تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802545916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیرکشور: کاهش 6.5 درصدی نرخ ازدواج در سال 93/تدوین آیین‌نامه حضور بانوان در اماکن ورزشی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: وزیرکشور: کاهش 6.5 درصدی نرخ ازدواج در سال 93/تدوین آیین‌نامه حضور بانوان در اماکن ورزشی
وزیر کشور در نشست خبری صبح امروز دوشنبه خود گزارشی از عملکرد 20 ماهه وزارت کشور در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ارائه کرد.
به گزارش نامه نیوز، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در این نشست با اشاره به تعیین همه استانداران گفت: با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط توانستیم در یک دوره زمانی مناسب تمامی استانداران را با توجه به معیارهایی که توسط دولت تدبیر و امید تعیین شده بود، مشخص کنیم و در تعیین این استانداران از نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تجربه افراد مختلف در دولت‌های قبل استفاده کردیم و در یک همگرایی و تعامل نزدیک، ضمن حفظ استقلال نظر دولت و سیاست‌های آن توانستیم استانداران در همه استان‌ها را تعیین کنیم.


وی افزود: در بحث تعیین فرمانداران نیز با توجه به سوابق افراد و استفاده از تجربه آنها افرادی که سیاست‌های دولت را قبول داشتند به عنوان فرماندار انتخاب شدند و تاکنون از 429 فرمانداری که در کل کشور داریم، 392 فرماندار معادل 91 درصد با مشخصه‌هایی که مدنظر دولت است تعیین شده‌اند و 37 فرماندار یعنی کمتر از 9 درصد نیز باقی مانده که تعیین 37 فرماندار نیز در مراحل استعلامات قرار گرفته و به زودی این فرمانداران نیز تعیین خواهند شد.

وزیر کشور تاکید کرد: از میان فرمانداران تعیین شده، 308 نفر معادل 79 درصد از کادر مجموعه وزارت کشور بوده‌اند و تنها 31 درصد از سایر دستگاه‌ها به عنوان مامور در این سمت ابقا شدند.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در دولت دهم هیچ فرماندار خانمی حضور نداشته، گفت: در دولت تدبیر و امید، تا به حال چهار خانم به عنوان فرماندار تعیین شدند و 7 بخشدار خانم نیز در دولت یازدهم تا این لحظه تعیین شده‌اند.

وی درخصوص آمار به کارگیری افراد مختلف از مجموعه وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها برای سمت فرمانداری و بخشداری‌ها گفت: 1058 نفر بخشدار در دولت دهم تعیین شده بود که از این میزان 48 درصد از کادر وزارت کشور بودند، اما در دولت یازدهم 75 درصد یعنی 490 نفر از بخشداران از مجموعه وزارت کشور انتخاب شدند و تنها 161 نفر یعنی معادل 25 درصد از سایر دستگاه‌ها به عنوان مامور در این سمت ابقا شدند.

وزیر کشور درخصوص اقدامات این وزارتخانه درخصوص اتباع بیگانه نیز گفت: در حوزه اتباع بیگانه، در 20 ماهه فعالیت وزارت کشور، حدود 900 هزار نفر از افاغنه به کشور خود بازگردانده شدند و در بحث ساماندهی، آموزش و بیمه این افراد فعالیت‌های موثری صورت گرفته است.

رحمانی‌فضلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع اسیدپاشی اصفهان اشاره کرد و گفت: بررسی اسیدپاشی اصفهان توسط کمیته‌ای که برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد، ادامه دارد و با توجه به اینکه رییس جمهوری و دستگاه امنیتی کشور تاکید بسیاری در پیگیری این موضوع دارند، این کمیته کار خود را تا شناسایی و معرفی مصوبان این حادثه ادامه خواهد داد و قطعا متخلفان به دست قانون سپرده خواهند شد.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش پرداخت اعتبارات عمرانی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبلی 95 درصد افزایش پرداخت اعتبارات عمرانی را داشتیم و کمک‌های موثری به شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور انجام شد، به طوری که برای اولین بار 4812 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین عمرانی خریداری و در اختیار شهرداری‌ها گذاشته شد. همچنین 400 هزار تن قیر به شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت داده شد. مجوز خریداری 17 هزار دستگاه اتوبوس گازسوز را نیز از شورای اقتصاد گرفته‌ایم که به زودی این اتوبوس‌ها خریداری و به شهرداری‌ها تحویل داده می‌شود.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا وزارت کشور در رابطه با ورود بانوان به ورزشگاه‌ها برنامه‌ای در دستور کار دارد، گفت:‌ ما به دلایل اخلاقی و اجتماعی و همچنین امکانات موجود فرصت حضور بانوان در اماکن ورزشی را نداشتیم و در سال گذشته نیز مسأله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها به یک مسأله حقوقی تبدیل شد و وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان جلساتی درباره آن برگزار کردند.

وزارت کشور آیین‌نامه نحوه حضور بانوان در اماکن ورزشی را تدوین می‌کند

وزیر کشور گفت: بر اساس این جلسات مقرر شد کارشناسان وزارت کشور آیین‌نامه‌ای را بنویسند تا نحوه حضور و فعالیت بانوان در اماکن ورزشی را بررسی کنند و ما این مسأله را در شورای امنیت کشور و نهادهای دیگر پیگیری می‌کنیم. در حال حاضر این آیین‌نامه در حال اتمام است و پس از این‌که به نتیجه رسید ان‌شاءالله اعلام خواهد شد.

آمادگی وزارت کشور برای صدور 20 میلیون کارت ملی هوشمند

رحمانی‌فضلی افزود: در سال 93 در حوزه ثبت‌احوال صدور کارت ملی هوشمند را پیگیری کردیم و در حال حاضر آمادگی صدور 20 میلیون کارت ملی هوشمند را داریم که قطعا این موضوع تحول عظیمی در خدمت‌رسانی به مردم کشور خواهد بود.

کاهش 6.5 درصدی نرخ ازدواج و افزایش 5.3 درصدی نرخ طلاق در سال گذشته

وی درخصوص آمارهای ولادت و فوت در سال 93 نیز گفت: یک میلیون و 334 هزار و 359 ولادت در سال 93 به ثبت رسید که نسبت به سال قبل 4.2 درصد افزایش داشته است. همچنین 446 هزار و 293 فوت در سال 93 به ثبت رسیده است. در سال 93 با ثبت 724 هزار و 345 ازدواج، متاسفانه نسبت به سال قبل شاهد کاهش 6.5 درصدی بوده‌ایم. در این سال 163 هزار و 572 طلاق نیز به ثبت رسیده که 5.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وزیر کشور درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت بحران گفت: در11 ماهه نخست سال 93، 80 مورد از حوادث اتفاق افتاده در سطح کشور خسارت به بار آورده که کمترین خسارت‌ها مربوط به فرونشست زمین و یخبندان بوده و بیشترین خسارت‌ها نیز در مورد سیل و آبگرفتگی به وقوع پیوسته است که در جریان این حوادث، متاسفانه 46 نفر جان خود را از دست داده‌اند و دولت 6200 میلیارد تومان بابت پیشگیری و خسارت‌های وارده در جریان این حوادث به آسیب‌دیدگان پرداخت کرده است.

رحمانی‌فضلی رصد آسیب‌های اجتماعی را یکی دیگر از اقدامات وزارت کشور خواند و افزود: در 600 روزی که از فعالیت وزارت کشور در دولت یازدهم می‌گذرد، شورای اجتماعی فعال شده و هر ماه ضمن تشکیل جلسات خود، آخرین وضعیت آسیب‌های اجتماعی و معضلات موجود را مورد بررسی قرار داده است، به طوری که تا این لحظه 800 جلسه در قالب کمیته‌های مختلف با دستگاه‌های ذی‌ربط برای بررسی معضلات و مباحث آسیب‌شناسی اجتماعی برگزار شده و در حال حاضر این کمیته‌ها پیگیر شناسایی راه‌حل‌های مناسب برای این معضلات هستند.

وی تاکید کرد: در گذشته یکی از ضعف‌های موجود در بحث آسیب‌های اجتماعی، عدم رصد مستمر آسیب‌های اجتماعی بود که با ایجاد مرکزی تحت عنوان مرکز مطالعات و رصد مسائل اجتماعی در وزارت کشور امیدواریم این ضعف مرتفع شود و بتوانیم راه‌حل‌های مناسبی برای آسیب‌های اجتماعی ارائه کنیم.

کاهش 38 درصدی غرق شدگان در سواحل کشورطی سال 93

وزیر کشور درخصوص اقدامات انجام شده در سواحل کشور نیز گفت: 24 میلیارد تومان برای ساماندهی سواحل کشور در سال 93 اختصاص داده شد که در جریان این ساماندهی‌ها سال گذشته شاهد کاهش غرق‌شدگان بودیم. به طوری که در سال 93، 147 نفر در سواحل کشورغرق شدند که این میزان در سال 92، 238 نفر بود در حقیقت شاهد کاهش 38 درصدی غرق شدگان در سواحل کشور بوده‌ایم.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: در حوزه شهری نیز چندین لایحه تنظیم و به دولت ارسال شده است تا پس از تکمیل بررسی‌ها، برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود. در تنظیم این لایحه‌ها بحث مدیریت جامع شهری، درآمدهای پایدار، انتخاب شهرداران و نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا و شناسایی آسیب‌های شهری مورد بررسی قرار گرفته و در قالب راهکارهای مناسب این لوایح تنظیم شده است که امیدواریم با تصویب و اجرای آنها کمک موثری در حوزه امور شهری به تمامی استان‌ها صورت گیرد.



منبع: ایسنا


۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن