تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813172515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شبكه اول آثار و توليدات هنرمندان خراساني را مي خرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شبكه اول آثار و توليدات هنرمندان خراساني را مي خرد
مشهد - خبرگزاري مهر: مشاور مدير شبكه اول سيما آمادگي خريد طرحها، آثار ،توليدات و مستندات هنرمندان و سينماگران برجسته خراساني را با در نظر گرفتن نيازمندي هاي صدا و سيما اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حجت الاسلام جواد گلي ظهر امروز در دومين نشست فكري هنرمندان عرصه سينما مشهدي اظهار داشت : خوشبختانه در مشهد استعداد و ظرفيت هاي فراواني در مقوله هنر به ويژه نمايش و فيلم وجود دارد كه استفاده از اين پتانسيلها مستلزم نگاه تحول خواه مديران است.

وي تاكيد كرد: برنامه هاي معنوي كوتاه يكي از نيازهاي صدا و سيماي كشور است كه با توجه به ظرفيتهاي اين شهر آمادگي خريد و حمايت بيشتر از هنرمندان مشهدي را داريم.

وي بر بومي كردن پروژه هاي فيلم سازي شهرستان ها تاكيد كرد و افزود: در يك پروژه فيلم سازي (عوامل توليد، كارگردان، بازيگران... ) بايد تا حد امكان بومي شود و حتي فضاي مورد استفاده همان فضاي بومي و محلي باشد تا بتواند به ماندگار بودن اثر كمك كند و به هدف اصلي كه معرفي آن خطه و فرهنگ سازي است نزديك شود.

حجت الاسلام گلي افزود: استان خراسان رضوي و مشهد از هنرمندان قابل و سرشناسي برخوردار است كه در پايتخت مشغول به فعاليت هستند و بايد هنرمندان مشهدي بيش از گذشته از وجود آنان استفاده كرد.

مشاور مدير شبكه اول سيما به هنرمندان پيشنهاد كرد در صورت امكان كارنامه هنري خود را جمع آوري كنند و در نشستهايي كه با حضور هنرمندان مشهدي در استان و تهران تشكيل مي شود ارائه دهند تا گامي مؤثر در جهت معرفي توانمنديهاي هنرمندان اين شهر باشد.

وي تاكيد كرد: هنرمندان مشهدي به دليل همجواري با علي بن موسي الرضا (ع) مي توانند فيلم هاي كوتاه، انيميشن و فيلمهاي بلند و مستند مناسبتي را با اين عنوان تهيه كنند و در اختيار صدا و سيماي كشور جهت خريد توليدات خود دهند.

در اين نشست محمد كاظم دبيري رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد ضمن بيان توانمندي هاي موجود در شركتها و آموزشگاه هاي سينمايي در خصوص خريد آثار سينمايي و عدم حمايت مالي مراكز از توليدات شهرستاني افزود: در مشهد كلاسهاي آموزشي، امكانات توليد فيلم وجود دارد كه با حمايت صدا و سيما و مراكز مشابه در بحث خريد آثار، شاهد افزايش توليدات بومي و پيشرفت بيش از گذشته اين رشته خواهيم بود.

در اين نشست حسان صحتي مدير موسسه توسعه سينمايي فارابي گفت: توليدات سينمايي نبايد خلاصه در پايتخت باشد بلكه بايد حمايتي از سوي مسئولين براي بارور كردن هنر شهرستاني ها صورت پذيرد.

همچنين امير حسين صفرلي مدير آموزشگاه سينمايي و مستند سازي بر باور كردن توانمندي شهرستاني ها تاكيد كرد و افزود: بايد مسئولين به هنر شهرستاني ها اعتماد كنند و سكوي پرواز را تنها در تهران نبينند.

ضيايي مدير عامل شركت سينمايي هنر جاويد شرق نيز ضمن گلايه از مسئولين صدا و سيما گفت: توانمنديهاي ما بايد در اين استان بومي شود كه لازمه آن تعامل و همكاري سازمانهاست.

در اين مراسم مجيد سيف العلمايي مدير عامل آگاه فيلم ،علي مقدسي مدير آموزشگاه سينمايي موج نو و همچنين مصطفي هنرور به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 371]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن