تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813000143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگراني كشورهاي عربي و غربي از تشديد بحران در شهر طرابلس در شمال لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نگراني كشورهاي عربي و غربي از تشديد بحران در شهر طرابلس در شمال لبنان
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 87/06/08
اوضاع ناارام و نابسامان شهر طرابلس يكي از شهرهاي بزرگ در شمال لبنان موجب نگراني شديد كشورهاي غربي و عربي در خصوص بروز دور جديد درگيري و بحران در لبنان شده است .
به گزارش خبرگزاري شينهوا از بيروت ؛ مقامات برخي از كشورهاي عربي و غربي از جمله برنارد كوشنر و احمد ابو الغيط وزيران امور خارجه فرانسه و مصر در ديدار اخير از لبنان نگراني شديد خود را درباره تشديد بحران در طرابلس اعلام كرده و درباره پيامدهاي ناگوار ان هشدار داده اند .
سخنان اخير برنار كوشنر و احمد ابو الغيط بيانگر اين واقعيت است كه شهر طرابلس در شرايط فعلي يكي از مناطق بسيار حساس و بحراني در لبنان است و اين امر يكي از بارزترين نقاط ضعف در اوضاع داخلي لبنان پس از امضاي توافقنامه دوحه و انتخاب رييس جمهور و تشكيل دولت جديد لبنان بشمار مي رود .
بازديد عبد العزيز خوجه سفير عربستان سعودي در لبنان از شهر طرابلس كه به عنوان نماينده ويژه ملك عبد الله بن عبد العزيز پادشاه عربستان سعودي از اين شهر ديدن كرده بود ، نشانه نگراني رياض از روند تحولات و اوضاع شهر طرابلس است .
در همين حال نگراني داخلي و عربي درباره اوضاع شهر طرابلس كه از مناطق مهم سني نشين است روز به افزايش است زيرا بيم ان مي رود كه درگيريهاي اخير ميان ساكنان مناطق شيعه نشين جبل محسن و سني نشين باب التباينه كه در مجاورت هم قرار دادند ، زمينه را براي بروز جنگ و درگيري مذهبي در لبنان فراهم سازد.
اوضاع شهر طرابس همچنين نگرانيهايي را درباره افزايش حضور و فعاليت جريانهاي بنيادگرا و گروههاي افراطي سلفي ايجاد كرده است زيرا وضعيت اين شهر شرايط بسيار مناسبي براي گروههاي وابسته به القاعده است تا فعاليت خود را توسعه بخشند .
برخي منابع نگران اين مسئله هستند كه احتمال بروز ناامني در شهر طرابلس مقدمه اي براي تبديل اين منطقه به محل تصفيه حساب ميان برخي كشورهاي عربي مانند سوريه و عربستان سعودي در لبنان باشد .
از سوي ديگر برگزاري سريع گفتگوي ملي گروههاي فلسطيني به رياست ميشل سليمان رييس جمهور اين كشور كه در توافقنامه دوحه قطر بر ان تاكيد شده است مي تواند گامي مهم در برون رفت لبنان و شهر طرابلس از شرايط بحراني كنوني باشد .163/148/0003/01013/10101
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن