تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815608900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي رييس كميته حمايت از اسراي سوري در بند رژيم صهيونيستي مطرح شد: نيروهاي اشغالگر صهيونيست اعضاي بدن اسراي سوري را جدا مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: از سوي رييس كميته حمايت از اسراي سوري در بند رژيم صهيونيستي مطرح شد: نيروهاي اشغالگر صهيونيست اعضاي بدن اسراي سوري را جدا مي‌كنند
دمشق - رييس كميته حمايت از آزادگان و اسراي سوري دربند رژيم صهيونيستي گفت : در زندانهاي رژيم صهيونيستي ، شيوه‌هاي خشن جديدي عليه اسراي سوري و عرب در زمينه جداكردن اعضاي بدن آنها به بهانه‌هاي پزشكي بدون اعلام به خانواده هايشان آغاز شده است .

علي يونس روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در روزهاي اخير يكي از دو كليه سيطان الولي اسير سوري درآورده شد كه حال وي بسيار وخيم است .

وي خاطرنشان كرد: اين گونه اقدامات نه تنها اسراي عرب را نمي‌ترساند بلكه بر تعهد آنان به آرمان و اعتقادشان مي‌افزايد حتي اگر همه اجزاء بدن اسرا را درآورند دشمن هرگز نمي‌تواند وابستگي ملي ، اسلامي و قومي و ايمانشان به ملت و موضوعي را كه به خاطر آن دستگير شده اند، از آنان بگيرد.

يونس ادامه داد: اين كميته اكنون در حال اجراي برنامه‌هايي براي افشاي اقدامات دشمن صهيونيستي عليه اسرا ازجمله اقامه دعوي در دادگاه‌هاي بين‌المللي درباره قتل آرام و تدريجي اسرا و ارسال يادداشت براي نهادها و سازمانهاي بين‌المللي است .

به گفته يونس ، سال گذشته هايل ابوزيد به دليل وضعيت بد جسمي و بي توجهي عمدي زندانبانان صهيونيست درگذشت .

اشغالگران اخيرا محمد عبدو الشمالي (متولد ‪ (۱۹۸۲‬از اهالي روستاي غجر از روستاهاي جولان اشغالي سوريه را بعد از پنج سال آزاد كردند.

وي در سال ‪ ۲۰۰۳‬به اتهام مقاومت در برابر اشغالگران و تماس با حزب الله لبنان و دادن اطلاعات نظامي و امنيتي خطرناك به اين حزب دستگير شد.

اين اسير كه در پنج سال گذشته در زندانهاي هداريم ، رمله و جلبوع محبوس بود، مورد شكنجه خشن اشغالگران قرار گرفت . برادر وي به نام احمد نيز در سال ‪ ۲۰۰۳‬دستگير و به سه سال زندان محكوم شد.

بعد از آزادي الشمالي ، شمار اسراي سوري در زندانهاي اشغالگران صهيونيست به ‪ ۱۶‬تن رسيد.

از اين بين ، صدقي المقت ، بشر المقت ، عاصم الولي و سيطان الولي بيست و سومين سال را در زندان مي‌گذرانند.

شمار اسراي فلسطيني و عرب در زندانهاي اشغالگران صهيونيست بيش از ‪ ۱۱‬هزار نفر است .

اولمرت ماه ژوئن اعلام كرد كه دولتش نامه‌هايي سري به دولت سوريه درباره امكان ازسرگيري گفت و گوهاي صلح بين دو طرف از طريق ميانجي ارسال كرده است .

اولمرت دومين فرد بعد از رابين است كه در زمينه عقب نشيني از جولان تعهد مي‌دهد. رابين در زمان حيات خود به صورت كتبي تعهد به عقب نشيني از جولان داده بود.

سوريه و صهيونيستها در مذاكرات خود بيش از ‪ ۸۵‬درصد از مذاكرات صلح را به ثمر رسانده بودند اما رابين ترور و سند وي ناپديد شد.

با به قدرت رسيدن ايهود باراك در پست نخست وزيري رژيم صهيونيستي مذاكرات صلح در سال ‪ ۲۰۰۰‬به علت مخالفت صهيونيست‌ها با عقب نشيني كامل از جولان كه خواست سوريه است ، از هم پاشيد.

اشغالگران صهيونيست بلندي‌هاي جولان به مساحت ‪ ۱۸۰۰‬كيلومتر مربع را در جريان جنگ ‪ ۱۹۶۷‬اشغال و در سال ‪ ۱۹۸۱‬ميلادي به خود ضميمه ساختند.

نيروهاي سوريه در جنگ ‪ ۱۹۷۳‬توانستند ‪ ۶۰۰‬كيلومتر از استان قنيطره را آزاد سازند.

بر اساس توافقنامه آتش بس بين سوريه و رژيم صهيونيستي كه بعد از جنگ ‪ ۱۹۷۳‬منعقد شد يك هزار و ‪ ۳۵۰‬سرباز سازمان ملل متحد (آندوف ) در خط تماس بين دو طرف در جولان مستقر شدند.

اخيرا گفت و گو بين دو طرف زير نظر تركيه براي استرداد جولان به سوريه آغاز شده است .
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن