تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815559913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مادرم مرا به هنر علاقه‌مند كرد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: مادرم مرا به هنر علاقه‌مند كرد
فكر مي‌كنم كه كلاس نهم بودم كه عمويم براي ما يك دستگاه تلويزيون خريد و ما هم از اين بابت خيلي خوشحال بوديم كه مي‌توانيم پاي برنامه‌هاي تلويزيوني بنشينيم.
اولين خاطره تماشاي تلويزيون در چه سال‌هايي براي شما رقم خورد؟
فكر مي‌كنم كه كلاس نهم بودم كه عمويم براي ما يك دستگاه تلويزيون خريد و ما هم از اين بابت خيلي خوشحال بوديم كه مي‌توانيم پاي برنامه‌هاي تلويزيوني بنشينيم.

آن روزها تماشاي چه برنامه‌هايي بيشتر مورد توجه‌تان بود؟
زماني كه تلويزيون آمد يك شبكه بيشتر نداشت كه آن هم به صورت خصوصي اداره مي‌شد، مدت پخش برنامه‌هاي تلويزيوني خيلي كوتاه بود شايد فقط 3 تا 4 ساعت در شبانه‌روز بيشتر برنامه نداشت، برنامه‌هايي كه در آن زمان پخش مي‌شد و در خاطر من مانده است يكي برنامه تئاتر زنده بود كه هر چهارشنبه شب توسط هنرمنداني چون جمشيد مشايخي، عزت‌الله انتظامي، داوود رشيدي و... پخش مي‌شد و جزو برنامه‌هاي پرطرفدار بود و... از مجريان آن زمان اجراي آقاي متوجه در خاطرم است كه از مجري‌هاي توانا در عرصه اجراي مسابقات تلويزيون، همچنين آقاي محمودي كه مجري برنامه‌هاي كودك و نوجوان بودند.

آن زمان مردم چقدر وقتشان را صرف ديدن برنامه‌هاي تلويزيوني مي‌كردند؟
به‌نظرم بيشتر اين راديو بود كه در ميان مردم جايگاه داشت و مردم ديگر وقتشان را با شنيدن برنامه‌هايي چون صبح جمعه‌، قصه‌هاي ظهر جمعه كه توسط آقاي صبحي اجرا مي‌شد، همچنين قصه‌هاي شب و... در مجموع برنامه‌هاي مفرح و سرگرم‌كننده راديو پر مي‌كردند.

ديدن برنامه‌هاي تلويزيوني تا چه حد توانست به شما كمك كند تا حرفه پرپيچ و خم هنر را انتخاب كنيد.
بيشتر اين مادرم بود كه به ما كمك كرد تا به هنر علاقه‌مند شوم از آنجا كه ايشان بسيار به هنر علاقه داشتند ما را بيشتر به ديدن فيلم‌هاي مخصوص كودكان، مثل جري لوئيس، نورمن ويزدام و... مي‌بردند، هرازچندگاهي هم ما را به تماشاي نمايش‌هاي جامع باربد كه آقاي محمدعلي جعفري و خانم شهلا رياحي و آقاي سارنگ بازي مي‌كردند، مي‌بردند، اين‌گونه بود كه كم‌كم علاقه من به حرفه هنر شكل گرفت.

اولين فعاليت تلويزيوني‌تان در چه سالي برايتان ثبت شد؟
سال 1346 بود كه به عنوان مجري برنامه كودكان و نوجوانان وارد تلويزيون شدم و بعد از آن در سال 1352 نيز به عنوان مجري ثابت برنامه كودك و نوجوانان به فعاليت ادامه دادم.

ظاهراً در حوزه برنامه‌هاي كودك راديو هم حضور داشته‌ايد؟
بله، حدوداً 2 سال با خانم عذرا وكيلي در راديو برنامه‌هاي خردسالان و كودكان را اجرا مي‌كردم. 3 سال پيش هم به مدت 6 ماه مجري برنامه‌ فرهنگي كودك و نوجوان خارج از كشور در شبكه جهاني جام‌جم به كارگرداني شيرين جاهد بودم.

در سال 46 ايستادن در جلوي دوربين براي اولين‌بار چه احساسي به شمادست داد؟
خاطرم هست كه وقتي براي اولين‌بار جلوي دوربين رفتم، خيلي اضطراب داشتم، بعدها در برنامه‌هايي كه به‌طور زنده اجرا كردم، اضطراب بيشتري به من دست مي‌داد و...

و اولين‌بار كه خودتان را در صفحه تلويزيون ديديد؟
خيلي ناراضي بودم هنوز هم كه هنوز است اين احساسم تغييري نكرده است. وقتي خودم را در صفحه تلويزيون مي‌بينم، به‌نظرم خودم از بهتر آن تصويري هستم كه ديده مي‌شوم.

از همكاران آن زمانتان براي ما بگوييد؟
خانم‌ها تهمينه ميرميراني، منيژه شروقي و ميترا خامنه‌اي كساني بودند كه در عرصه‌ كار كودك و نوجوان عملكرد بسيار توانمند و موثري داشتند، يادشان بخير.

اولين حقوقي كه از اجراي برنامه كودك دريافت كرديد چقدر بود؟
فكر مي‌كنم حدود 50 تومان بود كه در سال 1346 به من داده شد.

امروز چقدر مخاطب تلويزيون هستيد؟
هر چقدر وقت كنم مجموعه‌هاي داستاني و برنامه‌هاي پزشكي تلويزيون را تماشا مي‌كنم.

تلويزيون امروز را چطور مي‌بينيد؟
من از دوران نوجواني تنها دغدغه‌ام كودك و نوجوان بوده و هنوز هم معتقدم بچه‌ها بايد در يك بستر كاملاً فرهنگي ـ هنري و در بهترين شرايط آموزش ببينند. جا دارد كه روي اين نقطه بسيار حساس پدران و مادران و مسوولان برنامه‌ساز به خوبي و با جديت تمام سرمايه‌گذاري كنند.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 323]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن