهاي پربركت رئيس جمهوري و هيئت وزيران به استان با تزريق منابع و اعتبارات، هرمزگان را به كارگاه سازندگي تبديل كرده است. هرمزگان حركت خود را در روند كنوني توسعه پرشتاب آغاز كرده و اجراي پروژه هاي عمراني متعدد با تقويت زيرساخت ها آينده اي روشن و اميدبخش را براي مردم اين استان نويد مي دهد. مهندس صاحب محمدي استاندار هرمزگان در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار كيهان اهم فعاليت هاي دولت نهم در اين استان را برشمرد و خدمت به مردم اين استان را افتخاري بزرگ دانست. اين گفت وگو را مي خوانيم:
استاندار هرمزگان در اين گفت و گو به تشريح عملكرد دولت نهم و دستاوردهاي دو سفر رئيس جمهور و هيات دولت به هرمزگان پرداخت و گفت: در سفر نخست دولت به هرمزگان 101 مصوبه با وزن مالي 22 هزار ميليارد ريال در زمينه هاي مختلف اقتصادي اجتماعي و فرهنگي به تصويب رسيد. بيش از 287 پروژه استاني مصوب از محل اعتبارات سفر اجرا شد كه بالغ بر 70 درصد آن هم اكنون به مرحله بهره برداري رسيده است و مابقي در سال جاري به بهره برداري مي رسد. در سفر دوم هم 221 مصوبه در زمينه مسايل توسعه اي استان با وزن مالي بيش از 3 هزار ميليارد ريال به تصويب رسيد.
عبدالعلي صاحب محمدي افزود: رويكرد مصوبات دور دوم سفر رئيس جمهوري و هيات دولت به استان هرمزگان سرعت بخشيدن به روند توسعه استان با اثرگذاري مستقيم بر زندگي مردم بود. و اين مصوبات توجه خاصي به بهبود وضعيت اقتصادي مردم از طريق اعمال معافيت هاي ويژه مرزنشينان، بهبود وضعيت سرمايه گذاري و شاغلان بخش صنعت و كشاورزي، سرعت بخشيدن به طرح هاي نيمه تمام كليدي و مهم استان و زيرساخت هاي بخش بهداشت و سلامت و آموزش عالي كه از اهداف اين سفر بود داشت.
وي اضافه كرد: در اين سفر 35 درصد تصميمات دولت مربوط به امور اجتماعي و فرهنگي، 43 درصد مربوط به امور توليدي و اقتصادي و 31 درصد مربوط به امور زيربنايي بود. در مورد اجرايي شدن مصوبات طي اين مدت با پيگيري هاي انجام شده 21 مصوبه مهم اجرا و به مرحله بهره برداري رسيد و تعداد 121 مصوبه نيز عملياتي شد كه هم اكنون باميانگين 26 درصد پيشرفت فيزيكي در حال پيگيري است.
به گفته استاندار هرمزگان در اجراي مصوبات دور دوم سفر 105 طرح عمراني در فصول مختلف، براي اجرا تامين اعتبار شد و در بخش بهداشت و سلامت 17 پروژه به تصويب رسيد كه از مهم ترين آنها مي توان به ساخت بيمارستان 64 تختخوابي رودان، 110 خانه بهداشت، 11 پايگاه بهداشتي در سطح استان و بازسازي و نوسازي بيمارستان شهيد محمدي اشاره كرد. در مقوله آموزش نيز مي توان به احداث دانشكده فني و مهندسي، احداث دانشكده دندانپزشكي، همچنين احداث دانشكده نفت و پتروشيمي اشاره كرد. در مورد انرژي نيز مي توان به احداث 20 جايگاه CNG اشاره كرد و از خط انتقال گاز به منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس، ايجاد ناحيه گاز هرمزگان و احداث خط جاسك زرآباد نام برد. مهمتر از همه تكميل مجتمع هاي فولاد هرمزگان و كاوه جنوب و هرمز آل وامكان سنجي پروژه توليد پرد آلومينا و شهركهاي صنعتي خليج فارس و گامرون در بخش صنايع نام برد.
صاحب محمدي افزود: تصميمات دولت نهم در سفر به هرمزگان ارتقاي شاخص هاي توسعه منابع انساني، صنعتي شدن استان و تبديل آن به قطب توليد فولاد، آلومينيوم و پالايش نفت و كاهش نرخ بيكاري و همچنين ارتقاي زيرساخت هاي اساسي و افزايش نرخ رشد اقتصادي در خطه نيلگون خليج فارس را به همراه خواهد داشت.
گازرساني ازعسلويه
وي در مورد طرح عظيم گازرساني از عسلويه گفت: اين طرح يكي از مهمترين پروژه هاي در دست اجراي مصوبات سفر است. طول اين پروژه 430 كيلو متر و اعتبار آن 8 هزار ميليارد ريال است. هم اكنون 5 اكيپ مجهز با سرعت كار مناسب و مطابق با برنامه زمان بندي شده در حوالي شهرهاي پارسيان، بستك، خمير، بندرعباس و زيارتعلي مشغول به كار هستند و پيشرفت فيزيكي آن در حال حاضر بالاي 60 درصد است. و تا پايان برنامه چهارم يعني سال 88 به بهره برداري مي رسد.
اين پروژه نقش مهمي در توسعه صنعتي استان و كمك به استقرار و تغذيه صنايع سنگين نظير مجتمع هاي عظيم فولاد و آلومينيوم و همچنين دو پالايشگاه نفت خام سنگين؛ ميعانات گازي در دست احداث و پتروشيمي و ساير صنايع ماشين دستي دارد. توسعه صنعتي استان موجب رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال و كاهش نرخ بيكاري مي شود و همچنين طبق مصوبه، عمليات گازرساني از طريق خط لوله، به شهرها و روستاهاي استان از جمله اهداف اين طرح عظيم است.
استاندار هرمزگان گفت: موقعيت ممتاز جغرافيايي استان هرمزگان و واقع شدن در كريدور شمال و جنوب، وجود بنادر مهم شهيد رجايي و باهنر و بنادر عديده ديگر در طول ساحل هزار كيلومتري هرمزگان و صادرات و واردات بيش از 50 كالا از طريق اين بنادر ايجاب مي كند شريان اقتصادي استان هرمزگان به مركز كشور، سريع، آسان و ايمن باشد. به همين دليل احداث بزرگراه بندرعباس- سيرجان از اهميت بالايي برخوردار است. اختصاص يك هزار و 500 ميليارد ريال در سفر رئيس جمهور و هيات دولت به استان هرمزگان براي احداث بزرگراه بندرعباس- سيرجان مقدمات احداث يكي از مهمترين زيرساخت هاي استان را فراهم كرد. طول اين محور 300 كيلومتر است كه هم اكنون در قالب 11 قطعه اجرايي شده است.
استاندار هرمزگان در مورد پروژه احداث سد جگين گفت: متوسط بارندگي سالانه در استان از ميانگين كشور پايين تر است. وقوع 9سال خشكسالي پي درپي، خسارات و زيان هاي هنگفتي به بخش كشاورزي وارد كرده و منابع آب زيرزميني را به شدت كاهش داده است به طوري كه تأمين آب آشاميدني شهرهاي استان نيز به شدت مورد تهديد واقع شده است. به گفته صاحب محمدي يكي از راه هاي اصلي برون رفت از اين مشكل جمع آوري روان آب ها با احداث سدهاي بزرگ و كوچك است. در سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به استان هرمزگان، كار احداث و تكميل 12سد بزرگ و كوچك در دستور كار قرار گرفت. سد عظيم جگين نيز با ظرفيت 300ميليون مترمكعب در منطقه محروم بشاگرد با تلاش و كوشش شبانه روزي تكميل و در دهه فجر سال 1385 توسط دكتر احمدي نژاد افتتاح شد و مورد بهره برداري قرارگرفت. براي احداث اين سد يك هزار و 100ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است. با احداث و بهره برداري از اين سد مشكلات عديده در منطقه محروم بشاگرد حل شد. همچنين سدهاي ديگري نظير سدهاي شميل و نيان با ظرفيت 160ميليون مترمكعب و آبياري 2هزار هكتار اراضي كشاورزي زير دست، سد گابريك و شبكه آبياري براي آبياري 2هزار و 743هكتار اراضي كشاورزي، سد خاكي سرني با ظرفيت 61ميليون متر مكعب آب آشاميدني و سدهاي سميلان، جلوگهره، تنگ سياه فرغوئيه و حاجي آباد به سرعت در حال اجراست كه تكميل و بهره برداري از سدهاي فوق موجب شكوفايي بخش هاي كشاورزي و صنعت مي شود.
مهندس صاحب محمدي در مورد تأمين نيروي انساني متخصص اظهار داشت: تأمين نيروي انساني متخصص با استفاده از امكانات محلي و منطقه اي ضمن آنكه موجب رشد و ارتقا آموزش عالي و فرهنگ بومي است و با توجه به علايق بومي سبب جذب و ماندگاري بيشتر نيروي انساني در استان نيز مي شود. راه اندازي واحدهايي از دانشگاه هاي دولتي و آزاد تقريبا در تمامي شهرستان هاي استان ارتقا و توسعه سريع بخش مديريت اجرايي استان را درپي داشت طي سه سال اخير از طرف دولت و مديريت اجرايي استان در زمينه توسعه فيزيكي دانشگاه هاي استان پيگير ي هايي صورت گرفت كه احداث و راه اندازي دانشكده علوم و فنون دريايي، توسعه دانشگاه هرمزگان در فعاليت هاي صنعتي، دريايي و شيلاتي در زمينه مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد از جمله اين فعاليت ها است.
استاندار هرمزگان افزود: با توجه به شعارهاي چهارگانه دولت نهم در راستاي توسعه همه جانبه كشور، يكي از بخش هايي كه بطور خاص در استان هرمزگان مورد تأكيد قرارگرفته بخش بهداشت و درمان است كه در مصوبات سفر رئيس جمهوري به استان با تأمين اعتبارات و تسريع در احداث و تكميل 5بيمارستان در سطح شهرستان هاي استان از جمله ساخت بيمارستان خدماتي و آموزشي و مركز استان و خريد آمبولانس هاي مجهز تبلور يافته است.
بخش بهداشت و درمان استان طي سه سال گذشته از توجه مضاعف دولت برخوردار بوده است مديريت اجرايي استان با توسعه كمي امكانات و تجهيزات بهداشتي و درماني شرايط بهبود شاخص ها و سطوح بهداشت فردي و اجتماعي و كيفيت درمان را در سال هاي اخير بطور مطلوبي فراهم كرده طي سالهاي اخير تعداد بيمارستان هاي استان به 22بيمارستان رسيده است. همچنين پنج بيمارستان ديگر در شهرستان هاي استان در دست ساخت يا تجهيز است كه با بهره برداري از آنها سطح درمان و خدمات درماني در شهرستان ها بهبود قابل ملاحضه اي مي يابد.
استاندار هرمزگان گفت: مديريت اجرايي استان در مدت كوتاهي با اتخاذ رويكرد حمايتي و هدايتگرانه، سرمايه گذاران بخش خصوصي را براي رونق بازار كار شهري و مشاركت در فعاليت هاي شهرسازي دعوت كردند شاهد اين مدعا، تغييرات حاصله در شاخص هاي بخش عمران شهري نظير كيفيت آب و فاضلاب، تأسيسات شهري، حمل و نقل درون شهري، احداث و توسعه پارك ها، فضاي سبز شهري، توسعه معابر، ارتقاي جنبه هاي مختلف شهر به لحاظ شكل، نظم و فضاي شهري، توجه ويژه به اجراي فاضلاب شهري از ابعاد توسعه شهري است كه امروز شهر بندرعباس به كلي دگرگون شده است.
مهندس صاحب محمدي استاندار هرمزگان در ادامه تشريح عملكرد دولت به اقدامات در بخش انرژي و برق اشاره كرد و گفت: در طي سال هاي 84-85 تعداد 35 پروژه مهم برقي در سطح استان با اعتباري بالغ بر 1431 ميليار ريال به بهره برداري رسيده است. عمده اين طرح ها شامل 10 پست برق 63 كيلوولت، 2 پست برق 400 كيلوولت، 2 پست برق 320 كيلوولت و احداث خطوط برق 230، 132 و 63 كيلو و توسعه و بهره برداري ازنيروگاه گازي خليج فارس و احداث راكتور در پست برق 400 كيلوولت بندرعباس است. همچنين براي برق رساني به روستاهاي استان و بهره مند ساختن خانوارهاي روستايي از نعمت برق كه تاثير زيادي در زندگي اقتصادي اجتماعي و حيات روستاييان دارد در طي سالهاي 86 و 85 و 84 نزديك به60 روستا در سطح استان با اعتباري بالغ بر 45 ميليارد ريال برق رساني شده است. سال 84 تعداد 30 روستا با اعتبار 17 ميليارد ريال و سال 85 تعداد 28 روستا با اعتبار 28 ميليارد ريال برق رساني شد و به بهره برداري رسيد. همچنين در نيمه اول سال 86 نيز 22 پروژه برق رساني در 5 روستا و احداث و توسعه پست هاي متفاوت برق با اعتبار 333 ميليارد ريال بهره برداري شد.
استاندار هرمزگان به وضعيت منابع آب استان اشاره داشت و گفت: ميزان توليد آب در سال 1385 حدود 77 ميليون مترمكعب و ميزان مصرف در همين سال 52 ميليون مترمكعب بود. با توجه به نياز روز افزون به اين منبع حياتي و وضعيت كمبود آب در استان و ظرفيت پايين منابع و ظرفيت هاي آب و خشكسالي هاي پي درپي اقدامات مهمي در زمينه مهار سيلاب ها، تامين آب كشاورزي و آشاميدني و جلوگيري از پرت آب در دو سال اخير صورت گرفته است.
صاحب محمدي فعاليت هاي مربوط به بخش حمل و نقل جاده اي را مورد اشاره قرارداد و افزود: در استان هرمزگان19 ميليون تن كالا بارگيري شده كه مقصد 17 درصد آن درون استان و 83 درصد بيرون استان بوده است. در مقابل 15.8 ميليون تن كالاي خارج شده از استان، 3.2 ميليون تن كالا از طريق شبكه جاده اي درون استان جابه جا شده است. در مقايسه با سال 83 ميزان كالاهاي بارگيري شده حدود 27 درصد رشد داشته و به تفكيك مقصد نيز درون استاني حدود 77 درصد افزايش داشته است. ميزان بار جابه جا شده توسط ناوگان جاده اي استان تحت تأثير فعاليت هاي راه سازي و افزيش ساير ظرفيت هاي مرتبط طي دوسال اخير حدود 29 درصد رشد داشته است. بار جابجا شده درون استاني نيز تحت تأثير رونق فعاليت هاي اقتصادي استان و ساير مولفه ها حدود 77 درصد و بار جابجا شده برون استاني نيز معادل 22 درصد افزايش يافته است.
وي افزود: در زمينه حمل و نقل ريلي طول خطوط اصلي ناحيه راه آهن استان كه از ابتداي شهيد رجايي شروع مي شود متجاوز از 818 كيلومتر است و در مقايسه با سال 83 حدود 33 درصد گسترش داشته است. مسير اين خط آهن در بافق به 2 شاخه منشعب مي شود يك شاخه پس از عبور از يزد و اصفهان به تهران رسيده و به شبكه راه آهن سراسري شمال- جنوب كشور (بندر تركمن در شمال شرقي- بندر امام خميني در جنوب غربي) مي پيوندد و شاخه ديگر تا مشهد و پس از آن تا سرخس در مرز تركمنستان مي پيوندد.
مهمترين بنادر استان هرمزگان كه در واقع بيش از 60 درصد فعاليت هاي بنادر كشور را بر عهده دارند شامل بندر شهيد رجايي، شهيد باهنر (با ظرفيت سالانه تخليه و بارگيري در حد 4 ميليون تن) و بندرلنگه است. بندر شهيد رجايي مهمترين بندر بازرگاني كشور است كه در 24 كيلومتري غرب شهر بندرعباس و مشرف به تنگه هرمز واقع شده است. منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيد رجايي با وسعت 20 كيلومتر مربع در محوطه بندر شهيد رجايي واقع شده است. اين منطقه كه از 36 پست اسكله با عمق آبخور حداكثر 15 متر و يك ترمينال كانتينري و دو ترمينال كالاي عمومي تجهيز مدرن تخليه و بارگيري برخوردار است، داراي ظرفيت تخليه و بارگيري حدود 45 ميليون تن كالا در سال است.
همچنين 9 پست اسكله عمومي در بندر شهيد باهنر فعال است كه جمعا 45 نوع اسكله در بنادر بندرعباس در بخش هاي متفاوت فعال مي باشد.
درحال حاضر از اهم پروژه هاي در دست اجراي دولت دراين بخش مي توان به احداث ترمينال كانتينري شماره 2 و حوضچه هاي دوم و سوم با اعتباري بالغ بر 690 ميليون دلار اشاره كرد كه با اتمام اين پروژه، ظرفيت كانتينري منطقه ويژه شهيد رجايي به 1.5 ميليون TEU مي رسد. بندر شهيد رجايي قادر به پذيرش كشتي هاي غول پيكر اقيانوس پيما (پاناماكس) با ظرفيت 75 هزار تن است و اسكله 150 هزار تني بنادر شهيد رجايي براي پهلوگيري كشتي هاي سوپر پاناماكس درحال ساخت است.
مهندس صاحب محمدي استاندار هرمزگان در ادامه تشريح اقدامات دولت به طرح هاي توسعه و گسترش شبكه مخابراتي استان اشاره داشت و گفت: امروزه با توسعه امكانات مخابراتي جديد در سطح روستاهاي استان، 87 سايت WLL تلفن بي سيمي به مرحله بهره برداري رسيده است. از جمله اقدامات مهم ديگر در بخش مخابراتي مي توان به بهره برداري از شبكه 3500 پورت NGW در جزيره كيش به صورت پايلوت و براي اولين بار در كشور، افتتاح دولت الكترونيك در بندرعباس، نصب و راه اندازي K 50 سوئيچ GSM-WLL روستايي (50 هزار شماره تلفن بي سيمي)، توسعه واجراي طرح هاي ديتا به منظور افزايش سرعت شبكه اينترنتي و پروژه هاي دسترسي به آن و توسعه و اجراي طرح فيبر نوري در روستاهاي استان نام برد.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 455]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن