تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804414208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مانیفست هنر انقلاب را با تمام دشواری‌اش تبیین می‌كنیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: «یامین‌پور»:
مانیفست هنر انقلاب را با تمام دشواری‌اش تبیین می‌كنیم
وحید یامین‌پور مدیر پژوهشكده فرهنگ و هنر اسلامی می‌گوید: این پژوهشكده باید به سمتی برود كه در گونه‌های مختلف هنری، مانیفست هنر انقلاب را تصویب كند، ما باید این كار فوق العاده دشوار را انجام دهیم.


به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری ؛ وحید یامین پور، مدیر پژوهشكده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری در آستانه 20 فروردین «روز هنر انقلاب اسلامی» در خصوص ماموریت‌ها و وظایف این پژوهشكده گفت: زمانی كه به پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی دعوت شدم از من مطالباتی وجود داشت و مدیران ارشد دستوراتی به من ابلاغ كردند، البته ذهنیت من هم در این عرصه تقریبا همین وظایف بوده است. یكی از مهمترین‌ وظایف ما ضرورت «تبیین» است. 


وی توضیح داد: در نقشه راهبردی حوزه هنری انقلاب اسلامی وظیفه تبیین بر عهده پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی است؛ تببین هنر انقلاب و فاصله‌گذاری بین این هنر و دیگر جریان‌های هنری و در واقع رفتن به سمتی ست كه بتوانیم در گونه‌های مختلف هنری مانیفست هنر انقلاب را تصویب كنیم. این كار فوق العاده دشوار است ولی به هر حال ما باید بتوانیم این كار را انجام دهیم و انجام خواهیم داد.


یامین‌پور اظهار كرد: ماموریت بعدی ما «تعامل» است، پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی می‌بایست و باید محل اعتماد و آمد و شد نخبگان نظری هنر انقلاب باشد. این پژوهشگاه نباید مهجور باشد بلكه باید از همه جای ایران و حتی از همه جای دنیا، اگر كسی بخواهد معتبرترین سخنان را در حوزه هنر مطلوب انقلاب اسلامی بشنوند یا مطالعه كنند، باید به آثار اینجا مراجعه كنند. وقتی هم می‌گوییم آثار، منظورمان صرفا كتاب نیست.


به گفته یامین‌پور در این پژوهشكده باید حوزه‌ای از علم و دانش و فلسفه شكل بگیرد كه با ارجاع به شخصیت‌ها و اساتید و گفته‌های این اشخاص مرزهای دانش انقلابی و مرزهای هنر انقلابی شناخته شود. 


وی با بیان اینكه این اتفاق باید در پژوهشكده فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی بیفتد، افزود: راه رسیدن به این مهم، تجمیع نخبگان است. ما باید اساتیدی كه به بنیادهای نظری ما نزدیك هستند، دعوت كنیم پا به اینجا بگذارند و اینجا را خانه خودشان بدانند زیرا رونق اینجا از حضور ایشان اتفاق می‌افتد. 


مدیر پژوهشكده فرهنگ و هنر اسلامی گفت: اقداماتی در این راه صورت گرفته و برخی از شخصیت‌هایی كه در این سال‌ها كمتر رفت و آمد می‌كردند در این عرصه به جمع ما اضافه شدند و بیشتر هم اضافه خواهند شد و این‌ها آغاز مرحله سومی را رقم می‌زنند كه ماموریت بعدی ما است و آن هم تربیت و دانش‌افزایی جوانانی است كه علاقه‌مندند در این عرصه فعالیت كنند. 


وی توضیح داد: این پژوهشكده در ماموریت سوم خود نسل بعدی هنر انقلاب را در ساحت نظر و پژوهش تربیت می‌كند، چون ما نمی‌توانیم در نسبت با نسل بعدی این هنر لاقید باشیم.


حوزه هنری مانند دیگر ارگان‌های انقلاب اسلامی به لحاظ تاریخی در مرحله پوست‌اندازی است، یعنی یك نسل سی یا چهل ساله امروز در مصدر امور هستند كه آرام آرام به اقتضای این حركت تاریخی باید جای خودشان را به نسل بعد بدهند. این نسل بعد را چه كسی آماده می‌كند؟ كار حوزه هنری را چه كسی قرار است تحویل بگیرد؟ معاونت آموزش و پژوهش حوزه هنری به طور خاص متولی تامین این نیرو و تربیت آنها است و در حوزه مباحث نظری و تئوریك، پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی این وظیفه را بر عهده دارد.


یامین‌پور در پایان گفت: اجمالا این سه ساحت مهمترین وظایف، نقش ها و ماموریت‌های این دفتر است. 


انتهای پیام/ 



اخبار مرتبط

حضور مسئولان و هنرمندان حوزه هنری بر سر مزار شهید آوینی
فاضل نظری مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری شد
حجت‌الاسلام "شهیدی": فرهنگ عامل مهمی در ترویج ارزش‌های انقلاب است/ "مؤمنی شریف": در هنر انقلاب باید به اسوه‌ها و خانواده‌ شهدا پرداخت
"آغازی بر یک پایان" نشانه باورمندی آوینی
رایحه شهادت دل ها را به شورش و جان ها را شیفته خود می کند/انتقاد قزوه و جعفريان از مسئولين در همدردي با خانواده شهداي مقاومت
توفیقات جشنواره امسال شعر فجر باید در دوره‌های بعد هم ادامه یابد




۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن