تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804825566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( دريچه )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( دريچه )
در گفتگو با قدس اعلام شد ؛ پايان مرداد ماه، آخرين مهلت بيمه فعالان قرآني

خراسان امروز- دلپذير: مركز توسعه و ترويج فعاليتهاي قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مفاد بيمه فعالان قرآني را به ادارات ارشاد استانها اعلام كرد.
رئيس مركز توسعه و ترويج فعاليتهاي قرآني اداره ارشاد اسلامي خراسان رضوي درباره جزئيات اين طرح به خبرنگار ما گفت: فعالان قرآن در چهار حوزه تبليغ و ترويج، آموزش، پژوهش و فعاليت هنري قرآني مشمول اين طرح مي شوند.
سرابي اشتغال به فعاليتهاي قرآني، حسن سابقه و ارايه مدرك تحصيلي حداقل ديپلم يا معادل حوزوي آن را از جمله شرايط عمومي مورد نياز براي استفاده از اين بيمه عنوان كرد.
وي افزود: مشمولان اين طرح نبايد تحت پوشش بيمه ديگري باشند و در صورت دارا نبودن مدرك ديپلم از يك توانمندي ويژه و شرايط خاص در زمينه فعاليتهاي قرآني بهره مند باشند.
وي حداقل سن مورد نياز براي مشمولان اين طرح را 18 و حداكثر سن را براي فعالان زن 45 سال و براي فعالان مرد 50 سال اعلام كرد.
سرابي خاطرنشان كرد: هزينه اين بيمه براساس حداقل دستمزد شوراي عالي كار يعني 18 درصد از حقوق مصوب شوراي كار تعيين شده كه 10 درصد آن به وسيله دولت و 8 درصد بقيه توسط فعالان قرآني پرداخت خواهد شد.
وي يادآور شد: اساتيد، پيشكسوتان، داوران، حافظان، مبلغان و سخنرانان قرآن در گروه تبليغ و ترويج قرار مي گيرند.
وي با اشاره به اينكه قاريان قرآن بايد حتماً حايز رتبه هاي اول تا سوم مسابقات معتبر بين المللي و يا مسابقات كشوري و استاني كه از سوي سازمان اوقاف و امور خيريه برگزار مي شوند، باشند گفت: قارياني كه حافظ قرآن هم هستند، در اولويت اين طرح قرار مي گيرند.
وي افزود: در گروه آموزش قرآن نيز كساني كه داراي حداقل 5 سال سابقه فعاليت در زمينه آموزش هاي عمومي و تخصصي قرآن هستند، مشمول طرح مي باشند.
وي ادامه داد: در بخش آموزش نيز اولويت با كساني است كه داراي شاگرداني در زمينه فعاليتهاي آموزشي عمومي و تخصصي، شاگردان ممتاز در فعاليتهاي قرآني و همچنين حوزه تأثير فراتر از استان و منطقه هستند.
وي خاطرنشان كرد: كساني كه حداقل داراي 3 پژوهش بيش از 400 صفحه اعم از تأليف، تحقيق و ترجمه در زمينه قرآن باشند، مي توانند مشمول گروه پژوهش هاي قرآني قرار گيرند.
وي افزود: در اين گروه اولويت با كساني است كه مقالات قرآني آنها در مجلات معتبر به چاپ رسيده باشد.
وي تصريح كرد: فعالان قرآني در زمينه كتابت، كتابت آرايي و ساير شاخه هاي هنري قرآن نيز جزو شاخه فعاليتهاي هنري محسوب مي شوند.
سرابي با بيان اينكه دبيرخانه دايمي بيمه فعالان قرآني در اداره ارشاد اسلامي خراسان رضوي تشكيل شده اظهار داشت: فعالان قرآني بايد تا پايان مرداد ماه مدارك خود را به اين دبيرخانه تحويل دهند.

مديركل ارشاد خراسان رضوي تأكيد كرد؛ جشن هاي دهه كرامت ابزاري براي گسترش فرهنگ رضوي

خراسان امروز: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: برپايي جشنهاي دهه كرامت ابزاري براي گسترش فرهنگ رضوي و معنويت در جامعه است كه دستگاههاي دولتي دوشادوش مردم بايد آن را رونق ببخشند.
سيد جواد جعفري در جلسه شوراي هماهنگي و برنامه ريزي جشنهاي دهه كرامت افزود: اعتلاي جامعه و رسيدن به آزادي و استقلال به واسطه پيروي از اهل بيت(ع) در كشور محقق شده است كه بايد آن را پاسداري و در جامعه گسترش داد.
وي ادامه داد: زائران در دهه كرامت پس از ورود به شهر مشهد انتظار مشاهده نشانه هاي جشن و سرور را در اين شهر بيش از ديگر شهرها دارند، نه تنها در ميادين اطراف حرم، بلكه بايد در دورترين نقطه شهر نيز نشاني از شادماني و سرور و جلوه هاي رضوي باشد كه بيش از گذشته بايد به آن توجه كرد.
جعفري چراغاني و فضا سازي محيطي شهر را يكي از مظاهر بزرگداشت اين ايام پربركت دانست و گفت: در بسياري از شعائر اسلامي به چراغاني و شادي در اين ايام اشاره شد است، استفاده از احاديث در تابلوهاي تبليغاتي و داخل اتوبوسها قابل تقدير است، چون زائران با آموزش تنها يك حديث و به سوغات بردن آن به شهر خود فرهنگ رضوي را اشاعه مي دهند كه با تحقق آن وظيفه ما به درستي انجام شده است.

آسماني ها ؛ شهيد سلطان مراد حسين پور

سلطان مراد حسين پور در سال 1343 در خانواده اي مذهبي، مؤمن و معتقد در بخش مرزي لطف آباد درگز چشم به جهان گشود.
سه بهار را پشت سر گذاشته بود كه پدر بزرگوارش را از دست داد و در سايه حق تعالي و تلاش بي وقفه و شبانه روزي مادرش پرورش يافت. در دوران تحصيل چندين بار به علت اعلام انزجار از حكومت وقت پهلوي توسط كلانتري محل دستگير شد، به طوري كه به خاطر همكاري با روحانيت مبارز و پخش اعلاميه چند مورد محبوس شد و مورد شكنجه قرار گرفت.
وي در جلسات متعدد عليه نظام پهلوي شركت مي نمود، به طوري كه در پيروزي انقلاب اسلامي ايران در شهرستان درگز نقش بسزايي داشت.
پس از اخذ ديپلم در سال 1362 وارد دانشكده افسري ارتش شد و پس از گذراندن دوره هاي عقيدتي، سياسي با اخذ درجه ستوان سومي به لشكر 77 ثامن الائمه(ع) منتقل شد و از آنجا به منطقه خوزستان اعزام و با سمت فرماندهي گروهان مشغول نبرد با دشمنان بعثي شد.
وي سرانجام در يك سحرگاه تابستاني در حالي كه چندين بار دشمن را به پستي و زبوني كشانده بود، در حين درگيري، در اثر اصابت تركش خمپاره دشمن در تاريخ 23 مردادماه 1364 در جزيره مجنون به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

يك كارشناس ادبيات: مشهد داراي هويتهاي ثابت و شناور است

خراسان امروز: يك كارشناس ادبيات گفت: لهجه ها بخشي از خاطرات جمعي ما هستند كه باعث ايجاد نوعي عاطفه مشترك در جامعه مي شوند.
دكتر راشد محصل افزود: مسائل اقتصادي- سياسي و اجتماعي منجر به تغيير و دگرگوني در لهجه ها مي شود، پس بايد ضمن بررسي و تحليل اين خاطرات جمعي نسبت به گردآوري آنها نيز اقدام كرد.
وي تصريح كرد: شهر مشهد كانون حضور نوابغ و دانشمندان در اعصار مختلف بوده كه اين امر به بركت وجود مبارك حضرت رضا(ع) محقق شده است.
وي با بيان اينكه يكي از اين مشاهير، شاعر پارسي گوي ابوالقاسم فردوسي است، گفت: متاسفانه در پرداختن به شخصيت اين شاعر كوتاهي شده و آنچه كه صورت گرفته نيز در خارج مرزهاي استان خراسان بوده است.
راشد محصل تأكيد كرد: بايد بودجه و برنامه اي خاص براي بررسي ابعاد شخصيتي اين شاعر نامدار در دانشگاهها و مراكز علمي استان اختصاص يابد.
اين استاد ادبيات هويت شهرهاي مذهبي را شامل دو بخش هويت ثابت و شناور برشمرد و يادآور شد، هويت ثابت اين شهرها در قلب زائران و مجاوران جاي گرفته و هويت شناور نيز كه در سطح قرار دارد، متناسب با موقعيتهاي اجتماعي متغير است.
وي تأكيد كرد: بايد در جهت شناخت، تبيين و ماندگاري هويت ثابت مشهد تلاش كرد.

مسوول روابط بين الملل موسسه پژوهش امام خميني؛ جوانان براي رشد معنوي ظرفيت هاي خود را بشناسند

خراسان امروز: مسؤول روابط بين الملل مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) با تأكيد بر نقش جوانان مسجدي براي تبليغ فرهنگ ديني در جامعه گفت: جوانان براي رشد معنوي بايد ظرفيتهاي خود را بشناسند.
حجة الاسلام والمسلمين ابوالحسن حقاني افزود: آشنايي جوانان با توانمندي ها، ظرفيتها و علايق خود مي تواند در رشد آنها موثر باشد.
وي ادامه داد: تعميق اعتقادات، باورها و ايمان جوانان در رابطه آنها با خداوند از مؤلفه هايي است كه در موفقيت يك جوان تأثير به سزايي دارد.وي برخورداري از روحيه انتقادپذيري، پرهيز از فخر فروشي و داشتن شهامت را از ويژگي هاي مهم جوانان كانونهاي مساجد براي موفقيت در تبليغ فرهنگ ديني در جامعه برشمرد.
وي خاطرنشان كرد: جواناني كه در عرصه ترويج فرهنگ ديني تلاش مي كنند علاوه بر آشنايي با ويژگي هاي مخاطبان خود، بايد به موضوعاتي از جمله محتواي پيامهاي ارائه شده، ابزار انتقال پيام و شيوه هاي گوناگون پيام توجه داشته باشند تا يك پيام دهنده موثر باشند.
حجة الاسلام حقاني اضافه كرد: از جنبه روانشناختي تبليغات ديني، اگر به موضوع خلاقيت، برقراري ارتباط قوي با مخاطبان و جايگاه عاطفي آنها اهميت داده نشود، محتواي پيام ارائه شده آسيب مي بيند.
وي با اشاره به رسانه هاي مكتوب، رسانه هاي غير مكتوب و كانالهاي ارتباطي به عنوان ابزارهاي انتقال پيام گفت: تنوع ابزارها و قالبهاي ارائه پيام، مخاطبان را نسبت به دريافت پيامها بيشتر ترغيب مي كند.

غفورزاده شفق: بسياري از نخبگان فرهنگي و ادبي مشهد در گمنامي مانده اند

خراسان امروز: يك شاعر كشورمان گفت: خراسان بويژه مشهد مهد پرورش بزرگان و نخبگان بسياري در رشته هاي مختلف بخصوص در عرصه ادب و فرهنگ است.
جوادغفورزاده شفق با بيان اين مطلب افزود: البته به دليل نبود سازمان يا مؤسسه اي به عنوان متولي اين موضوع، همچنان اين شخصيتها در گمنامي به سر مي برند.
وي ادامه داد: براي تبديل مشهد به شهر بهشت بايد گام نخست را در حوزه معماري و ساختمان سازي آن برداشت، زيرا معماري يك شهر ارتباط مستقيم با فضاي فرهنگي آن دارد و اين اتفاقي است كه تاكنون در مشهد محقق نشده است.غفورزاده شفق با اشاره به كم رنگ شدن كاربرد لهجه مشهدي در گفتار روزمره اهالي اين شهر اظهار داشت: رسانه ها مهمترين نقش را در ترويج و ماندگاري يك لهجه ايفا مي كنند، اما رسانه ملي نگاهي تخصصي به اين لهجه نداشته است.وي تأكيد كرد: سرودن شعر به لهجه مشهدي نيز نيازمند ذوق و استعداد خاصي است، بنابراين افراد اندكي به اين حوزه وارد شده اند، اما مي توان با گسترش محافل شعرخواني اين رويه را عمومي كرد.
شفق تأكيد كرد: لهجه مشهدي به واسطه ويژگيهاي خاص خود براي نقل خاطرات يا داستان و طنز كاربرد دارد.
اين شاعر برگزاري جشنواره شهر بهشت را اتفاقي مثبت توصيف كرد و گفت: بايد ضمن بهره گيري از نظرات و پيشنهادات شركت كنندگان در اين جشنواره نقاط قوت و ضعف آن به اطلاع عموم برسد.

تشكيل كانون ياوران نماز در خراسان رضوي

خراسان امروز- دلپذير: معاون آموزش و پرورش ستاد اقامه نماز كشور با اشاره به قداست قلم، شرط اول نوشتن از نماز را باور داشتن آن به عنوان يك تكليف ارزشمند الهي دانست.
عبداللهي در همايش تجليل از نويسندگان جوان خراساني شركت كننده در مسابقه سراسري تأليف كتاب نماز افزود: علاوه بر اين نويسندگاني كه خواهان نوشتن در زمينه نماز هستند، بايد با مطالعه مستمر درباره نماز، احساس و عرفان را نيز در نوشته هاي خود به كار برده و مهمتر از همه خود نيز اهل اقامه نماز اول وقت باشند.
وي سوگند خداوند در قرآن به قلم را نشانه ارزش فرهنگ مكتوب در انتقال تمدن و ارزشهاي انساني دانست و خاطرنشان كرد: در اين راستا تأليفات ديني به ويژه آثاري كه درباره نماز تأليف شده داراي قداست و ارزش خاصي است.
رئيس ستاد اقامه نماز خراسان رضوي نيز با اشاره به اينكه مسابقات سراسري تأليف كتاب نماز در دو گروه سني 15 تا 20 سال و 20 تا 28 سال در رشته هاي شعر و داستان و مقاله برگزار شد به خبرنگار ما گفت: از خراسان رضوي 211 نفر در اين مسابقات شركت داشتند كه 111 نفر آنها مشهدي بودند.
حجة الاسلام والمسلمين سبحاني نيا در ادامه از طراحي پرتال 2 طرفه در ستاد اقامه نماز خراسان رضوي تحت عنوان آموزش به نويسندگان جوان به صورت مجازي خبر داد.
وي طراحي كانون ياوران نماز را از ديگر برنامه هاي اين ستاد عنوان كرد و افزود: به زودي اين كانون در شهرستانهاي استان در انجمن هاي ادبي و ادارات آموزش و پرورش و در مشهد در محل ستاد اقامه نماز تشكيل خواهد شد.
گفتني است، رتبه اول بخش شعر و رتبه دوم مقاله نويسي در سطح كشور در مسابقات سراسري تأليف كتاب نماز به خراسان رضوي تعلق گرفت.

يك شاعر خراساني: ظرفيتهاي لهجه مشهدي مورد غفلت واقع شده است

خراسان امروز: مصطفي محدثي خراساني گفت: خراسان زادگاه و پرورشگاه زبان و ادبيات فارسي است و بايد اذعان كرد كه عصاره آن خطه عظيم، كه امروز در پهنه چندين كشور جاي گرفته، در نام مشهد نمود يافته است. اين شاعر خراساني افزود: تاريخ و ادب فارسي مديون نامهاي بزرگي است كه از اين خطه قد برافراشتند و در حال حاضر نيز بسياري از شاعران برجسته معاصر از اهالي خراسان هستند.
سردبير ماهنامه شعر با تأكيد بر فراهم كردن زمينه هاي لازم اظهار داشت: با نگاه مديريتي و تأمين اين زمينه ها از كوچ هنرمندان جلوگيري خواهد شد.
عضو شوراي شعر و موسيقي سازمان صدا و سيما با بيان اينكه بسياري از جاذبه هاي شهر مشهد در لايه هاي فرهنگي آن پنهان است، تصريح كرد: بايد ذهن علاقه مندان را به سوي اين ظرفيتها و ظرافتهاي زباني و فرهنگي معطوف كرد، چرا كه تاكنون اين جاذبه ها كمتر مورد توجه قرار گرفته اند. محدثي خراساني تأكيد كرد: متاسفانه كاربرد لهجه مشهدي در بيان طنز و شوخي سبب شده تا ظرفيتهاي آن مورد غفلت واقع شده و تمايل به كاربرد آن در گفتار روزمره كاهش يابد.
اين شاعر ادامه داد: به منظور تبيين آن بايد جلسات ادبي مستمر با حضور استادان و بزرگان حوزه ادبيات برگزار شود تا جلوه هاي اين لهجه شيرين در قالب اين نشستها نمود يابد.وي اضافه كرد: البته در چند سال اخير حركتهاي هوشمندانه اي از سوي سازمانهاي مختلف در مشهد صورت گرفته كه مي توانند ضمن معرفي فضاها و ظرفيتهاي موجود، افقهايي را تبيين نموده كه انگيزه ماندگاري نخبگان بومي را فراهم كنند.

نمايشنامه «يوسف زهرا» در جاجرم

جاجرم- خبرنگار قدس: نمايشنامه يوسف زهرا(عج) به كارگرداني محمدميري و با همكاري انجمن نمايش جاجرم به روي صحنه رفت. هلاكويي سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي جاجرم هدف از اجراي اين نمايش را آشنايي هرچه بيشتر مردم و جوانان به زندگي حضرت مهدي(عج) و ائمه اطهار(ع) عنوان كرد.

خوشنويس مه ولاتي در كشور اول شد

مه ولات- خبرنگار قدس: كانون فرهنگي و هنري مسجد جامع امام خميني(ره) شهر فيض آباد در نخستين جشنواره سراسري هنرهاي تجسمي كانونهاي مساجد كشور حائز رتبه برتر شد.
در اين جشنواره كه به ميزباني استان اصفهان برپا شد، حسن صالحيان از كانون فرهنگي و هنري ضيافت مسجد جامع امام خميني(ره) در رشته خوشنويسي، گرايش ثلث مقام اول كشور را به خود اختصاص داد.
خبرديگري از مه ولات حاكي است، به منظور افزايش آمادگي نيروهاي گردان 162 عاشوراي شهرستان مه ولات آموزش يكروزه اين گردان در سالن اجتماعات حوزه مقاومت مالك اشتر فيض آباد برگزار شد.
سرهنگ خوشوقت فرمانده حوزه مقاومت مالك اشتر فيض آباد با اعلام اين خبر گفت: بسيجيان عضو گردان در مدت يك روز آموزشهاي لازم در زمينه هاي عقيدتي، سياسي و نظامي را فرا گرفتند.

نامزدهاي مسابقه مطبوعاتي انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر معرفي شدند

خراسان امروز: نويسنده مشهدي نامزد هفتمين مسابقه مطبوعاتي سالانه انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر شد.به گزارش سايت ايران تئاتر بنا به اعلام انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر، هيأت داوران هفتمين مسابقه مطبوعاتي و سالانه اين انجمن، نامزدهاي هفتمين مسابقه مطبوعاتي سالانه اين انجمن را معرفي كردند.در بخش مقاله سيد جواد اشكذري از نشريه تاك توس نامزد اين جشنواره شده است. گفتني است، هفتمين جشن سالانه انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر با همكاري حوزه هنري پنج شنبه 31 مرداد ماه در محل تالار انديشه حوزه هنري برگزار خواهد شد.

شهر سالم و محيط سالم در پارچه 60 متري به تصوير كشيده شد

بردسكن - خبرنگار قدس: به مناسبت هفته جوان و در راستاي آموزش و تنوير افكار عمومي در رابطه با مسايل زيست محيطي و بهداشت شهري يك دوره مسابقه نقاشي با موضوع شهر سالم و محيط سالم در رده سني آزاد در بردسكن برگزار شد.
گشايشي رئيس اداره حفاظت محيط زيست بردسكن در حاشيه برگزاري اين مسابقه گفت: خوشبختانه حضور علاقه مندان در اين مسابقه بسيار چشمگير بود، به طوري كه بيش از 200 نفر از دانش آموزان در رده هاي سني مختلف در اين مسابقه شركت كردند.
وي افزود: شركت كنندگان با استفاده از رنگ پلاستيك آثار خود را بر روي پارچه اي كه بيش از 60 متر طول داشت، با موضوع شهر سالم و محيط سالم به تصوير كشيدند.

معاون سياسي- امنيتي استانداري خراسان شمالي: دشمن اعتقادات جوانان را نشانه گرفته است

اسفراين- خبرنگار قدس: معاون سياسي- امنيتي استانداري خراسان شمالي در جمع ايثارگران شهرستان اسفراين با گراميداشت سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي و ولادت حضرت مهدي(عج) گفت: زندگي انسان هدفدار است و انسان بايد در راه هدف و عقيده تلاش نمايد.
كاظمي در همايش بزرگ ايثارگران اسفراين افزود: اساسي ترين اعتقاد ما بندگي خداست و ايثارگران ما در راه بندگي خدا و اعتلاي جمهوري اسلامي از جان و مال خود گذشتند.وي ادامه داد: آزادگان، شهدا و جانبازان به تكليف خودشان عمل كردند و وظيفه امروز ما ايستادن در كنار رهبر معظم انقلاب است.
وي گفت: دشمن اعتقاد جوانان را نشانه گرفته و با تهاجم فرهنگي به جنگ ايمان و اتحاد ما آمده است.
فرماندار اسفراين نيز طي سخناني گفت: ايثارگران كساني هستند كه دل در گرو نظام و ارزشهاي انقلاب دارند.محمدجواد طيبي وحدت را رمز موفقيت ايثارگران دانست.

برگزاري دوره هاي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان استثنايي خراسان رضوي

خراسان امروز: مراسم اختتاميه پايگاههاي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان استثنايي استان خراسان رضوي برگزار شد.
دبير ستاد اجرايي اوقات فراغت دانش آموزان استثنايي استان اظهار داشت: با ايجاد 21 پايگاه در مشهد و 17 پايگاه در شهرستانها براي تمام گروههاي استثنايي به تفكيك مقاطع و جنسيت، 2 هزار دانش آموز استثنايي در كلاسهاي مختلف شركت كردند.سيد خليل كلالي فرد افزود: اين پايگاهها فعاليت خود را به مدت 8 هفته و در قالب 5 برنامه كلي شامل آموزش مهارتهاي زندگي، آموزه هاي ديني (نماز، قرآن و نهج البلاغه، احكام، حجاب و عفاف) تربيت بدني، توانبخشي و برنامه هاي فرهنگي، هنري و اردويي اجرا نمود.

اعلام ظرفيت جديد پذيرش اسناد حج تمتع خراسان رضوي

خراسان امروز: مدير حج و زيارت خراسان رضوي گفت: دارندگان اسناد حج تمتع تا پايان ارديبهشت 1383 مي توانند براي اعزام در حج سال جاري به كاروانهاي داراي ظرفيت خالي استان مراجعه كنند و پذيرش شوند.
مسعود مجردي افزود: پيش از اين از كساني كه تا پايان فروردين 83 وديعه گذاري كرده بودند براي ثبت نام دعوت به عمل آمده بود.

اختتاميه سلسله همايش هاي «از مهدي باوري تا مهدي ياوري» در سبزوار

سبزوار- خبرنگار قدس: مراسم اختتاميه سلسله همايش هاي «از مهدي باوري تا مهدي ياوري» با حضور جمعي از مسؤولان و دانشجويان و اقشار مختلف مردم در محل كانون فرهنگي و هنري اسرار شهرستان سبزوار برگزار شد.
حجة الاسلام والمسلمين هادي حسين پور يكي از مربيان اين دوره ها، تعميق باورهاي مردم نسبت به امام زمان(عج)، عمومي كردن فرهنگ مهدويت و بردن فرهنگ مهدويت به تمام خانه ها، شبهه زدايي و مقابله با انحرافات مهدويت را از جمله اهداف برگزاري اين جلسات عنوان كرد.
حجة الاسلام حسين پور از افتتاح كتابخانه تخصصي امام زمان(عج) در مسجد شهيد توسلي سبزوار خبر داد و افزود: در اين كتابخانه 500 جلد كتاب در رابطه با امام زمان(عج) موجود مي باشد.

تجليل از آزادگان سرافراز جهاد كشاورزي خراسان رضوي

همزمان با سالروز ورود آزادگان سرافراز دفاع مقدس به ميهن اسلامي ايران، مراسم تجليل و بزرگداشت 66 آزاده سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي برگزار شد.
در اين مراسم پس از اجراي سرود، يكي از آزادگان دفاع مقدس به بيان خاطرات و ضرورت زنده نگه داشتن آرمانهاي شهدا پرداخت.

اردوي آموزشي كارگاهي كانون هاي مساجد بردسكن

بردسكن- خبرنگار قدس: 18 نفر از اعضاي فعال كانونهاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان بردسكن به اردوي آموزشي، كارگاهي به مشهد مقدس اعزام شدند.
محمدحسين مددي رابط كانونهاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان بردسكن به خبرنگار ما گفت: اين اردو به صورت سراسري از طرف ستاد عالي كانونهاي مساجد كشور با هدف آشنايي و ارتقاي سطح فعالان كانونهاي مساجد با موضوعات روابط عمومي، تبليغات و خبرنگار، آموزش و پژوهش و مديريت فرهنگي و هنري برگزار شده است.
رابط كانونهاي مساجد شهرستان بردسكن همچنين گفت: شهرستان بردسكن داراي مجوز 9 كانون فرهنگي هنري مي باشد كه در راستاي تحقق اهداف فرهنگي و اجراي سياستهاي مسجد محوري براي سالم سازي و استفاده بهينه از اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اقدام به برگزاري برنامه هاي متنوع فرهنگي هنري، آموزشي، تفريحي در تابستان كرد.

برگزاري نشست تحول و تعالي دفاتر بسيج دانشجويي خراسان رضوي

خراسان امروز: نشست توجيهي تحول و تعالي دفاتر بسيج دانشجويي خراسان رضوي در ناحيه بسيج خراسان رضوي برگزار شد.
«محمد احمدآبادي» مسؤول ناحيه بسيج دانشجويي خراسان رضوي، اهداف اين نشست را توجيه ساختار جديد حوزه ها و پايگاههاي بسيج دانشجويي عنوان كرد و افزود: دانشگاههايي كه در طرح تحول و تعالي سازمان بسيج دانشجويي حضور نداشتند، در اين نشست توجيه مي شوند تا اين تغييرات سازماني و ساختاري را در دستور كار قرار دهند.

اولين جلسه سياستگذاري بزرگداشت هفته دولت در اسفراين

اسفراين- خبرنگار قدس: اولين جلسه ستاد سياستگذاري و بزرگداشت هفته دولت در اسفراين برگزار شد.
محمدرضا اسماعيل آبادي جانشين فرماندار و بخشدار بام و صفي آباد گفت: در بعد سياست خارجي، نظام جمهوري اسلامي ايران هيچ وقت مثل امروز در سطح بين المللي موفق و با صلابت نبوده است.
در اين جلسه مسؤولان كميته هاي 9 گانه ستاد سياستگذاري و بزرگداشت هفته دولت اسفراين معرفي شدند.

كشف جمجمه سه هزار ساله انسان در خراسان شمالي

سرپرست هيأت باستان شناسي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي از كشف يك جمجمه انسان مربوط به سه هزار سال قبل در گمانه زني تپه بروسكي در اين استان خبر داد.
اميد آدينه اظهار داشت: عمليات گمانه زني اين تپه براي تعيين عرصه و پيشنهاد حريم آن از اوايل مرداد شروع شده و تا پايان ماه جاري ادامه دارد.
وي هدف از اين گمانه زني را اجراي عمليات عمراني و ساخت و سازهاي اطراف محدوده تپه بروسكي ذكر كرد.
وي با بيان اين كه تاكنون 13 گمانه باز شده و 9 مورد بسته شده است، به مهر اظهار داشت: اكنون چهار گمانه باز است و تحقيقات ادامه دارد.آدينه ميزان اعتبار اختصاص يافته براي اجراي اين طرح را 8 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: عمليات گمانه زني اين تپه حداكثر تا يك هفته ديگر ادامه دارد و پس از آن، حريم تپه بلوك بندي مي شود.
تپه بروسكي در شهرستان فاروج در 75 كيلومتري شهرستان بجنورد قرار دارد.

مردم استانهاي خراسان ايام چراغ برات به آرامستانها رفتند

خرو- خبرنگار قدس: همزمان با سراسر كشور و عيد بزرگ شيعيان در ايام شبهاي چراغ برات، شهروندان شهر خرو به سه آرامستان اين شهر رفتند و به غبار روبي و عطرافشاني مزار شهدا و رفتگان خود پرداختند و با پخش خرما، حلوا، شيريني و شكلات، روغن جوشي و انواع ميوه براي آنها طلب آمرزش كردند.
گزارش خبرنگاران قدس از شهرهاي مختلف حاكي است، اين مراسم در نقاط مختلف استانهاي خراسان رضوي برگزار شد.

نخستين جشنواره وبلاگ آسماني در خراسان رضوي

خراسان امروز: مسؤول دبيرخانه كانونهاي فرهنگي و هنري مساجد خراسان رضوي گفت: نخستين جشنواره وبلاگ آسماني با هدف ترويج فرهنگ انتظار و مهدويت در جامعه و همچنين گردآوري دلنوشته هاي جوانان و نوجوانان در سراسر كشور با همكاري كانونهاي مساجد برگزار مي شود.
عبداللهي افزود: اين جشنواره در دو بخش آزاد و تبيين مهدويت با موضوع نامه اي به امام زمان(عج)، جايگاه مهدويت در سند چشم انداز 20 ساله كشور، جامعه منتظر ظهور با بيان اهداف، ويژگي ها و كاركردها آسيب شناسي اجتماعي فرهنگ انتظار برگزار مي شود.وي ادامه داد: همزمان با ميلاد پربركت حضرت مهدي(عج) اين مسابقه آغاز و تا 30 شهريور مهلت ثبت نام براي شركت در اين مسابقه است. مسوول دبيرخانه كانونهاي مساجد استان خراسان رضوي با اشاره به اينكه شركت كنندگان در اين مسابقه بايد در تهيه وبلاگ خود موارد ذيل را لحاظ كنند، گفت: بروز رساني بلاگ، استفاده از عكسها و مطالب مرتبط با موضوعات پيشنهادي، هماهنگي بلاگ با موضوعات، و همچنين قيد نام جشنواره در پيوندهاي بلاگ از مهمترين موارد است. عبداللهي در ادامه تأكيد كرد: نتايج آن پس از پشت سرگذاشتن مرحله داوري توسط كميته تخصصي در ايام دهه كرامت اعلام مي شود.

گردهمايي فرماندهان پايگاههاي بسيج زبرخان

درود- خبرنگار قدس: گردهمايي فرماندهان پايگاههاي بسيج زبرخان در محل حوزه بسيج ثامن الائمه(ع) اين بخش برگزار شد. در اين گردهمايي «سرهنگ پاسدار قنبر علي حصاري» فرا رسيدن اعياد شعبانيه را تبريك گفت و با توجه به فرارسيدن ماه مبارك رمضان، از برگزاري همايش مداحان اهل بيت(ع) و همايش روحانيون اين بخش خبر داد. وي از برگزاري آموزشي يك روزه گردان عاشورا در 31 مرداد ماه در كانون مختاري درود خبر داد و گفت: با انجام اين آموزش سطح علمي و تخصصي اعضا افزايش مي يابد.

بخشدار زبرخان: تأخير در جلسات به صورت عادت درآمده است

درود- خبرنگار قدس: بخشدار زبرخان در جلسه شوراي اداري اين بخش گفت: متأسفانه دعوت شدگان در جلسات شوراي اداري و ساير جلسات بخشداري با تأخير حاضر مي شوند.نادر خيوزي افزود: هنوز با گذشت 30 سال از انقلاب موضوع تأخير مسؤولان در جلسات حل نشده و به صورت يك عادت باقي مانده است. وي افزود: تأخير بعضي افراد در جلسات باعث تضييع حقوق كساني كه به موقع در جلسه حاضر مي شوند، شده و بايد مورد توجه مسؤولان بخش قرار گيرد.

موحديان: سوغات زائران از مشهد بايد فرهنگ رضوي باشد

فرماندار مشهد گفت: همت مسؤولان و مردم مشهد بايد آن باشد تا سوغاتي كه زائران از مشهدالرضا(ع) به همراه مي برند، فرهنگ رضوي باشد.
حسن موحديان با بيان اين مطلب افزود: اين امر مستلزم آن است كه اين فرهنگ مبتني بر رأفت و مهرباني در جامعه تبيين شود.
وي با بيان اينكه در راستاي ارائه خدمات مناسب به زائران، مشهد مقدس به عنوان شهري خدماتي تعريف شده و بر اين مبنا توسعه يافته است، افزود: براي ماندگاري زائران در مشهد دوره هاي آموزشي ويژه صنوف مختلف از سوي سازمانهاي مسؤول برگزار شده كه آثار آن نيز آشكار شده است.
فرماندار مشهد تأكيد كرد: هويت تاريخي و فرهنگي مشهد مقدس يك فرصت براي توسعه گردشگري است و گام اول در اين مسير معرفي اين مراكز به مردم است.
وي در خصوص برگزاري جشنواره شهر بهشت نيز گفت: اين جشنواره گامهاي اول خود را بر مي دارد و در نخستين گامها موفق عمل كرده است، اما براي ادامه اين راه بايد همه دستگاه ها و نهادها ياري رسان آن باشند.
فرماندار مشهد خاطر نشان كرد: مطرح كردن عنوان «شهر بهشت» مي تواند انگيزه افراد جامعه را براي داشتن رفتاري بهشتي تقويت كند.

فرماندار خليل آباد: جوانان در 8 سال حماسه دفاع مقدس همواره پيشتاز بودند

خليل آباد- خبرنگار قدس: فرماندار خليل آباد در مراسم گراميداشت روز دولت و جوانان، با تبريك ولادت حضرت علي اكبر(ع)، از جوانان به عنوان پيشتازان حماسه هشت سال دفاع مقدس ياد كرد.
مهدي هنرور در جمع 50 نفر از فرهيختگان و نخبگان جوان و مسؤولان شهرستان گفت: تشكيل اتاق و حلقه فكر از ضروريات است.فرماندار با يادآوري اينكه جوانان در طول دوران انقلاب اسلامي همواره براي نظام اسلامي اعتبار و عزت آفريده اند، جوان بودن مديران را نشأت گرفته از اعتبار و اعتقاد دولت به آنها دانست.
خبر ديگري از خليل آباد حاكي است، امام جمعه خليل آباد با بيان اينكه هر كاري كه رنگ و بوي خدايي نداشته باشد، بدون ارزش مي باشد، گفت: بسيجيان با حضور خالصانه خود در هشت سال حماسه دفاع مقدس اين موضوع را به اثبات رسانده اند.
حجة الاسلام والمسلمين غفاري كه در مراسم بدرقه اعضاي گردان عاشورا و تني چند از فرماندهان سپاه خليل آباد هنگام عزيمت به اردوي كوهپيمايي شبانه سخن مي گفت، خطاب به بسيجيان اظهار داشت: حضور شما در اين اردوها يادآور دوران دفاع مقدس مي باشد.
فرمانده حوزه مقاومت بسيج امام حسين(ع) سپاه خليل آباد نيز طي گفتگويي افزايش آمادگي رزمي و جهاني اعضاي گردان عاشورا را از اهداف برگزاري اين گونه اردوها دانست.

مسابقات قرآن ارتش نفرات برتر خود را شناخت

خراسان امروز: هشتمين دوره مسابقات قرآن خانواده هاي كاركنان ارتش با حضور حافظان و قاريان قرآن كريم در رشته هاي مختلف در تالار كوثر زائر سراي جواد الائمه(ع) لشكر 77 ثامن الائمه(ع) پايان يافت.
حجة الاسلام و المسلمين مقدسيان ارشد عقيدتي سياسي هاي ارتش در منطقه خراسان در اين مراسم گفت: هر چيزي قطبي دارد و قطب قرآن ولايت است.
وي با اشاره به اينكه امروز در ارتش مسابقات قرآن در رده هاي مختلف انجام مي شود، افزود: ارتش ما ارتش امام زمان(عج) است و خانواده هاي ارتشي نيز دنباله رو ولايت و عترت هستند.
در اين مراسم حجة الاسلام والمسلمين صالحي معاون فرهنگي و روابط عمومي اداره عقيدتي سياسي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: مسابقات قرآن در نيروي زميني در چهار مقطع كاركنان پايور و وظيفه، خواهران شاغل، دانشجويان و خانواده ها و فرزندان اجرا شد و در اين دوره شركت كنندگان در 20 رشته به رقابت پرداختند.
در اين مراسم معنوي كه با شركت 450 نفر از حافظان و قاريان قرآن كريم خانواده هاي كاركنان ارتش جمهوري اسلامي ايران، به ميزباني لشكر 77 ثامن الائمه(ع) انجام شد و به نفرات برتر هر رشته هدايايي اهدا شد.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 609]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن