تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821264730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد وزير فرهنگ بر رشد کيفي فيلمنامه نويسي در سينما


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ فروردين ۱۳۹۴ (۱۰:۲۴ق.ظ)
تاکيد وزير فرهنگ بر رشد کيفي فيلمنامه نويسي در سينما موج - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: ما بايد تمام تلاش خود را در جهت رشد کيفيت، مضمون و محتواي فيلم ها به کار بگيريم و بر حوزه سوژه يابي و فيلمنامه نويسي در سينما توجه بيشتري داشته باشيم.
به گزارش خبرگزاري موج، علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عصر امروز در مراسم امضاي تفاهم‌نامه همکاري‌هاي سينمايي ميان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و خانه سينما که در محل خانه سينما با حضورعلي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و جمعي از سينماگران کشورمان برگزار شد، با تاکيد بر توجه بيشتر به فيلم‌نامه‌نويسي در سينما گفت: در حوزه سينما ازنظر کار حرفه‌اي مشکلي نداريم و سينماگران برجسته و توانمندي داريم که مشغول فعاليت‌هاي حرفه‌اي خود هستند، ولي با اين حال لازم است در زمينه فيلم‌نامه‌نويسي توجه بيشتري داشته باشيم.
وي افزود: سينماي امروز نياز به فضاي پرنشاط و شادي دارد و سينماگران بايد در آفرينش اين فضا در سينماي کشور کوشا باشند و فيلم‌هاي توليدشده، فضاي جامعه را تغيير دهد و کارآفريني را به عنوان يک امر مقدس در جامعه توسعه دهد.
جنتي با اشاره به نام‌گذاري سال جاري از سوي مقام معظم رهبري ادامه داد: هم بين دولت و ملت و هم بين همه اقشار جامعه لازم است به‌نوعي همدلي ايجاد شود و در حوزه سينما نيز اين امر يکي از ضروريات است و بايد همه در کنار يکديگر باشند تا بتوانيم به هدف مشترک خود که همان رشد و ارتقاي سينماي کشور است، دست يابيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت تدبير و اميد گفت: بسيار خوشحالم که فضاي سينماي امروز کشورمان فضاي سالم و آرامش بخشي شده است و همه‌کساني که علاقه‌مند فعاليت در اين حوزه هستند، بدون دغدغه و نگراني فعاليت‌هاي خود را پيگيري مي‌کنند.
وي افزود: سازمان سينمايي که متولي فعاليت‌هاي سينمايي کشورمان است، در حال حاضر با علاقه‌اي که نسبت به هنرمندان و سينماگران کشورمان دارند در حال تلاش براي ارائه خدمات به فعالان سينمايي است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: بسيار خوشحالم که سينماي کشورمان شرايط گذشته را پشت سر گذاشته است و دغدغه‌هاي گذشته را ندارد و امروز ما در خانه سينمايي گرد هم آمده‌ايم و سخن مي‌گوييم که روزي همين مکان مهروموم شده بود.
وي افزود: برخي به بهانه‌هاي مختلف فکر مي‌کردند مي‌توانند، اين خانه را تعطيل کنند، ولي؛ امروز شاهد اين هستيم که خانه سينما جلسات مکرر خود را با حضور هنرمندان اين عرصه برگزار مي‌کند.
جنتي گفت: درباره ساختارها و مشکلات قانوني خانه سينما هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آمادگي هرگونه کمک در قالب قوانين و مصوبات دولت را دارد و لازم است در اين زمينه حدود و مرزهاي حوزه حاکميتي و غيردولتي مشخص شود و هرکسي بر وظايف خود واقف باشد.
وي افزود: ما همواره بر اين نکته تاکيد داشته و داريم که دولت وظيفه‌اش سياست‌گذاري، نظارت و حمايت است و کار را بايد به اهل‌فن و اصناف مربوطه واگذار کرد.
جنتي ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه واگذاري امور به اصناف اقداماتي انجام داده است که از آن جمله مي‌توان به نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال اشاره کرد که به بخش خصوصي واگذار شد و سعي ما بر اين است فقط حمايت داشته باشيم تا به‌تدريج کل امور را خود اصناف به عهده بگيرند و دولت به‌تنهايي اين بار را بر دوش نکشد.
وي گفت: خوشحالم سرمايه عظيم انساني در خانه سينما وجود دارد و وجود هرکدام از چهره‌هاي اين عرصه يک سرمايه براي کشورمان محسوب مي‌شود و آن‌ها بايد تلاش کنند تا با آموزش‌هاي حرفه‌اي نسل جوان را با فعاليت‌هاي حرفه‌اي در اين حوزه آشنا کنند.
وزير فرهنگ افزود: پيشکسوتان حوزه سينما مي‌توانند در مدرسه ملي سينما کار آموزش و تدريس براي نسل جوان را بر عهده بگيرند و افتخاراتي که امروزه در عرصه جهاني در حوزه سينمايي آفريده‌ايم را افزايش دهيم.
وي در ادامه گفت: اميدوارم در سايه همدلي و هم‌زباني به اهداف بلندي که همه ما آن را دنبال مي‌کنيم، دست يابيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن