تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815371589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*مشروح سخنان باهنردرمشهد* *مشايـي عذرخواهي كند و برود *نبايد با شتاب‌زدگي هزينه‌ها را افزايش دهيم *تفاهم صددرصدي اصولگرايان درانتخابات آتي تقريباغيرممكن است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *مشروح سخنان باهنردرمشهد* *مشايـي عذرخواهي كند و برود *نبايد با شتاب‌زدگي هزينه‌ها را افزايش دهيم *تفاهم صددرصدي اصولگرايان درانتخابات آتي تقريباغيرممكن است


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: سياسي

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر دولت و رييس جمهور فكري در حد تعويض آقاي مشايي نكند احتمال دارد، اصطكاك ايجاد شود. ما مي‌ترسيم در اين مسئله خداي نكرده اگر قرار باشد دولت مقاومت كند، دعوا شود.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) محمد رضا باهنر در جلسه پرسش و پاسخ سياسي مجمع اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد مشهد كه شب گذشته (شنبه) برگزارشد، اظهار داشت: يكي از بحث‌هاي مهم كه مي‌تواند پاسخ‌گوي بسياري از سوالات جامعه باشد، تحليل عملكرد دولت نهم است و اينكه كدام رفتارها و مواضع دولت قابل قبول است؛ دولت نهم يك سري ويژگي‌هاي عمومي دارد كه با ساير دولت‌ها قابل مقايسه است، اما بعضي از ويژگي‌هاي اين دولت نيز مشخصاً مربوط به خود دولت است كه در گذشته سابقه آن را نداشته‌ايم.

وي ادامه داد: زنده كردن روحيه بسيجي، فداكاري و ايثار و اينكه مسوولان نظام بايد خدمتگزاران واقعي مردم باشند، توجه به دهك‌هاي پاييني جمعيت كشور، ارتباط قوي، مستحكم و مستقيم بين مردم و رياست‌جمهوري و اينكه ظرف سه سال اخير به طور كامل دولت به حدود 400 شهرستان كشور سفر كرده است، همچنين موضع‌گيري‌هاي خارجي و سياست بين‌الملل جزء مشخصه‌هاي ويژه و مثبت دولت بوده است.

باهنر افزود: دولت يك سري مشخصات قابل نقد نيز از ديدگاه ما دارد كه ممكن است براي آن‌ها پاسخ‌هايي داشته باشد ولي آن پاسخ‌ها حداقل تاكنون امثال من را قانع نكرده است.

وي تصريح كرد: دولت نهم يك سياست راهبردي، استراتژيك و نقشه راه در ابعاد مختلف اداره كشور نداشته است تا رفتارش در قالب آن سياست راهبردي قابل تحليل و توجيه باشد.

وي اضافه كرد: بخشي كه جامعه خيلي پررنگ آن را لمس مي‌كند، بخش اقتصادي است و با وجود كارهاي توسعه‌اي مناسبي كه انجام شده و در جهت رفاه مردم گام‌هاي مثبتي برداشته شده است و با بررسي آمار و ارقام مي‌توانيم بگوييم در بعضي از بخش‌ها كارهاي انجام شده، سفرهاي استاني و كارهاي عمراني جزئي كه دراستان‌ها انجام مي‌شود، در دوران گذشته بي‌سابقه بوده است، اما اين رفتارها و حركت‌ها، در يك تحليل سياسي قابل تحليل و توجيه نيست.

نايب رييس مجلس ادامه داد: معتقديم در اقتصاد كلان يك سياست راهبردي را مشاهده نكرده‌ايم و بر همين اساس احساس مي‌كنيم كه بعضي از كارهاي دولت به صورت مجرد، كارهاي مثبتي است، اما در نتيجه گيري كلان بعضي از اين كارها يكديگر را خنثي مي‌كنند و خاصيت آن را از بين مي‌برند.

باهنر ياد‌آورشد: امروز دولت كم كم پذيرفته است كه براي اقتصاد بايد يك تئوري اقتصادي راهبردي داشت و دارد كار مي‌كند، به طوري كه در طرح تحول اقتصادي، چندين كار مانند هدفمند كردن يارانه‌ها و اصلاح نظام مالياتي، گمركي و بانكي تعريف شده كه از نظر تبيين تئوري، ضروري و جزء آرزوهاي گذشته مسوولان نظام بوده است.

وي تصريح كرد: در جلسه‌اي كه با رئيس جمهور داشتيم به وي گفتم اقتصاد كشور حداقل به اين اندازه كار نياز دارد كه 100 كارشناس خبره اقتصادي بنشينند و محاسبه كنند كه با اجراي اين طرح چه اتفاقي مي‌افتد.

باهنر افزود: در مجموع با دولت به اين نتيجه رسيديم تا كاري را بدون تفاهم انجام ندهيم و به صورت جدي به دولت اعلام كرده‌ايم و آن‌ها نيز قول داده‌اند، البته مجلس اهرم‌هاي لازم را دارد كه اگر خداي نخواسته احساس كند دولت بخواهد يك كاري را بدون محاسبه دقيق انجام دهد، اجازه ندهد اين اتفاق بيفتد.

وي در خصوص سياست خارجي نيز خاطرنشان كرد: مهمترين مسئله سياست خارجي ما ظرف سه سال گذشته انرژي هسته‌اي بوده است كه ما در اين مورد دو جمله براي خارجي‌ها داريم و آن اينكه دسترسي به اين فناوري حق مسلم ماست و اين حق را استيفا مي‌كنيم و ذره‌اي هم كوتاه نمي‌آييم و جمله دوم ما اين است كه ما بعد از دسترسي به اين فناوري، به هيچ وجه استفاده نظامي از آن نخواهيم كرد و نظام بين‌الملل مي‌تواند نظارت كند و درها باز است.

باهنر افزود: مردم مي‌گويند ما براي احقاق اين حق حاضر به پرداخت هزينه هستيم، اما خداي نكرده نبايد با شتاب‌زدگي و عجله اين هزينه را افزايش دهيم، اگر قرار است حق خودمان را با اندك مبلغي احقاق كنيم آن را مي‌پردازيم، اما قرار نباشد عده‌اي با سخنراني بي‌ربط خود اين مبلغ را افزايش دهند.

وي با بيان اينكه سياست خارجي دولت نهم، شجاعانه بوده است، گفت: قبل از دولت نهم سياست خارجي ما اين بود كه ديپلماسي خارجي ما ديپلماسي لبخند باشد و فكر مي‌كرديم با اين ديپماسي مي شود كار را پيش برد ولي اعتقاد داريم كه ديپلماسي بايد توامان لبخند و اخم باشد و بر حسب مقتضاي زمان و مكان هم بايد از اخم و هم از لبخند استفاده كرد.

نايب رييس مجلس ادامه داد: دولت اصولگراي نهم نيز همين كار را كرده است، البته بعضي از رفتارها خيلي قابل توجيه نيست، از يك طرف مثلاً آقاي رييس جمهور در سخنراني‌ها مي گويد اسرائيل بايد از بين برود و هولوكاست مطرح مي‌شود و از طرفي آقاي مشايي مي‌گويد ملت اسرائيل با ما دوست است كه اين دو با هم نمي‌خواند، نه آن افراط و نه اين تفريط و بايد يك حركت متعادل وجود داشته باشد.

باهنر تصريح كرد: در خصوص مشايي، مجلس نامه‌اي را به رييس جمهور نوشت و در بيانيه‌اي اين حرف را محكوم كرد و از رييس جمهور خواست كه برخورد قاطع و جدي با اين مسئله داشته باشد كه به تعطيلات مجلس برخورد كرد.

وي افزود: اگر دولت و رييس جمهور فكري در حد تعويض آقاي مشايي نكند احتمال دارد، اصطكاك ايجاد شود. ما مي‌ترسيم در اين مسئله خداي نكرده اگر قرار باشد دولت مقاومت كند، دعوا شود.

وي افزود: مجلس از لحاظ حقوقي با معاون رييس جمهور نمي‌تواند كار خاصي انجام دهد، ولي از اهرم‌ها و فشارهاي سياسي خودمان استفاده مي‌كنيم تا اين اتفاق تكرار نشود و هر كسي بداند در حد حق و مسووليت خودش و در چارچوب سياست‌هاي راهبردي نظام بايد اظهارنظر كند.

وي ادامه داد: مشايي نبايد ديگر معاون رييس جمهور باشد، چرا كه به لحاظ سياسي صلاحيت ندارد. منافع و مصالح كشور را فداي دعواها و خودخواهي ها نخواهيم كرد، به عنوان نمونه يك تعداد از نماينده‌ها اصرار دارند كه اگر اين اتفاق نيفتد ما از رييس جمهور سوال مي‌كنيم چرا كه سوال از رييس‌جمهور جزء حقوق مجلس است.

وي افزود: البته تا به حال بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اين اتفاق نيفتاده است و هيچ مجلس از هيچ رييس جمهوري سوال نكرده است، اما اگر 75 نفر از نمايندگان امضا كنند طبق قانون اساسي سوال رسمي مي‌شود و رييس جمهور مكلف به پاسخ‌گويي است و تعدادي از نمايندگان دنبال اين كار هستند و ما هم كه در مديريت مجلس هستيم تلاش مي‌كنيم تا قبل از اين اتفاق، مشكل حل شود و به جاهاي باريك كشيده نشود، اما بايد توجيهي داشته باشيم و بتوانيم نمايندگان را قانع كنيم، طبيعي است كه دولت بايد اقداماتي را انجام دهد كه باعث نشود مجلس به ما فشار بياورد كه البته اگر هم اصرار كنند طبق آيين نامه مكلف به عمل هستيم.

وي افزود: پشت پرده و روي پرده مسئله مشايي هر چه بوده، كار بي‌ربطي است و معتقديم مشايي هم بايد عذرخواهي كند و هم بايد برود.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين در خصوص انتخابات رياست جمهوري آينده گفت: اينكه آيا فرايند 6+5 مي تواند اتفاق بيفتد را بعيد مي‌دانم، چرا كه در آن فرايند 3 ضلع جبهه پيروان، رايحه خوش و تحول‌خواه بودند كه درانتخابات مجلس اتفاق افتاد، با هم كار كردند، اما اتحاد، اتحاد 100 درصدي نبود، ولي توانست بخش عمده‌اي از مسير را حل كند.

وي افزود: اين روند در انتخابات رياست جمهوري امكان‌پذير نيست و نمي توان اين‌گونه عمل كرد چون رييس جمهور يك نفر است، بنابراين در تلاش هستيم كه با فرايندي كه تعريف مي‌كنيم بتوانيم يك تفاهم حداكثري بوجود بياوريم، در ميان اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري، اتحاد 100 درصدي به وجود نخواهد آمد و مسئله كاملاً روشن است؛ چون يك طرف قضيه احمدي‌نژاد است و در اصولگرايان هم كساني هستند كه از وي دفاع مي‌كنند، و زير با هيچ نوع تغييري نمي‌روند و هم كساني كه به احمدي نژاد به هيچ وجه رضايت نخواهند داد.

وي افزود: بنابراين اينكه منتظر باشيم در جبهه اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري به 100 درصد تفاهم برسيم تقريباً غيرممكن است، اما بايد تلاش كرد فرايندي را تعريف كرد كه اين تفاهم اكثريتي شود. هنوز در محافل رسمي اصولگرايي روي مصاديق هيچ‌گونه بحثي نشده است و اينكه مي‌گويند اصولگرايان براي حمايت از احمدي نژاد به توافق و جمع‌بندي رسيده‌اند چنين چيزي نيست، من در مذاكرات اصولگرايان هستم ولي اطلاعي ندارم و كساني هم كه مي‌گويند اصولگرايان از احمدي نژاد عبور كرده‌اند را نيز تاييد نمي‌كنم و چنين بحثي را هم تاييد نمي كنيم؛ الان بايد تعريف فرايند كنيم كه آن فرايند بتواند انتخاب آتي را مديريت كند.

وي در خصوص اين كه گفته مي‌شود موضوع "دولت نجات ملي" از سوي آقاي ناطق نوري مطرح شده، گفت: فكر مي كنم بحث اساسي و جديدي نيست. بالاخره علاقمنديم كه دولت و مجلس آينده، بهتر از دولت و مجلس فعلي باشد.

باهنر در پاسخ به پرسشي در خصوص سخنراني هاشمي رفسنجانتي در مشهد و مطرح كردن موضوع حكومت شورايي توسط وي و اين كه اين بحث شبهاتي را ايجاد كرده، گفت: اين برداشت را نداريم، ممكن است نقدهاي زيادي را به آقاي هاشمي داشته باشيم اما آقاي هاشمي نسبت به مقوله ولايت فقيه جزء وفادارترين مسوولين كشور هستند.

با هنر افزود: شهادت مي دهم آقاي هاشمي در اعتقاد و نزديكي به ولايت فقيه هيچ چيزي از آقاي مشكيني كم تر ندارد، اما آقاي هاشمي به رفتار دولت فعلي خيلي انتقاد دارد و ممكن است به رفتار ما هم درمجلس انتقاد داشته باشد.

وي در خصوص مدرك كردان گفت: اين بحث سياسي است، تصورم اين است كه در يك رفتار عادي طبيعي در مورد وزير كشور اين مسائل نبايد درشت شود.

وي در خصوص آن‌چه كوتاه آمدن مجلس در راهبرد ولايت عنوان شد، گفت: مديران مجلس به سادگي اجازه نمي‌دهند كه مجلس با دولت و دولت با مجلس درگير شود.

باهنر در خصوص تشكيل فراكسيون اصولگرايان مجلس، گفت: در اين خصوص تاخير شده است ولي تا دو سه هفته آينده تشكيل خواهد شد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن