تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820343795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چاپ ميراث ناملموس استان بوشهر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ فروردين ۱۳۹۴ (۱۱:۶ق.ظ)
چاپ ميراث ناملموس استان بوشهر موج - ميراث ناملموس استان بوشهر در كتابي با 83 صفحه مكتوب شد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدابراهيم فروزاني ميراث فرهنگي را مفهومي ناميد که با پيشينه تخصصي متفاوت و علايق اجرايي مختلف به شيوه‌هاي گوناگون تعبير شده است و گفت: اين تعبيرات گاه تعهداتي را براي جامعه روبه رشد ايجاد کرده است که عليرغم برخورداري از پيشرفت‌ها مي‌بايست درصدد ثبت و ضبط آن‌ها برآمد.
وي در ادامه گفت: با اين رويکرد ما درصدد ثبت مکتوب ميراث ناملموس خودمان براي آينده برآمده‌ايم و کتابي بانام ميراث ناملموس استان بوشهر را به چاپ رسانده‌ايم.
فروزاني چاپ اول اين کتاب را در تيراژ 1000 جلد عنوان کرد و گفت: همکاري فرهنگي ساير دستگاه‌هاي اجرايي در سال جاري با اين اداره کل بسيار خوب بوده است کما اينکه اين کتاب با همکاري انتشارات مرکز پژوهش‌هاي نظري و مطالعات راهبردي نداجا انجام‌شده است.
مديرکل ميراث فرهنگي بوشهر در خصوص نقش تحقيق و پژوهش در حوزه‌هاي مختلف اداره کل گفت: پژوهش رکن اصلي ماندگاري ميراث ما است که بايد با نگاهي نو براي آينده باقي بماند.
وي همچنين گفت: گذشته و آينده را ما که در حال زندگي مي‌کنيم مي‌توانيم به يکديگر وصل نماييم.
فروزاني رسالت ميراث فرهنگي را در حفظ و نگهداري و معرفي فرهنگ گذشتگان ناميد و گفت: معرفي و حفظ و نگهداري کليه آيين‌ها، بخش مهمي از رسالت ميراث است که در قالب ميراث ناملموس ثبت‌شده است.
وي گفت: در سال جاري سه آيين ما ثبت گرديد که خيام خواني يکي از اين آيين‌ها است و اين آيين بخش مهم و پررنگي از موسيقي فولکوريک استان را تشکيل مي‌دهد.
فروزاني به چاپ‌هاي آتي اين اداره کل نيز اشاره‌اي کرد و گفت: ما بايد بتوانيم باهمت بخش خصوصي در کليه زمينه‌هاي فرهنگي اين استان، چاپ‌هاي ماندگاري را به انجام برسانيم و بتوانيم، معماري، آيين‌ها، موسيقي، غذاها و ساير ويژگي‌هاي فرهنگي خود را به آيندگان بسپاريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن