واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: سعيد نعمتالله از سريال «روز حسرت» به عنوان يك مجموعه تلويزيوني آبرومند در ماه رمضان ياد كرد و در عين حال گفت: در اين سريال نيز همانند ساير سريالهاي مناسبتي نوعي عجله به چشم ميخورد. اين فيلمنامهنويس در نقد اين مجموعه به ايسنا، دربارهي ارزيابي خود از وضعيت كيفي سريال «روز حسرت» خاطرنشان كرد: ردپاي عليرضا افخمي و سيروس مقدم در اينكار كاملا مشخص است و با آنكه مشخص است سريال باعجله ساخته شده، اما آقاي افخمي توانستهاند متن را به موقع برسانند و در مجموع كار با دفاعي را ارايه دهند. وي با اعتقاد بر اينكه «روز حسرت» از زاويهاي جديد به موضوعات ماورايي پرداخته است، در اينباره اظهار كرد: ايرادگرفتن به ساخت تعداد بسيار سريالهاي ماورايي مانند آن است كه بگوييم چرا آنقدر فيلمهاي كمدي و تخيلي ساخته ميشود؟! ضمن اينكه ماه رمضان زمان خوبي براي پرداختن به اين موضوع محسوب ميشود. اين فيلمنامهنويس در پاسخ به اين پرسش كه آيا «روز حسرت» در حوزهي سريالهاي ماورايي اثري موفق محسوب ميشود؟ گفت: بايد ببينيم هدف چيست؟ اگر قرار است بيننده را در نظر بگيريم و اينكه مردم در ماه رمضان هرشب به تماشاي سريالي بنشينند بايد بگوييم «روز حسرت» مجموعه موفقي بوده است. وي با پررنگ دانستن وجه سرگرمي تلويزيون اظهار كرد: ممكن است مردم براي سرگرمي به تماشاي بسياري از سريالها بنشينند اما «روز حسرت» علاوه بر سرگرمسازي، هشدارهايي را هم به مخاطب منتقل ميكند. سعيد نعمتالله از ساخت سريال به عنوان يك كار گروهي ياد كرد و درباره فيلمنامه سريال «روز حسرت» گفت: اگرچه ردپاي عجله در سريال ديده ميشود. اما فيلمنامه «روز حسرت» در حد قابل قبولي است و فضاسازي هم به خوبي صورت گرفته است. در مجموع ميتوان گفت متن اين سريال در حد متوسط روبه بالا است. وي درباره بازيهاي بازيگران «روز حسرت» گفت: در مجموع «روز حسرت» سريال آبرومندي است هرچند ممكن است بازي بازيگراني چون فرامرز قريبيان و افسانه بايگان تا حدودي از توقع ما دور باشد. وي با اشاره به وجه هشداردهنده سريال «روز حسرت» در اينباره خاطرنشان كرد: تماشاي سريال «روز حسرت» باعث ميشود كه آدمها تا حدودي به خودشان بيايند. ضمن اينكه اگر كاري بتواند حتي براي يك نفر هم وجه هشداردهنده داشته باشد و او را عمل خلافي كه انجام ميدهد بازدارد، موفق عمل كرده است. اين فيلمنامهنويس در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه طرح معضلات تلخ اجتماعي در سريالي ويژه ماه رمضان تا چه اندازه ميتواند مناسب باشد؟ گفت: اصولا زبان نصيحت و انتقاد بايد تلخ باشد و اگر از زاويه شيرينتر نصيحت بيان شود جذاب نميدهد. سعيد نعمتالله در پاسخ به اين پرسش كه «روز حسرت» در پرونده كاري سيروس مقدم در چه جايگاهي قرار ميگيرد؟ گفت: براي كارگرداناني مانند سيروس مقدم بايد احترام قايل بود، ايشان از زمان ساخت داييجان ناپلئون به عنوان طراح صحنه در تلويزيون فعاليت داشته و تا به امروز هم همچنان به كارش ادامه ميدهد. وي ادامه داد: سيروس مقدم مديوم تلويزيون را خوب ميشناسد، چراكه بسياري از كارگردانان مطرح سينما سريالهايي را ساخته و ميسازند كه تضميني براي موفقيتشان وجود نداشته است. سعيد نعمتالله در پايان در پاسخ به اين پرسش كه آيا اعتراضات سالهاي گذشته به سريالهاي ماه رمضان باعث نوعي محافظهكاري در بين سازندگان نشده است؟ گفت: اعتراضات اصناف به سريالهاي ماه رمضان نوعي لوسبازي است؛ چراكه تمام اصناف داراي آدمهاي خوب و بد هستند. اين لوسبازيها كه در سينما و تلويزيون از زماني مد شده است، اميدوارم هرچه زودتر از مد بيفتد، چراكه وقتي قرار است شخصيتي منفي خلق شود بايد شغلي را به او منصوب كرد و اعتراضاتي از اين قبيل، دست و پاي سازندگان را بيدليل ميبندد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 456]