تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804313720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی مرحومه خدیجه ثقفی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: همایش بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی مرحومه خدیجه ثقفی


رئیس‌ جمهور کشورمان صبح امروز یکشنبه در همایش بانوی انقلاب ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام راحل گفت: امروز بزرگداشت بانویی است که بر گردن همه ما حق زیادی دارد. روحانی افزود: بانو ثقفی در همه شرایط قدم به قدم با امام بود و گله ای نکرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، همایش  بانوی انقلاب به منظور پاسداشت 60 سال همراهی، همدلی و همرازی مرحومه ثقفی در زندگی پر فراز و نشیب رهبر کبیر انقلاب اسلامی و خدمات بی نظیر این بانو در عرصه  های مختلف نهضت، دوران تبعید، شکل  گیری انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی و همزمان تلاش  وافر در تربیت فرزندانی شایسته، باکرامت و اندیشه‌ورز برای نقش  آفرینی مؤثر و بایسته در جامعه برگزار شده است.

همایش بزرگداشت همسر حضرت امام خمینی (ره)

روحانی، با بیان اینکه در زمینه حرکت‌های مهم تاریخی و اقداماتی که رهبران بزرگ اجتماعی و مصلحان انجام می‌دهند نقش همسران را کمتر مدنظر قرار می‌دهیم، تصریح کرد: هر وقت نام خدیجه کبری (س) به هر مناسبت برده می‌شد پیامبر اکرم (ص) از ایثار و فداکاری و اخلاق و فضائل آن بانوی بزرگ یاد می‌کرد و حضرت علی (ع) نیز به همین صورت بود.

همایش بزرگداشت همسر حضرت امام خمینی (ره)

وی با بیان اینکه همسران در زندگی همه مصلحان تأثیرگذار هستند، افزود: اما آفتاب وجود رهبران کمتر می‌گذارد تا این چراغ پرفروغ تابش خود را به نمایش بگذارد؛ در خانه یک مصلح و رهبر فراز و نشیب‌هایی که به وجود می‌آید بار تحمل آن را به ناچار اعضا و به ویژه همسر بر عهده می‌گیرند.

روحانی در ادامه سخنان خود به شخصیت‌ امام و شجاعت و شهامت ایشان اشاره و به مراحل سختی که در زندگی ایشان وجود داشت اشاره کرد و گفت: بانو ثقفی در همه شرایط قدم به قدم با امام بود و هیچ گاه ندیدیم که این بانوی شجاع ترسیده باشد یا گله‌ای کرده باشد.

رئیس‌ جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه انقلابی که امام خمینی (ره) آن را رهبری کرد از انقلاب سیاسی شروع نشد بلکه از انقلاب معرفتی شروع شد،‌ گفت: امام (ره) در رویکرد جامعه نسبت به اسلام تأثیر گذاشت، امام بابی را به روی مردم باز کرد که از آن باب صدها و هزاران باب به روی مردم گذاشته شد.

وی با تأکید بر اینکه امام اسلام واقعی، اسلام سیاسی و اسلامی که می‌تواند در دنیای امروز مدیریت کند را در کشور به وجود آورد، تصریح کرد: اسلامی که قدرت مدیریت ندارد در برداشت ما قطعا ایرادی وارد است،‌ امام انقلاب اجتماعی را به وجود آورد.

دکتر روحانی با بیان اینکه امام (ره) آزادی زنان را به ارمغان آورد، اظهار داشت: دید امام خمینی (ره) به زنان جامعه بی‌تأثیر از اخلاق و رفتارهای همسر ایشان نمی‌تواند باشد.

رئیس‌جمهور بر همین اساس افزود: امام خمینی (ره) راه را برای پیشرفت جامعه باز کردند و زنان می‌توانند با حفظ ایمان و عفت خود در مراحل سیاسی و اجتماعی جامعه نیز حضور یابند.

وی با تأکید بر اینکه ما در اسلام مردسالاری و زن‌سالاری نداریم بلکه آنچه داریم شایسته‌سالاری است، تصریح کرد: زنان در صحنه‌های مختلف شایستگی خود را نشان داده و می‌دهند.

دکتر روحانی گفت: متأسفانه در جامعه امروز ما نهی از منکر فقط در برخی از خیابان‌ها و آن هم علیه زنان است و بس؛ امروز بزرگترین منکر ما بیکاری در جامعه و کم‌آبی است و بزرگترین معروف ما توسعه اقتصادی کشور است. چطور منکر و معروف اینقدر مقامش پایین آمد و کی منکر و معروف را از مسائل اصلی اجتماعی به چند فرع تنزل داد البته فروع اسلام هم مهم است.

رئیس‌جمهور کشورمان افزود: دولت وظیفه خود می‌داند برای حضور و استفاده برابر زنان از فرصت‌های اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهد؛ سال همدلی و همزبانی فقط مربوط به 50 درصد جامعه نیست. همدلی باید در صددرصد جامعه باشد و باید احترام به زنان در تمام سطوح حفظ شود.

دکتر روحانی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی نیز این است که از تمام نیروی انسانی جامعه که 50 درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند به خوبی استفاده کنیم و به زنان هم فرصت اشتغال بدهیم.   زندگی مرحومه ثقفی چگونه گذشت
پشتیبانی از امام خمینی (ره ) و صبوری و بردباری در مقابل مشکلات و مصائب دوران نهضت و انقلاب و غربت و دوری از فرزندان و شهادت فرزند فاضل، عالم و دوراندیشش شهید سید مصطفی خمینی و نیز صبر توام با متانت وصف ناپذیر در رحلت جانکاه امام عظیم الشأن و پس از رحلت ناباورانه یادگار امام سیداحمد خمینی (ره) نمونه‌های بارزی از بزرگی و عظمت آن بانوی بزرگ است.  
مرحومه خدیجه ثقفی همسر حضرت امام خمینی (ره ) در سال 1292 به دنیا آمد  وی در سال 1308 خورشیدی با بنیانگذار جمهوری اسلامی ازدواج کرد.
پدر حاجیه خانم خدیجه ثقفی مرحوم میرزا محمد ثقفی تهرانی از شاگردان شیخ عبدالکریم حائری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم بود و در زمان ادامه تحصیل در قم با حاج آقا روح الله که در آن زمان 27 سال داشت آشنا شده بود و همین آشنایی واسطه ازدواج دختر او با حضرت امام (ره ) شد.
مرحومه خدیجه ثقفی اول فروردین 1388 در سن 96 سالگی در بیمارستان خاتم الانبیای تهران به دیدار معبود شتافت.
در حاشیه این همایش نمایشگاهی از عکس‌ها، اسناد و مکاتبات مربوط به مرحومه خدیجه ثقفی به نمایش گذاشته شده است.
 


یک شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن