تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804861837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعطيلات زمستاني در گرو نظر مثبت آموزش و پرورش


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تعطيلات زمستاني در گرو نظر مثبت آموزش و پرورش
استان‌هاي مازندران، گيلان و بوشهر پذيراي بيشتـرين شمـار گردشگران در ايام نوروز بوده‌اند؛ اين مطلب را رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي اعلام كرده است.
نویسنده : الناز خمامي‌زاده 


استان‌هاي مازندران، گيلان و بوشهر پذيراي بيشتـرين شمـار گردشگران در ايام نوروز بوده‌اند؛ اين مطلب را رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي اعلام كرده است.
وي همچنين در پايان تعطيلات و سفرهاي نوروزي مردم، از ثبت مجموع 60 ميليون و 84 هزار نفر اقامت در شب و نيز ثبت 15 ميليون نفر مسافر و گردشگر در ايام تعطيلات نوروز 94 و نيز افزايش 141 درصدي شمار بازديدكنندگان از اماكن تاريخي و فرهنگي سرتاسر كشور خبر داد.
 به گزارش «جوان‌»، مسعود سلطاني‌فر در نشست خبري ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر كه روز گذشته در معاونت گردشگري برگزار شد به ارائه آمار و جزئيات سفرهاي نوروزي در دوره 16 روزه 28 اسفند 93 تا 14‌فروردين 94 پرداخت.
سلطاني فر بعد از اعلام رقم 60 ميليون و 84 هزار نفر اقامت در شب در كل 31 استان كشور و هفت منطقه آزاد گفت: «‌ اگر ميانگين اقامت يك فرد در خلال سفر را چهار شب در نظر بگيريم بر اساس آماري كه اعلام شده است 15‌ميليون نفر مسافر و گردشگر در ايام نوروز داشته‌ايم.
ضمن آنكه حدود 200 هزار ويلاي شخصي در استان‌هاي شمالي كشور وجود دارد كه همه در ايام تعطيلات مورد استفاده صاحبانشان قرار مي‌گيرند و لذا امكان ثبت اقامت در اين ويلاهاي خصوصي يا محاسبه شمار مسافراني كه در خانه اقوامشان اقامت مي‌كنند، وجود ندارد.»
به گفته او همچنين در محاسبه آمار ميليوني نفر اقامت در شب ايام نوروزي، هزاران هزار خانه مسافر در شهرهاي زيارتي كه هنوز در چارچوب اماكن اقامتي رسمي و قابل ثبت سازمان ميراث فرهنگي قرار ندارند، مد نظر قرار نگرفته‌اند. از مجموع اقامت‌هايي كه رئيس سازمان ميراث فرهنگي به آن اشاره كرده است، تنها 6 درصد در هتل‌ها و مهمانپذيرها و اما 17 درصد در اماكن متعلق به وزارت آموزش و پرورش، مهمانسراهاي ادارات، خوابگاه‌هاي دانشجويي و سالن‌هاي ورزشي و غيره و نيز حدود 20 درصد اسكان‌ها نيز در كمپ‌هايي صورت گرفته كه شهرداري‌ها و هلال‌‌احمر آنها را به صورت دائم در نقاط مختلف كشور ايجاد كرده‌اند.
 5/14 درصد اقامت‌هاي صورت گرفته ايام نوروز نيز متعلق به خانه‌مسافرهاي ثبت شده در سايت سازمان ميراث فرهنگي و 4 درصد آنها نيز در چادرهاي مسافرتي در كمپ‌هاي موقتي برپا شده از سوي شهرداري و هلال‌احمر بوده است. به اين ترتيب گردشگران نوروزي بيشتر ترجيح داده‌اند تا از اماكن اقامتي دولتي استفاده كنند تا از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذيرها.
معاون رئيس‌جمهور در اشاره به استان‌هايي كه بيشترين شمار گردشگران را پذيرا بوده‌اند نيز به ترتيب از استان‌هاي مازندران، گيلان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس، خراسان رضوي، اصفهان، كرمانشاه و خراسان جنوبي نام برد.
سلطاني فر درباره بحث چندين و چند ساله و اما نافرجام تعطيلات زمستاني و توزيع سفر در سرتاسر سال با اعلام اينكه طرح تعطيلات زمستاني در قالب تعطيلات از 16 بهمن تا 20 بهمن را به دولت ارائه داده است، وزارت آموزش و پرورش را تعيين‌كننده تكليف نهايي اين تعطيلات پر مخاطب دانست كه قرار است به زودي نظر خود را درباره اين طرح اعلام كند. او اظهار اميدواري كرد كه سازمان بتواند اين مصوبه دولتي را دريافت كند.
 در بخش ديگري از اين نشست خبري، معاون گردشگري كشور نيز به نكات قابل توجهي درباره سفرهاي نوروزي اشاره كرد. به گفته مرتضي رحماني موحد نتيجه نظرسنجي از ميزان رضايتمندي گردشگران درباره خدمات سفر نوروز قرار است در پايان ارديبهشت ماه اعلام شود ضمن آنكه در ايام تعطيلات نوروز حدود 68 ميليون نفر – بازديد از اماكن فرهنگي تاريخي كل كشور به ثبت رسيده است. كاخ موزه‌هاي تهران نيز در اين ايام بين 20 تا 60 درصد افزايش بازديد داشته‌اند. معاون گردشگري كشور اما آمار مشخصي از شمار گردشگراني كه در اين ايام مقاصد خارجي را به گشت‌و‌گذار در مقاصد داخلي ترجيح داده‌اند، ارائه نداد و اعلام آمار و رقم قطعي گردشگران خروجي و نيز گردشگران ورودي به ايران در ايام نوروز را به تاريخ 20 فروردين موكول كرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن