تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820562436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير موزه تاريخ و هنر كشور اتريش از آثار تاريخي و موزه‌هاي يزد ديدن كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مدير موزه تاريخ و هنر كشور اتريش از آثار تاريخي و موزه‌هاي يزد ديدن كرد
به گزارش ايرنا ، " ويلفرد زايپل " براي انجام مقدمات برگزاري نمايشگاه " آثار تاريخي اسلامي ايران در وين " به كشورمان سفر كرده‌است.

همچنين وي موارد همكاري و تبادل اطلاعات بين‌موزه‌هاي اين كشور با شهر يزد را با معاون استاندار يزد و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد مورد بررسي قرار داد.

مدير موزه تاريخ و هنر اتريش در اين جلسه‌كه در محل هتل‌صفاييه‌يزد برگزار شد با اشاره به سفرهاي متعدد به كشورمان گفت:بعد از بازديداز آثار تاريخي يزد بسيار متعجب شدم كه در مدتي كوتاه ، اقدامات خوبي براي مرمت آثار تاريخي در اين شهر انجام شده‌است.

زايپل افزود: علي رغم تحولات مدرني كه در زمان حاضر در شهرهاانجام مي‌شود اما شهر يزد ارزش قديمي و سنتي خود را حفظ كرده و به همين دليل جايگاه مهمي را دارد.

وي اضافه كرد: مسوولان و دولت ايران تاكنون اقدامات بزرگي را در اين زمينه انجام داده‌اند اما بايد به مرمت آثار تاريخي بيش از گذشته توجه شود و از طريق شركت‌هاي خصوصي مي‌توان اين كار را گسترش داد.

مدير موزه تاريخ و هنر اتريش با اشاره به فعاليت يك هزار و ‪ ۱۰۰‬موزه در اين كشور افزود: تمام اين موزه‌ها به صورت دولتي اداره مي‌شوند و سالانه بيش از ‪ ۱/۳‬ميليون نفر از آنها بازديد مي‌كنند.

زايپل ، به همكاري بسياري از موزه‌هاي بزرگ دنيا اشاره كرد و افزود:
موزه‌هاي بزرگ دنيا با يكديگر همكاري خوبي را دارند.

معاون سياسي و امنيتي استانداري يزد نيز در اين جلسه گفت: يزد يكي از موزه‌هاي زنده ايران است كه قابليت‌هاي فراواني در زمينه گردشگري و توريسم دارد.

"عبدالرسول دوران"با بيان‌اينكه طي دو دهه گذشته اقدامات مطلوبي‌در زمينه توريسم و بازسازي و مرمت آثار تاريخي اين استان انجام‌شده‌است،افزود: سالانه ‪ ۴۰۰‬هزار نفر از ‪ ۱۷‬موزه استان يزد بازديد مي‌كنند.

وي همچنين اظهار داشت: در حال حاضر همكاريهاي خوبي بين دو كشور ايران و اتريش وجود دارد و اميداريم كه اين تعامل با ارتباط دستگاههاي فرهنگي دو كشور عميق تر شود.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزدنيز با اشاره به شناسايي شش هزار و ‪ ۵۰۰‬اثر تاريخي و قديمي در اين استان گفت:يك هزار و ‪ ۲۰۰‬اثر تاريخي تاكنون در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

"عزيزالله سيفي" افزود: بنابر اعلام سازمان يونسكو شهر يزد اولين شهر خشت خام دنيا و دومين شهر تاريخي جهان بعد از ونيز است.

وي اضافه كرد:يزد شهري است كه در قلب كوير مركزي ايران واقع شده و مردم علي رغم شرايط سخت آب و هوايي توانسته‌اند محيط خوبي را براي زندگي خلق كنند.

سيفي يادآور شد: بافت قديمي يزد به مساحت ‪ ۷۴۳‬هكتار شامل‌خانه‌ها، مساجد، تكايا و حسينيه‌ها، در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

وي اظهار اميدواري كرد: با همكاري مسوولان دو كشور بتوان تبادل در زمينه موزه و گردشگري را افزايش داد. ك/‪۲‬
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 403]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن