تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803166770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمين فروشي براي تكميل تأسيسات شهرهاي جديد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: زمين فروشي براي تكميل تأسيسات شهرهاي جديد!
فروش زمين‌هاي شهر جديد پرديس به بانك مسكن به بهانه تأمين مالي زيرساخت‌هاي مسكن مهر اين منطقه در حالي انجام گرفته است كه كميسيون عمران مجلس و برخي از انجمن‌هاي خصوصي به اين اقدام وزارت راه و شهرسازي اعتراض كرده‌اند، چراكه اين امر برخلاف وظيفه ماهوي بانك مسكن، ‌كه بانكداري است و همچنين مغاير با سياست‌هاي كلي اصل44 قانون اساسي به شمار مي‌رود و حال آنكه بانك مسكن نيز يك بانك دولتي به شمار مي‌رود.


فروش زمين‌هاي شهر جديد پرديس به بانك مسكن به بهانه تأمين مالي زيرساخت‌هاي مسكن مهر اين منطقه در حالي انجام گرفته است كه كميسيون عمران مجلس و برخي از انجمن‌هاي خصوصي به اين اقدام وزارت راه و شهرسازي اعتراض كرده‌اند، چراكه اين امر برخلاف وظيفه ماهوي بانك مسكن، ‌كه بانكداري است و همچنين مغاير با سياست‌هاي كلي اصل44 قانون اساسي به شمار مي‌رود و حال آنكه بانك مسكن نيز يك بانك دولتي به شمار مي‌رود.
به گزارش «جوان» طي هفته گذشته، محسن نريمان معاون وزير راه و شهر‌سازي از واگذاري زمين‌هاي شهرهاي جديد به بانك مسكن در ازاي تأمين هزينه‌هاي عمراني اين شهرها خبرداد و گفته است كه بر اين اساس زمين‌هاي شهر جديد پرديس، با قيمت كارشناسي هزار ميليارد تومان به بانك مسكن واگذار شده كه واگذاري زمين به بانك مسكن يك روش جديد تأمين اعتبار است و در ساير شهرهاي جديد از جمله شهر جديد پرند نيز قابل اجراست.

  هاشمي: تأمين‌نقدينگي بانك ‌مسكن با دلالي ‌زمين غير‌قانوني است
رئيس كميسيون عمران مجلس در گفت وگو با خانه ملت در واكنش به واگذاري زمين‌هاي شهرهاي جديد به بانك مسكن در ازاي تأمين هزينه‌هاي عمراني اين شهرها، گفته است: از شنيدن اين خبر تعجب كردم و فكر مي‌كنم اين اقدام با رسالت بانك و بانكداري تا حدودي مغايرت دارد.  سيدمهدي هاشمي مي‌افزايد: بنا بر تأكيد و اعلام بانك مركزي نبايد بانك‌ها وارد عرصه سوداگري و اقدامات مغاير با اصول و مباني بانكداري و كارهاي تجاري و بازرگاني شوند.
رئيس كميسيون عمران مجلس تصريح مي‌كند: شايد بهتر بود اگر هم قرار است چنين اقدامي صورت گيرد، اين كار توسط بخش ديگري صورت مي‌گرفت و بانك به طور مستقيم درگير اين مبحث نمي‌شد.
به گفته اين مقام، در جلسه هفته آينده كميسيون عمران مجلس با مسئولان وزارت راه و شهرسازي پيرامون برنامه و سياست‌هاي اين وزارتخانه در حوزه مسكن براي سال جديد موضوع واگذاري زمين‌هاي پرديس به بانك مركزي را هم با اين مسئولان مطرح خواهيم كرد و از آنها پاسخ لازم را مي‌گيريم.
هاشمي مي‌افزايد: واگذاري زمين‌هاي مازاد يكي از ابزارهاي تأمين منابع است كه مغاير با اصول شهرك‌سازي نيست اما با اصول بانكداري مغايرت دارد.

  واكنش بخش خصوصي
از سوي ديگر رئيس انجمن صنفي انبوه سازان مسكن استان تهران با بيان اينكه بانك مسكن يك بانك دولتي بوده كه قرار است دولت هم فعاليت تصدي‌گري خود را كاهش دهد، مي‌گويد كه بانك مسكن با خريد زمين، معكوس عمل كرده كه عملكرد اين بانك از نظر بخش خصوصي خوب نيست.
به گفته محتشم، بانك مسكن يك شركت صددرصد دولتي بوده كه در حال حاضر سرمايه آن 584 ميليارد تومان است.
حسن محتشم خريد زمين‌هاي پرديس را توسط بانك مسكن خروج اين نهاد از فعاليت‌هاي بانكي و ورود غير قانوني اين نهاد به بخش زمينداري معرفي مي‌كند و مي‌افزايد بانك مسكن با اين خريد، عمليات شركت‌داري را پيشه كرده است.
به گفته اين فعال بخش خصوصي، بانك مسكن تأثير قابل قبولي در بخش ساخت و ساز مسكن نداشته و فقط به تعهدات خويش درقبال تخصيص منابع مسكن مهر عمل كرده و در زمينه توسعه ساخت و ساز فعاليت خاصي از خود نشان نداده است.  به گفته وي‌، وزارت راه و شهر‌سازي مي‌توانست براي تأمين اعتبار خود در زمينه مسكن مهر به سراغ بخش خصوصي رفته كه نتيجه اين امر رونق فعاليت در بخش خصوصي بود.
رئيس انجمن صنفي انبوه‌سازان مسكن استان تهران با تأكيد بر اينكه نمره منفي از آن وزارت راه و شهر‌سازي بوده كه زمين‌ها را به بانك مسكن فروخته است اذعان مي‌كند كه وزارت راه و شهر‌سازي به جاي استفاده از پتانسيل بخش خصوصي ترجيح داده كه با بانك مسكن وارد معامله شود.

  فروش ۱۲ ميليارد تومان از اراضي شهر پرديس
در اين بين مدير عامل شركت عمران شهر پرديس با بيان اينكه تلاش مي‌كنيم اكثر واحدهاي مسكن مهر پرديس را تا پايان امسال تحويل دهيم، از فروش ۱۲ ميليارد توماني اراضي شهر پرديس در مزايده‌ خبر مي‌دهد كه البته مبالغ حاصل از فروش اين زمين‌ها به صورت قسطي توسط مشتريان پرداخت مي‌شود.
وي در‌آمد يك هزار ميلياردي كه در اثر واگذاري زمين‌هاي پرديس به بانك مسكن حاصل مي‌شود را هزينه تكميل تأسيسات زيربنايي و روبنايي مسكن مهر پرديس عنوان مي‌كند.
در پايان بايد ديد با توجه به موضع‌گيري‌هاي انجام شده در واگذاري زمين‌هاي پرديس به بانك مسكن جهت تأمين هزينه تكميل تأسيسات اين شهر جديد، اين امر به سرانجام مي‌رسد يا خير‌؟

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن