تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820557265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آلمان از شهروندان خود خواست سوريه را ترك كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آلمان از شهروندان خود خواست سوريه را ترك كنند
برلين - وزارت امور خارجه آلمان به دليل آنچه "وخيمتر شدن اوضاع امنيتي سوريه" عنوان كرد، از شهروندان آلماني حاضر در سوريه خواست در اولين فرصت خاك اين كشور را ترك كنند.


به گزارش ايرنا، سخنگوي وزارت خارجه آلمان روز جمعه در نشست خبري سخنگويان دولت با خبرنگاران رسانه ها،گفت: از شهروندان آلماني مي خواهم اين هشدار را جدي بگيرند و هرچه سريعتر سوريه را ترك كنند.

"آندرياس پشكه" بدون اعلام تعداد آلماني هاي مقيم سوريه، خاطرنشان كرد: تعداد كاركنان سفارت آلمان در سوريه نيز در هفته هاي گذشته كاهش يافته است.

بر اساس آمارهاي ارائه شده در خبرگزاري آلمان، هم اكنون تنها شش ديپلمات آلماني در دمشق حضور دارند. با اين حال صدها شهروند آلماني هنوز در سوريه زندگي مي كنند كه البته به اين رقم، افراد داراي دوتابعيت را نيز بايد افزود.

اين خبرگزاري همچنين به نقل از منابع ديپلماتيك اعلام كرد كه بخش كنسولي و حقوقي سفارت آلمان در سوريه در روزهاي آتي بطور كامل تعطيل خواهد شد.

سخنگوي وزارت امور خارجه آلمان در ادامه نشست خبري روز جمعه همچنين از تماس تلفني وزير امور خارجه اين كشور با دبير كل اتحاديه عرب و "برهان غليون" رييس شوراي ملي مخالفان سوريه، خبر داد و افزود: "گيدو وستروله" در اين تماس ها بار ديگر خواستار صدور قطعانه از طرف شوراي امنيت سازمان ملل در مورد سوريه شد.

وستروله در اين تماس هاي تلفني همچنين نگراني خود را از آنچه "كارشكني دولت سوريه در انجام ماموريت ناظران اتحاديه عرب در سوريه" خواند، اعلام كرد.

به گفته آندرياس پشكه، وزير امور خارجه آلمان ابراز اميدواري كرده كه اتحاديه عرب بتواند در نشست آتي خود كه قرار است روز 19 ژانويه برگزار شود، يك تصوير واقعي از اوضاع سوريه ارائه و به دنبال آن پيشنهادهاي خود را براي گرفتن تصميمات بعدي مطرح كند.

سخنگوي وزارت امور خارجه آلمان از كشورهاي عضو اتحاديه عرب خواست از صدور قطعنامه در شوراي امنيت عليه سوريه حمايت كنند.

پشكه در پاسخ به سوالي در رابطه با مخالفت روسيه با جنگ در سوريه و ارسال ناوگان نظامي اين كشور به سواحل سوريه، گفت: تفاوت نظر قابل توجهي بين آلمان و روسيه در رابطه با موضوع سوريه وجود دارد .

سخنگوي وزارت امور خارجه آلمان به دولت روسيه توصيه كرد با تغيير مواضع در رابطه با سوريه، وظيفه ويژه خود را در قبال صلح بين المللي و ثبات منطقه اي، ايفا كند .

اروپام** 2051** 1701**1479

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30763639

جمعه|ا|23|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن