تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815592298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: اخبار كوتاه
بارش برف ارتفاعات دامنه سبلان
در مشگين شهر را سفيدپوش كرد

بارش برف در چهارمين روز از شهريور ماه جاري ارتفاعات دامنه سبلان در مشگين شهر را سفيدپوش كرد.
رييس اداره امور عشايري مشگين شهر به ايرنا گفت: ارتفاع برف در ييلاقات و دامنه هاي سبلان دو تا سه سانتي متر گزارش شده است.
حميد نصرآبادي، بارش برف در چنين فصلي را بي سابقه دانست و افزود: اين بارش موجبات خوشحالي عشاير ييلاق نشين اين شهرستان را فراهم كرده است.
دماي هوا در دو روز گذشته در بيشتر مناطق استان اردبيل به ويژه شهرستان مشگين شهر كاهش يافته و چهره نسبتا پاييزي به اين مناطق داده است.
بيش از 55 درصد از عشاير استان اردبيل همه ساله ايام بهار و تابستان را در ييلاقات دامنه هاي سبلان در شهرستان مشگين شهر سپري مي كنند.
مشگين شهر با 159 هزار نفر جمعيت در 85 كيلومتري شمال غرب اردبيل واقع است.

افزايش توليد و رفع كمبود آب در ايذه

ظرفيت توليد آب در شهرستان ايذه با حفر، تجهيز و بهره برداري از يك حلقه چاه جديد در منطقه آبراك با ظرفيت 5500 متر مكعب در شبانه روز افزايش يافت.
مدير آب و فاضلاب شهري شهرستان ايذه با اعلام اين مطلب به مهر در اهواز گفت:با بهره برداري از اين چاه كمبود آب در شهرستان ايذه رفع شده است.
داريوش خادمي افزود: با بهره برداري از چاه آبراك تعداد چاه هاي در دست بهره برداري ايذه به 9 حلقه رسيد.
وي اعتبار هزينه شده براي اين كار را 400 ميليون تومان از محل درآمدهاي جاري اداره آبفاي ايذه عنوان كرد و گفت: هدف از اين كار افزايش توليد و رفع كمبود آب شرب، پايداري توزيع آب در شبكه و جبران افت فشار در مناطقي از ايذه است كه با افت فشار مواجه بودند.
حفر چاه براي تامين هرچه سريعتر آب شهرها و افزايش ضريب اطمينان آب شهرها در تابستان سال جاري يكي از اولويت هاي شركت آبفاي خوزستان براي گذر از خشكسالي است.

افتتاح شهرك ترافيك در قم

رئيس سازمان آموزش و پرورش استان قم گفت: شهرك ترافيك قم امروز در اردوگاه شهداي 15 خرداد افتتاح مي شود.
محمدحسين امين جعفري در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: در اين شهرك دانش آموزان و كودكان با نحوه عبور و مرور در شهرها و علايم راهنمايي و رانندگي آشنا مي شوند.
وي تصريح كرد: در شهرك ترافيك دانش آموزان ابتدا در كلاس هاي آموزشي كه با حضور كارشناسان بخش ترافيك برگزار مي شود، شركت مي كنند و سپس با ماشين آلات و خودروها آشنا مي شوند و در مرحله سوم با توزيع يك سري سوالات، ميزان يادگيري آنان ارزيابي خواهد شد.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استان قم، مساحت اين شهرك را شش هزار مترمربع اعلام كرد و ادامه داد: در اين شهرك امكاناتي از قبيل 50 آلاچيق، سرويس هاي بهداشتي، حمام و... تعبيه شده كه با احتساب اين امكانات، مساحت شهرك ترافيك به بيش از 20 هزار مترمربع مي رسد.
وي گفت: شهرك ترافيك با همكاري سازمان آموزش و پرورش، سازمان حمل و نقل و پايانه ها، شهرداري و پليس راهنمايي و رانندگي احداث شد.

بهره برداري هفت پروژه عمراني در كرمانشاه

همزمان با سومين روز از هفته دولت، هفت پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر 30 ميليارد ريال در كرمانشاه به بهره برداري رسيد.
به گزارش ايسنا، اين پروژه ها شامل آبرساني به پنج روستاي چغاماران، حجت آباد عليا و سفلي، پير ويس آباد و تازه آباد از بخش مركزي كرمانشاه، آسفالت روستاي لعل آباد ميان دربند و كارخانه لوله سازي پلي اتيلن بوده است كه در مجموع با اعتباري بالغ بر 30 ميليارد ريال به بهره برداري رسيدند.
ديروز همچنين با حضور دكتر رحيمي، فرماندار كرمانشاه كلنگ اولين مركز فروش دام در استان كرمانشاه در بخش ماهيدشت به زمين زده شد.

بهره برداري از چندين طرح عمراني
در شهرك هاي صنعتي اصفهان

گروه شهرستانها: به مناسبت هفته دولت بيش از بيست طرح عمراني در شهرك هاي صنعتي استان به بهره برداري مي رسد. اين طرح ها كه در 16 شهرك صنعتي استان به بهره برداري مي رسد شامل طرح هايي همچون: احداث تصفيه خانه فاضلا ب صنعتي، اجرا و تكميل شبكه برق و روشنايي، محوطه سازي، جاده دسترسي، شبكه جمعآوري فاضلا ب، شبكه توزيع آب و... است كه ارزش ريالي اين طرح ها بالغ بر 65/337/894/666 ريال ا ست. همچنين شبكه انتقالي و توزيع آب در ناحيه صنعتي محمدآباد با حضور مقامات به بهره برداري مي رسد.

افتتاح پروژه اتوماسيون شهرسازي
شهرداري كرج در عيد سعيد فطر

گروه شهرستانها: همزمان با عيد سعيد فطر پروژه اتوماسيون شهرسازي شهرداري كرج افتتاح مي شود. به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري كرج به نقل از معاونت هماهنگي و برنامه ريزي شهرداري كرج، ساماندهي اطلا عات ملكي، نوسازي و اصناف مناطق پنج، شش، هشت، در مرحله نهايي قرار دارد كه تا چهل روز آينده به صورت صددرصد تكميل خواهد شد و بيش از نيمي از روند ساماندهي اطلا عات مورد نظر در مناطق يك، دو، چهار طي گرديده و پيش بيني مي شود ظرف مدت دو ماه آينده به اتمام برسد.
بنابراين گزارش اتوماسيون شهرسازي مناطق پنج، شش و هفت به صورت كامل براي روز عيدسعيد فطر آماده افتتاح خواهد بود و مناطق يك، دو و چهار نيز تا نهم مهر ماه سال جاري مقدمات مورد نياز را جهت افتتاح اتوماسيون شهرسازي آماده مي نمايند و منطقه 10 نيز در آذر ماه سال جاري افتتاح خواهد شد.

توليد 16/6 درصد آبزيان كشور در شوشتر

فرماندار شهرستان شوشتر گفت: بيش از يك ششم آبزيان كشور در حوضچه ها و استخرهاي پرورش ماهي شوشتر توليد مي شود كه حدود 16/6 درصد كل آبزيان توليدي است.
علي اصغر قوچاني در گفت وگو با فارس در شوشتر اظهار داشت: سالانه بيش از 65 هزار تن ماهي در كشور توليد مي شود كه در اين ميان، شوشتر با توليد يك ششم اين مقدار، جايگاهي در خور توجه در زمينه توليد و پرورش آبزيان را به خود اختصاص داده است.
وي در خصوص مقدار توليد ماهي در شوشتر گفت: با وجود همه مشكلات براي توليدكنندگان ماهي، سالانه در شوشتر بيش از10 هزار تن ماهي توليد مي شود.
قوچاني افزود: در شهرستان شوشتر بيش از 103 واحد پرورش ماهي وجود دارد كه از نظر تعداد واحدهاي توليد و تكثير و پرورش آبزيان، شوشتر مقام اول را در استان خوزستان دارد.
وي وجود آب فراوان را در شوشتر يكي از عوامل زيربنايي توليد آبزيان دانست و گفت: وجود آب فراوان و استعداد خاك و شرايط آب و هوايي عوامل مهمي در ايجاد و رونق اين واحدهاي توليدي است.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن