تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819808674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وسعت نظر دولت و ملت؛ لازمه همدلي و همزباني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ فروردين ۱۳۹۴ (۲۱:۴۸ب.ظ)
عضو جامعه مدرسين عنوان کرد: وسعت نظر دولت و ملت؛ لازمه همدلي و همزباني موج- عضو جامعه مدرسين، به ناظر بودن شعار «دولت و ملت؛‌ همدلي و همزباني» به ساختار نظام جمهوري اسلامي اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله غروي، عضو جامعه مدرسين، گفت: دولت در نظام ما برخاسته از مردم و نماينده ملت در امور اجرايي و حافظ امنيت و فرهنگ کشور و تأمين کننده رفاه و آسايش مردم است و از طرف ديگر و با توجه به اين که اين دولت به مردم تعلق دارد مردم هم بايد از آن حمايت داشته باشند و بنابراين هم دولت بايد همدلي و همزباني با ملت داشته باشد و هم ملت با دولت.
وي ادامه داد: اگر دولت و ملت با هم همدل و همزبان بودند، همديگر را تأييد کردند و در مقام تخريب يکديگر برنيامدند، اگر نقدي و اشکالي بود آن را از راه صحيح و بدون اين که جنبه تخريبي داشته باشد، مطرح کردند و در مجموع به نحوي عمل کردند که گويا دولت از خودشان است و دولت هم احساس کند که برخاسته از مردم است، در اينجا کارها خوب پيش مي‌رود و دولت مي‌تواند با تکيه به اين هماهنگي بهتر اجراييات خود را پيش ببرد و اهدافش را تحقق ببخشد.
عضو شوراي عالي حوزه‌هاي علميه افزود: اما؛ اگر خداي ناکرده ميان دولت و ملت فاصله باشد و دولت مسيري را انتخاب کند و انگيزه‌هايي داشته باشد و ملت هم وضعيت ديگري داشته باشد يا ملت پشتيباني لازم را از دولت نداشته باشد، طبيعتا نظام نمي‌تواند موفق باشد.
آيت‌الله غروي در مورد کساني که ممکن است با دولت فعلي موافق و هم رأي نباشند،‌ گفت: اين افراد به خاطر احترام به اکثريتي که به اين دولت رأي داده‌اند بايد اگرچه هم راي نباشند، اما؛ همراه و هماهنگ باشند و البته در عين حال اگر نقد و اشکالي هم دارند آن را به طور صحيح منتقل کند.
آيت‌الله غروي از سوي ديگر دولت را نيز موظف دانست که خود را دولتي براي همه مردم بداند و نه دولت براي قشر يا جرياني خاص و در اين رابطه بيان کرد: دولت بايد به همه کساني که براي آنهاست،‌ يعني به همه مردم احساس تعلق کند نه به يک جريان خاص؛‌ کما اين که کساني را هم که به عنوان مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي مي‌گمارد بايد بر اساس صلاحيت‌ها باشد و اين که چه کسي لايقتر و سزاوارتر است و کارهاي اجرايي را بهتر مي‌تواند پيش ببرد و تعهد بيشتري دارد؛ نه بر اساس قبول و ردّ جرياني و حزبي و سياسي.
اين عضو جامعه مدرسين همدلي و همزباني دولت و ملت را مستلزم وسعت نظر آنها نسبت به هم دانست و در پايان گفت: هم دولت بايد نظر وسيعي نسبت به مردم داشته باشد و هم مردم بايد همه حامي دولت باشند و در عين حال اگر نقدي دارند ناصحانه آن را منتقل کنند و اگر اين چنين شد، با توجه به اين که مجموعه ملت و دولت اهداف واحدي را دارند پيش مي‌برند، مايه توفيق براي نظام خواهد بود، اما؛ اگر خداي ناکرده پراکندگي باشد دولت يا ملت نمي‌تواند به اهداف بايسته خود دست پيدا کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن