تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815568216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيگيري توافق ميان هند و فرانسه براي خريد جنگنده هاي رافائل از کانال دولت ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۴۶ب.ظ)
پيگيري توافق ميان هند و فرانسه براي خريد جنگنده هاي رافائل از کانال دولت ها موج - به رغم ترديد نخست وزير هند از آينده توافق دهلي نو با با فرانسه براي خريد جنگنده هاي رافائل، وزير دفاع اين کشور اعلام کرد؛ جنگنده هاي مذکور را تنها از طريق مذاکره مستقيم با دولت پاريس خواهد خريد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، تنها دو روز بعد از آنکه نارندرا مودي، نخست وزير هند اعلام کرد آينده معامله خريد 36 جنگنده رافائل با شک و ترديد روبرو شده است، وزير دفاع اين کشور از گفتگوي مستقيم با پاريس براي خريد اين هواپيماها خبر داد.
در سال 2007، دولت هند مناقصه اي جهاني براي خريد جنگنده را مطرح کرد. از ميان شش شرکت که شامل بوئينگ و لاکهيد مارتين نيز مي شد، شرکت داسو فرانسه پايين ترين قيمت را در ژانويه 2012 اعلام کرد. از اين رو قرار شد 126 جت رافائل به ارزش 20 ميليارد توليد شود. اما با گذشت سه سال، اختلاف دو کشور بر سر قيمت و مونتاژ قطعات اين هواپيماها در هند، مانع نهايي شدن توافق شده است.
از اين رو امروز، (سه شنبه) وزير دفاع دهلي نو بيان کرد به جاي طي مسير مذاکره از راه هاي سردرگم، تصميم گرفته شده است ما اين گفتگوها را از راه تبادل نظر ميان دو دولت به سرانجام برسانيم.
اين مقام افزود: در حال حاضر 36 جنگنده آماده پرواز خواهند بود و قرار است براي تهيه مابقي جت ها گفتگو شود. وي جزئيات بيشتري ارائه نداد. ارزش توافق جديد را 4.25 ميليارد دلار بيان کرد.
اولين جنگنده رافائل که به نظر نمي رسد دست کم تا 30 ديگر تحويل دهلي نو شود، جايگزين هوايپماهاي قديمي فرانسه و روسيه مي شوند.
گفتني است هند در سال هاي 2010 تا 2014 بزرگترين وارد کننده تلسيحات جهان بود که در واقع 15 درصد کل واردات سلاح را در شامل مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن