تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819359304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازتاب بيانات مقام معظم رهبري در رسانه هاي جهان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ فروردين ۱۳۹۴ (۱۰:۱۵ق.ظ)
بازتاب بيانات مقام معظم رهبري در رسانه هاي جهان گروه بين الملل خبرگزاري موج -
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، پايگاه اينترنتي روزنامه الاخبار لبنان در گزارشي نوشت رهبر معظم جمهوري اسلامي ايران (آيت الله) علي خامنه اي فرمود: بيني عربستان سعودي به خاک ماليده خواهد شد. رياض با حمله به يمن اشتباه و بدعت بدي را در منطقه ايجاد کرده است.
رهبري معظم انقلاب حمله نظامي عربستان به يمن را شبيه به حمله رژيم صهيونيستي به غزه توصيف کردند.
در ادامه اين گزارش آمده است اين در حالي است که رياض اخيرا با يک شکست ديپلماتيک روبرو شد زيرا پيش نويس قطعنامه کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس در شوراي امنيت سازمان ملل متحد درباره قرار دادن يمن تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد با شکست روبرو شد. روسيه با محتواي آن مخالفت کرد.

پايگاه اينترنتي روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت آيت الله علي خامنه اي رهبر معظم ايران ديروز از طوفان قاطعيت در يمن انتقاد کرد و افزود اين ائتلاف در جنگ يمن پيروز نخواهد شد.
ايشان طي سخنراني که از تلويزيون ايران پخش شد «طوفان قاطعيت» را تجاوز به يمن دانست و گفت اين يک سابقه بد در منطقه است.

خبرگزاري رسمي صربستان «تانيوگ» به نقل از حضرت آيت الله خامنه اي نوشت: آنچه تاکنون انجام شده و حتي اگر مذاکره به توافق منتهي شود، توافق نامه را تضمين نمي کند.
تانيوگ افزود: هفته گذشته تهران و شش قدرت بزرگ در مورد چارچوب توافق نامه اي به توافق رسيدند که مي بايستي تا پايان ماه ژوئن نهايي شود و تحريم هاي بين المللي بر عليه ايران لغو گردد.

پايگاه اينترنتي بخش فارسي راديو فرانسه نوشت : رهبر جمهوري اسلامي ايران، آيت الله خامنه اي امروز حملات هوايي ائتلاف کشورهاي عربي به رهبري عربستان را عليه حوثي هاي يمن "جنايتکارانه" توصيف کرد و خواستار توقف فوري آنها شد.
اين رسانه در گزارشي افزود: آيت الله خامنه اي که اين سخنان را مستقيماً خطاب به دولت رياض بيان داشتند، حملات هوايي عربستان را غيرقابل قبول و مصداق "نسل کشي" دانستند و آن را مشابۀ حملات اسرائيل عليه فلسطينان نوار غزه توصيف کردند.

پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني بي بي سي فارسي نيز نوشت : روز پنجشنبه، ٢٠ فروردين (٩ آوريل) آيت الله علي خامنه اي در نخستين سخنراني پس از صدور بيانيه هسته اي لوزان گفت با آنچه که روي داده "نه موافقم نه مخالف."
آيت الله خامنه اي که به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه براي جمعي از مداحان سخن مي گفتند، اظهار داشتند: "مي پرسند چرا فلاني [رهبري] درباره موضوع هسته اي موضع نگرفته" و در پاسخ گفت: "جايي براي موضع گيري وجود نداشته، مسئولان مي گويند هنوز کاري انجام نشده و چيز الزام آوري نيست."
رهبر جمهوري اسلامي فرمودند: "همه چيز در جزئيات است، ممکن است طرف بدعهد مقابل بخواهد در جزئيات، کشور ما را محصور کند" و افزودند: "اين که حالا به بنده و ديگران تبريک مي گويند، بي معني است، آنچه تا کنون انجام شده نه اصل توافق و نه محتواي آن را تضمين مي کند، نه حتي [تضمين مي کند] که مذاکرات تا به آخر برسد." رهبر جمهوري اسلامي تاکيد کردند که همچنان در مورد بيانيه لوزان و نتيجه آن دغدغه دارد.
ايشان بيان داشت: "از مذاکره کنندگان حمايت کرده و مي کنم" و افزود: "با توافقي که منافع و عزت ملت را حفظ کند موافقيم، اما توافق نکردن شرف دارد به توافقي که منافع و عزت ملت از بين ببرد."
رهبر جمهوري اسلامي فرمود که طرف مقابل مذاکرات، "بد عهد و متقلب است" و به عنوان نمونه به اطلاعيه دولت آمريکا در پي انتشار بيانيه لوزان اشاره کردند و گفت: "اين اطلاعيه که اسم آن را فکت شيت گذاشته اند در اغلب موارد روايتي مخدوش و خلاف واقع بوده است." ايشان افزودند که آشکار است اين اطلاعيه پيشاپيش و قبل از پايان مذاکرات تهيه شده بود و محتواي آن "خلاف آن چيزي است که در مذاکرات جريان داشته است.
ايشان در مورد برنامه هاي هسته اي گفت که صنعت هسته اي براي جمهوري اسلامي از نظر توليد انرژي، فناوري پزشکي و ساير مصارف "يک ضرورت" است و آن را دستاوردي داخلي خواندند و افزودند: "حالا يک کشور عقب مانده مي گويد اگر ايران غني سازي داشته باشد، ما هم غني سازي مي کنيم، خوب تو هم برو و غني سازي کن." وي گفت توسعه فني هسته اي بايد ادامه يابد ولو اينکه محدوديت هايي هم در کار باشد.
رهبر جمهوري اسلامي فرمود که "اينها حرف هاي من است" و اين سخنان را به رئيس جمهوري و در مواردي به وزير خارجه تذکر داده و اينکه آنان چطور به آن عمل مي کنند، به توانايي آنان در مذاکرات بستگي دارد.

پايگاه اينترنتي دويچه وله آلمان در گزارشي نوشت: آيت الله خامنه اي رهبر ايران مي گويند به اين علت تا کنون سکوت کرده اند که جايي براي موضع گيري وجود نداشته است.
رهبر جمهوري اسلامي فرمود: مسئولان مي گويند هنوز کاري انجام نشده و چيز الزام آوري نيست؛ نه موافقم نه مخالف.
آيت الله سيد علي خامنه اي، با تاکيد براينکه همه چيز درجزييات است، احتمال دادند که طرف بد عهد مقابل بخواهد در جزييات، کشور ايران را محصور کند.

پايگاه اينترنتي صداي آمريکا در گزارشي نوشت: رهبر جمهوري اسلامي ايران روز پنجشنبه در بخشي از سخنان خود در جمع گروهي از زنان ايراني، در توضيح دليل موضع گيري نکردن خود در اين زمينه فرمودند: جايي براي موضع گيري وجود ندارد، زيرا مسئولان کشور و مسئولان هسته اي مي گويند هنوز کاري انجام نگرفته و هيچ موضوع الزام آوري ميان دو طرف بوجود نيامده است.
آيت الله خامنه اي در ادامه افزوده اند که اگر از من سئوال شود که آيا موافق مذاکرات اخير هسته اي هستم يا مخالف، مي گويم نه موافق هستم و نه مخالف، چون هنوز اتفاقي نيفتاده است.
صداي آمريکا با اشاره به آن بخش از سخنان آيت الله خامنه اي که فرموده اند "اگر در اين مذاکرات به جايي برسيم، آنگاه تجربه آن را در مذاکرات بعدي دنبال خواهيم کرد،" اين اظهارات را نشانه بسيار مثبتي دانست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن