تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806918405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخالفت مراجع عراق با موافقتنامه امنيتي واشنگتن - بغداد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: مخالفت مراجع عراق با موافقتنامه امنيتي واشنگتن - بغداد


سرويس خارجي -- خبرگزاري‌ها:

دولت عراق روز گذشته اعلام كرد با اجراي عمليات نظامي از 14 ماه مه (25 ارديبهشت) در موصل عليه شبكه تروريسي القاعده، به اهداف خود دست يافته و شبكه القاعده در اين منطقه متلاشي شده است.

عبدالكريم خلف سخنگوي وزارت كشور عراق در اين باره گفت عمليات باعث متلاشي شدن و تضعيف القاعده در استان نينوا شده است.

وي تصريح كرد دراين عمليات 1480 تن از جمله 300 مظنون تحت تعقيب، دستگير شده‌اند كه تني چند از سركردگان القاعده از جمله مسئولان نظامي - اطلاعاتي و نيز اعضاي گروه ، و در ميان دستگيرشدگان، هستند.

ترور شيوخ دياله‌

، رئيس جبهه گفتگوي ملي عراق، گفت كه 3 تن از شيوخ عشاير عراق به ضرب‌گلوله افراد مسلح در بغداد كشته شدند.

به گزارش رسيده، گفت كه در تيراندازي افراد مسلح به سوي شيوخ عشاير هنگام خروج آنان از نشست شيوخ استان دياله كه در مركز بغداد برگزار شده بود، 3 تن از شيوخ كشته و 5 تن ديگر زخمي شدند.

فهرست ائتلاف‌

عباس البياتي نماينده پارلماني فهرست ائتلاف يك پارچه‌ شيعه عراق اعلام كرد: فهرست نهايي وزيران كابينه‌ عراق به زودي به پارلمان ارائه خواهد شد.

به گزارش رسيده، البياتي تأكيد كرد كه طي روزهاي آينده فهرست نهايي وزيراني كه براي پست‌هاي خالي كابينه‌ عراق در نظر گرفته شده‌اند به پارلمان ارائه مي‌شود. وي عنوان داشت: تمامي موانع بر سر راه بازگشت وزيران جبهه التوافق العراقيه از بين رفته و اين جبهه با دولت عراق به توافق رسيده است.

موافقتنامه امنيتي‌

حازم اليوسفي يكي از اعضاي اتحاديه ميهني كردستان عراق با اشاره به جدي بودن روند مذاكرات ميان آمريكا و عراق اعلام كرد:موافقتنامه همكاري ميان دوكشور، اول تابستان امسال نهايي مي‌شود.

به گزارش روزنامه عكاظ، حازم اليوسفي نماينده اتحاديه ميهني كردستان عراق در مصر، از مذاكرات آمريكا و عراق براي دستيابي به توافقاتي درباره‌ آينده‌ روابط بغداد و واشنگتن پرده برداشت.

وي با بسيار جدي خواندن اين مذاكرات، تصريح كرد: چارچوب نهايي توافق‌ها، اول تابستان به دست مي‌آيد و همه‌ نتايجي كه تاكنون به دست آمده به نفع ملت عراق است.

ماجد غماس با بيان اينكه مقامات عراقي و كل گروههاي سياسي در چند مسئله متفق‌القول هستند اظهار داشت: داشتن حاكميت كامل و بدون نقص، خروج عراق از بند هفتم سازمان ملل،‌ عدم وجود پايگاهي نظامي در عراق از سوي آمريكا و آزاد بودن عراق در انعقاد قرارداد با هر يك از دولت‌ها، از جمله مسائلي است كه تمامي گروه هاي سياسي عراق بر روي آن توافق دارند.‌

واكنش مراجع‌

در پي گسترش مخالفت مراجع وعلماي عراقي باموافقتنامه بلند مدت ميان دولت عراق با آمريكا برخي از علما و مراجع عراقي اين موافقتنامه رد و آن را به زيان ملت عراق دانستند.

يك منبع آگاه از دفتر آيت‌الله العظمي سيستاني كه خواست نامش فاش نشود، گفت: آيت‌الله العظمي سيستاني همواره به مسئولان دولتي تاكيد مي‌كند كه تصميم‌گيري‌هاي خود را بر ملت عراق اعلام كنند و در صورتي كه مردم آن تصميم‌ها را پذيرفتند، به آن عمل كنند و در صورت مخالفت مردم بايد در تصميم‌هاي خود تجديد نظر كنند، زيرا مردم بايد در سرنوشت خود دخالت داشته باشند.‌

تكذيب دفتر آيت‌الله العظمي سيستاني‌

يك منبع نزديك به دفتر آيت‌الله العظمي علي سيستاني روحاني بلندپايه شيعه عراقي گزارش اخير خبرگزاريهاي خارجي را درباره فتواي اين روحاني، مبني بر لزوم اقدام مسلحانه براي اخراج نيروهاي خارجي از عراق، تكذيب كرد.

به گزارش خبرگزاري دارالعراقيه از عراق، اين منبع ضمن رد اين گزارشها تاكيد كرد آيت‌الله العظمي سيستاني اززمان سرنگوني رژيم پيشين عراق پيوسته مردم را به مقاومت مسالمت‌آميز دعوت كرده است.

اين منبع كه نخواست نامش فاش شود ضمن نادرست خواندن گزارش روز جمعه خبرگزاريهاي خارجي درباره فتواي آيت‌الله العظمي سيستاني مبني بر ضرورت اقدام مسلحانه براي اخراج نيروهاي خارجي از عراق، تاكيد كرد موضع ايشان از زمان سرنگوني رژيم سابق شفاف و واضح بوده است و وي از زمان ورود نيروهاي خارجي به عراق بارها خواستار مقاومت مسالمت‌آميز بر ضدآنان شده است.

ديوار امنيتي‌

روزنامه الوطن چاپ عربستان سعودي روز شنبه با انتشار گزارشي به نقل از نايف بن عبدالعزيز وزير كشور عربستان نوشت: بزودي عمليات ساخت ديوار امنيتي در مرز مشترك با عراق آغاز خواهد شد.

به نوشته اين روزنامه، وزير كشور عربستان اشاره‌اي به زمان دقيق اجراي اين طرح امنيتي نكرده است.

اين مقام عربستاني پيشتر اعلام كرده بود كه اين پروژه با هدف جلوگيري از نفوذ تروريست‌ها و گروه‌هاي غيرقانوني به داخل خاك عربستان در مرز مشترك با عراق ساخته مي‌شود.

براساس اعلام مقامات امنيتي عربستان، اين ديوار قرار است با اعتباري بالغ بر 1/6 ميليارد دلار به طول 900 كيلومتر احداث شود.




 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن