تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820536676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوريه حمايت خود را از نشست دوحه اعلام كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سوريه حمايت خود را از نشست دوحه اعلام كرد
خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه سوريه با اعلام حمايت كشورش از توافق گروه‌هاي لبناني در نشست دوحه ابراز اميدواري كرد كه اين نشست آغازي براي پايان بحران لبنان باشد.


به گزارش خبرنگار فارس در دمشق، "وليدمعلم" تاكيد كرد: سوريه از آنچه گروه‌هاي سياسي لبنان بر آن توافق كنند حمايت مي‌كند، زيرا امنيت وثبات لبنان براي ثبات، استقرار و امنيت سوريه بسيار حياتي است.
معلم از تلاش كشورهاي عربي در اين‌باره قدرداني كرد و بر اهميت اين توافقنامه تاكيد نمود كه برادران لبناني در نشست دوحه با آن موافقت كردند.
اين درحالي است كه گروه‌هاي مختلف سياسي لبنان طي چند روز نشست در دوحه مسايل مهم بحران لبنان را بررسي كردند.
شيخ "حمد بن جاسم آل ثاني"، نخست وزير و وزير خارجه قطر امروز چهارشنبه، با اشاره به توافق گروه‌هاي لبناني براي پايان‌دادن به بحران سياسي اين كشور رسما پايان نشست دوحه را اعلام كرد.
آل ثاني اعلام كرد: گروه‌هاي لبناني پس از پنج روز گفتگو درباره پايان دادن به بحران سياسي كشور خود امروز به توافق رسيدند و اين مذاكرات تحت نظارت كميته وزارتي اتحاديه عرب پايان يافت.
وي افزود: توافق گروه‌هاي لبناني شامل انتخاب "ميشل سليمان"، فرمانده ارتش لبنان به عنوان رئيس‌جمهور جديد ظرف 24 ساعت آينده، تشكيل دولت وحدت ملي و تكيه بر قانون انتخابات 1960 است.
نخست وزير قطر درباره دولت وحدت ملي بيروت گفت: در اين دولت 16 پست وزارتي ازآن جناح اكثريت، 11 پست متعلق به مخالفان و 3 پست هم به انتخاب رئيس جمهور خواهد بود.
وي افزود: قطر تنها كشوري است كه موفق شد با ميانجيگري ميان گروه‌هاي لبناني به بحران سياسي اين كشور پايان دهد.
شيخ حمد توافق دوحه را يك پيمان تاريخي براي لبناني‌ها دانست و تصريح كرد: اين توافقنامه كوهي از مشكلات را از پيش روي ملت لبنان برداشت. البته همكاري رهبران گروه‌هاي لبناني با كميته وزارتي اتحاديه عرب نقش بسزايي در اين توافقنامه و حفظ امنيت لبنان داشت.
وي در پايان افزود: گروه‌هاي لبناني متعهد شده‌اند از سلاح عليه يكديگر استفاده نكنند و به حاكميت دولت پايبند باشند.
انتهاي پيام/.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن