تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818843128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقايسه «طعم شيرين خيال» را با «مارمولک» درست نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ فروردين ۱۳۹۴ (۲۳:۲۶ب.ظ)
تبريزي در فرهنگسراي ارسباران: مقايسه «طعم شيرين خيال» را با «مارمولک» درست نيست موج- کمال تبريزي کارگردان فيلم «طبقه حساس» در فرهنگسراي ارسباران گفت: اينکه «طعم شيرين خيال» را با فيلم هاي ديگر من همچون «مارمولک» و يا «ليلي با من است» و «طبقه حساس» مقايسه مي‌کنند و يا به آن فيلم‌ها ارجاع مي دهند از نظر من درست نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي طعم شيرين خيال به کارگرداني کمال تبريزي شب گذشته(يکشنبه 23 فروردبن) با حضور کارگردان، محمد علي حسين نژاد تهيه کننده و نادر فلاح بازيگر فيلم در فرهنگ سراي ارسباران برگزار شد.
کمال تبريزي با اشاره به اين که سعي کرده در سينما متفاوت کار کند، گفت: هيچ کدام از فيلم هايم شبيه هم نيستند و اين روش از علاقه من به فيلم سازي مي آيد؛ زيرا من خواستار تفاوت در آثار هستم.
کارگردان فيلم طعم شيرين خيال افزود: من هميشه به محيط زيست و هوا توجه ويژه داشتم و مي خواستم دراين فيلم حساسيت و اهميت آن را نشان دهم و نخستين انگيزه من براي ساخت فيلم طعم شيرين خيال اين بود که بتوانم درباره موضوعاتي همچون محيط زيست صحبت کنم.
وي ادامه داد: امروز از آلودگي هوا تا آلودگي هاي صوتي و امواج راديويي و حتي پارازيت ها در اطراف ما وجود دارد که بسياري از آنها براي ما مضر است من در فيلم مي خواستم درباره اين مسائل صحبت کنم و حتي درباره ارسال پارازيت ها مي خواستم در فيلم حرفي بزنم، اما؛ در هنگام رايزني و اجرا امکان پذير نشد.
وي درباره ساخت فيلم در کرمان گفت: کرمان بهترين نقطه ايران براي استحصال انرژي هاي پاک و استفاده آن در کل کشور است و اگر در اين منطقه مزرعه خورشيدي به صورت کامل وخوب درست شود، مي تواند بخش زيادي از انرژي نقاطي از کشور را تامين کند.
تبريزي در پاسخ به سوال يکي از تماشاگران که از وي درباره اشاره نکردن به طريقه مصرف صحيح آب در فيلم پرسيد، گفت: مساله آب بسيار مهم است و امروز دانش کشاورزي و همچنين علوم تجربي به دنبال اين است که ببيند براي هر محصول چه ميزان آب بايد هزينه شود از طرف ديگر در تمام کشورها به دنبال آن هستند که براي کم مصرف کردن آب برنامه ريزي هاي مناسبي انجام بدهند.
وي ادامه داد: اگر ما در فيلم طعم شيرين خيال مي خواستيم به صورت جزئي وارد چنين مسائلي شويم فيلم بسيار طولاني مي شد در فيلم هدف ما توجه به رفتار فردي آدم ها بود و اينکه نشان دهيم که رفتار تک تک ما و همه افراد چگونه مي تواند به اکوسيستم ضربه بزند.
وي ادامه داد: امروز رفتار ما چه در زندگي شهري وچه در رفتار با طبيعت خيلي درست نيست و حتي بسيار مي بينيم که امروز انسان اثرات زيست محيطي خطرناکي از خود برجا مي گذارد و حتي با وجود آنکه گروهي براي حفاظت از طبيعت تلاش مي کنند، اما؛ باز هم مي بينيم که بعضي ها به طبيعت مي روند و گونه هاي نادرحيواني و گياهي را شکار مي کنند و يا از بين مي برند اين امر ناشي از يک جنون ناپيدا و حتي شايد يک بيماري رواني است.
کارگردان فيلم پاداش در پاسخ به اين سوال که رابطه دو شخصيت اصلي فيلم طعم شيرين خيال کمي غير متعارف است، گفت: گروس (شهاب حسيني ) فردي است که به محيط زيست حساسيت بسيار زيادي دارد و درباره تمامي اين مسائل دغدغه دارد و شخصيت اصلي ما در فيلم نيز گروس است هر چند شايد در طول فيلم زياد ديده نشود و ما بيشتر شيرين( نازنين بياتي) را ببينيم به همين دليل وقتي وي با فردي رابطه برقرار مي کند اين رابطه نيز شايد کمي غير متعارف باشد.
تبريزي با اشاره به اينکه نمي خواستيم اين فيلم خيلي طنز باشد، گفت: اينکه طعم شيرين خيال را با فيلم هاي ديگر من همچون مارمولک و يا ليلي با من است و طبقه حساس مقايسه مي‌کنند و يا به آن فيلم‌ها ارجاع مي دهند از نظر من درست نيست، زيرا هر فيلم يک اثر مستقل است و من نيز تلاش دارم در هر فيلمم اثري متفاوت خلق کنم.
وي ادامه داد : من در همه فيلمهايم بدنيال اين بودم که فيلم با مخاطب ارتباط برقرار کند، زيرا؛ از نظر من سينما با مخاطب زنده است و هر فيلم وقتي ساخته مي شود، بايد توسط مخاطبان ديده شود.
محمد علي حسين نژاد تهيه کننده فيلم نيز گفت: مضمون اين فيلم براي من بسيار اهميت داشت، زيرا معتقدم امروز سينما بايد به مقوله هاي حياتي همچون محيط زيست توجه زيادي کند، زيرا فجايع محيط زيستي و همچنين رفتارهاي خشونت آميزي که ما با يکديگر داريم امروز گسترش پيدا کرده است.
تهيه کننده طعم شيرين خيال با اشاره به اينکه امروز دايره مضاميني که سينماي ايران به آن مي پردازد، بسيار محدود شده است گفت: امروز فيلم ها بسيار شبيه هم شده اند و اکثرا در مکان هاي يکسان ساخته مي شود، ما تلاش کرديم که فيلمي متفاوت بسازيم.
وي در پاسخ به سوالي درباره پيام هاي زيست محيطي فيلم گفت: از ابتدا ما نمي خواستيم که فيلم به صورت مستقيم اطلاعات زيست محيطي بدهد، بلکه سعي کرديم با يک داستان روان و ساده به اهميت محيط زيست و حساسيت آن نيز بپردازيم.
حسين نژاد افزود: در فيلم نيز خواستيم نشان دهيم اينکه ما محيط زيست و زمين را به عنوان اشيايي بي جان مي دانيم که فقط مي توانيم از آن استفاده کنيم و آن را دور بياندازيم تفکر غلطي است، زيرا همه بخش هاي طبيعت و زمين هوشمند هستند و حتي امروز ثابت شده است که آنها مي شنوند و به صداها و همچنين حس ها واکنش نشان مي دهند.
تهيه کننده طعم شيرين خيال با اشاره به بازي خوب بازيگران فيلم گفت: حضور نادر فلاح کمک و نقش زيادي در ساخته شدن اين فيلم داشت و وي بابازي خوب خود به ساخته شدن شخصيت پدر شيرين (نازنين بياتي) کمک زيادي کرد.
نادر فلاح بازيگر فيلم نيز با اشاره به اهميت فيلم گفت: هر چند من مي خواستم در باره بازيگري صحبت کنم، اما؛ به نظر من يک مسائلي از بازيگري بسيار مهمتر است و بازيگري شغلي است که بايد در خدمت ساير مسائل انساني باشد و من به اين حرف اعتقاد دارم و حتي آن را در کلاس هاي درسي نيز بيان کردم.
فيلم سينمايي طعم شيرين خيال به کارگرداني کمال تبريزي با بازي شهاب حسيني، نازنين بياتي، نادر فلاح هم اکنون در سينما هاي کشور در حال اکران است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن