تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815407471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيش‌بيني عدم توافق اعضاي اوپك‌ و ساير كشورها در اجلاس جده‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: پيش‌بيني عدم توافق اعضاي اوپك‌ و ساير كشورها در اجلاس جده‌


نماينده هيات عامل ايران دراوپك گفت: بعيد است در نشست جده توافقات كلي و جزئي بين اعضاي اوپك و غيراوپك در زمينه بازار جهاني نفت صورت گيرد.‌

‌محمد علي خطيبي درباره نشست جده كه فردا (يكشنبه) برگزار مي‌شود گفت: در اين نشست دست‌اندركاران بازار نفت اعم از توليدكنندگان عضو اوپك، غير اوپك، مصرف‌كنندگان عمده انرژي، آژانس بين‌المللي انرژي و ساير مصرف‌كنندگان بزرگ كمپاني‌هاي بزرگ نفتي و صندوق‌هاي بين‌المللي كه تأمين كننده مالي پروژه هاي نفتي در دنيا هستند شركت خواهند كرد.

وي گفت: بحث و بررسي در مورد بازار نفت و آينده آن از نظر توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان از عمده‌ترين مباحث مطرح در اين نشست خواهد بود.

خطيبي افزود: در حال حاضر به دليل افزايش قيمت جهاني نفت مصرف‌كنندگان عمده انرژي در دنيا از تأمين انرژي خود در آينده نگراني دارند و توليد كنندگان نيز در مورد هزينه‌هاي بالاي سرمايه‌گذاري به بحث و بررسي خواهند پرداخت.

نماينده ايران در اوپك گفت: فضاي امن و آرام سياسي و انجام امور بدون تنش زياد، كسب تكنولوژي در زمينه سرمايه‌گذاري انرژي نقطه مشترك بين كشورهاي مصرف‌كننده و توليدكننده است. اما بعيد است در طيف بسيار گسترده‌اي توافقات كلي و جزيي در اجلاس جده صورت گيرد.

گفت: در حال حاضر كشورهاي عمده مصرف‌كننده به دليل افزايش بي‌سابقه قيمت جهاني نفت تحت فشار قرار دارند و افزايش ماليات ناشي از آن فشار را بر اين كشورها مضاعف كرده است.

وي اضافه كرد: در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار جهاني نفت در حد مطلوبي است و يك ميليون و 200 هزار بشكه عرضه بيش از تقاضا است و افزايش جهاني قيمت نفت ناشي از كمبود عرضه نيست.

وي با تأكيد بر اينكه فشارهاي سياسي دليل عمده افزايش قيمت جهاني نفت است، گفت: اين فشارها براي انحراف افكار عمومي در كشورهاي مصرف كننده است تا در مورد موضوع ماليات، افكار عمومي منحرف شود.

وزير نفت نيز كاهش ارزش دلار را مهمترين دليل افزايش قيمت نفت در بازارهاي جهاني اعلام كرد و گفت: افزايش توليد نفت تاثيري در كاهش قيمت آن ندارد، زيرا نفت به ميزان كافي در بازار جهاني وجود دارد.‌

‌ در مورد تاثير افزايش توليد 300 هزار بشكه‌اي نفت روزانه عربستان در قيمت نفت در بازارهاي جهاني گفت: 300 هزار بشكه نفت را مقايسه كنيد با حدود 86 ميليون بشكه نفت مورد نياز بازار، چه تاثيري خواهد داشت؟

وزير نفت با بيان اينكه هم اكنون نفت به ميزان كافي در بازار جهاني وجود دارد و كمبودي از اين نظر نداريم، افزود: افزايش توليد نفت تأثيري در كاهش قيمت آن نخواهد داشت، به علاوه ساير عوامل نيز تاثير جدي در قيمت نفت نمي‌گذارد.‌

وي مهمترين دليل افزايش قيمت نفت در بازارهاي جهاني را كاهش ارزش دلار اعلام كرد و گفت: ما تعريفي به عنوان بنيادهاي بازار داريم، بنيادهاي بازار عرضه و تقاضا است و بعد قيمت را تعيين مي‌كند.

خبرگزاري عربستان نيز روز گذشته اعلام كرد: اين كشور به عنوان بزرگترين توليد كننده نفت در جهان همه تلاش خود را خواهد كرد تا ثبات در بازارهاي جهاني نفت برقرار شود.‌

به گزارش خبرگزاري رويترز از رياض خبرگزاري عربستان با اعلام اين خبر افزود: تنشهاي سياسي و دلال‌بازي در كنار برخي عوامل ديگر از علل افزايش قيمتهاي نفت به شمار مي‌روند.‌

خبرگزاري عربستان اعلام كرد: پادشاه و وليعهد اين كشور براي برقراري ثبات در بازارهاي نفت نهايت تلاش خود را خواهند كرد تا منافع توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان حفظ شود و رشد اقتصادي جهان به ويژه در كشورهاي در حال توسعه ادامه يابد و براي همه ملتهاي جهان رفاه به بار آورد.






 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن