تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815470044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هيچ اعتبار دولتي براي نگهداري بقاع متبركه كشور نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هيچ اعتبار دولتي براي نگهداري بقاع متبركه كشور نداريم
اروميه - خبرگزاري مهر: معاون بقاع متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: هيچ اعتبار دولتي براي نگهداري و بازسازي بقاع متبركه كشور نداريم.

به‌ گزارش خبرنگار مهر در اروميه، حجت ‌الاسلام محمد غلامي، ظهر امروز در همايش بررسي طرحهاي اداره كل امور اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي در اروميه افزود: هشت هزار و 186 بقاع متبركه كه در آنها ‪ ۱۰‬هزار و ‪ ۶۹۱‬امامزاده آرميده اند، وجود دارد كه براي نگهداري يا بازسازي آنها اعتبارات دولتي اختصاص داده نمي شود.

وي با بيان اينكه نگهبان نيت واقفان و حفظ موقوفه است و حق نداريم به ‌جز نيات واقف اقدامي انجام دهيم، تصريح كرد: اما بي‌توجهي به بقاع متبركه، كم توجهي به فرهنگ مردم است.

اين مسئول با اشاره به انتظارات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبديل بقاع متبركه قطبهاي فرهنگي كشور خاطرنشان كرد: سازمان اوقاف براي تحقق اين مهم ‪ ۴۳‬شاخصه را معين نموده است.

حجت الاسلام غلامي با اشاره به‌ اينكه نگاه به امامزادگان و بقاع متبركه بايد به عنوان يك مجموعه فرهنگي باشد، اضافه كرد: براي تحقق اين هدف بايد در كنار هر يك از امامزاده ها در كشور يك مجتمع آموزشي از پيش دبستاني تا پيش دانشگاهي ايجاد شود.

وي با اشاره حضور چشمگير جوانان در اين اماكن مقدس نسبت به سالهاي گذشته بيان داشت: براي جلب و جذب جوانان براي حضور در اين امكان مقدس كه امروز به عنوان يكي از نيازهاي اصلي نسل جوان كشور مطرح است، بايد تمام مسئولان تلاش كنند.

معاون بقاع متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در پاسخ به اين سئوال كه چند درصد از بقاع متبركه كشور نيازمند بازسازي هستند، تصريح كرد: با توجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه اين اماكن بايد به قطبهاي فرهنگي كشور تبديل شوند، تمام هشت هزار بقعه متبركه نيازمند بازسازي هستند.

غلامي در ادامه مهندسي اسلامي در جامعه را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: با توجه به فرهنگ ديني و اسلامي كشور ساخت و سازها بايد متناسب با مهندسي اسلامي صورت گيرد كه در اين زمينه مشاورين و مهندسين نيز طرحهاي خود را متناسب با اين فرهنگ طراحي و اجرا كنند.

معاون بقاع متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه كشور همچنين با اشاره به توزيع مناسب بقاع متبركه در كشور گفت: هر بقعه بايد متناسب با اهميت و مكاني كه قرار دارد به مردم ارئه خدمات كند.

وي با اعلام اينكه تنها دو هزار بقاع كشور در مناطق صعب العبور قرار دارند، خاطرنشان كرد: مي توان با برنامه ريزي مناسب براي بيش از شش هزار بقاع مردم را به سمت حضور در اين مكانهاي مقدس هدايت كرد.

وي همچنين از بقاع متبركه در كشور به عنوان ثروتهاي گرانبهايي نام برد كه به صورت ارزان در اختيار مردم قرار مي گيرند.

غلامي به طرح جامع ساماندهي بقاع كشور اشاره كرد و يادآور شد: طرح توسعه جامع امامزادگان بايد به گونه ‌اي طراحي شود كه زائران بتوانند از فضاهاي فرهنگي چون، كلاسهاي قرآن، كلاسهاي هنري و كتابخانه بهره مند شوند.

مديركل اداره كل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي نيز در اين نشست با بيان اينكه در استان آذربايجان غربي 71 بقاع متبركه وجود دارد، گفت: امسال در صورت تصويب چهار طرح جامع ساماندهي بقاع با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد ريال در استان اجرا مي شود.

معاون بقاع متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه كشور به منظور بازديد از بقاع متبركه استان تا پايان هفته به اين استان سفر كرده است.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن