تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819606666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندگی شهدای امور تربیتی/۱۶ شهید احمد دوستی: در مبارزه با دشمنان هرگز سستی به خود راه ندهید


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: زندگی شهدای امور تربیتی/۱۶
شهید احمد دوستی: در مبارزه با دشمنان هرگز سستی به خود راه ندهید
در وصیت‌نامه شهید احمد دوستی آمده است: هرگز به دیگران حسادت نورزید. در مبارزه با دشمنان هرگز سستی به خود راه ندهید و سعی نمایید که خصم درون را ساقط و به کلی منزوی سازیم.

خبرگزاری فارس: شهید احمد دوستی: در مبارزه با دشمنان هرگز سستی به خود راه ندهید



به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، شهید احمد دوستی اول فروردین ۱۳۴۳ در روستای قره تپه از توابع شهر محمود آباد استان آذربایجان غربی متولد شد. پدر و مادرش پس از ۷ سال نذر، او را از خداوند هدیه گرفتند و به دلیل عشق پدر به پیامبر(ص)، نام او را احمد گذاشتند. احمد از همان کودکی در جلسات قرآنی مسجد و نمازهای جماعت شرکت می‌کرد و دوران ابتدایی را در روستای قره تپه به پایان رساند؛ دوران راهنمایی را در روستای محمود آباد گذراند و همیشه شاگرد ممتاز بود. او پس از قبولی در آزمون ورودی مرکز تربیت معلم تهران مشغول به تحصیل شد و اول آذر سال ۱۳۶۱ برای دفاع از کیان ایران و اسلام عازم جبهه‌های نور شد. احمد به خوبی دریافته ‌بود برای جنگیدن باید هدف داشت. او بینشی روشن، قلبی آگاه و بیان رسا داشت و به عنوان یک مبلغ روشنگر و آگاه به قشر جوان جامعه، نقش بسزایی داشت. احمد علاوه بر بسیجی بودن، یک معلم بود. معلم پرورشی که با روشنگری‌های خودش برای خفاشان شب نشین منافق، عرصه‌ای باقی نگذاشته بود. او در هشتمین روز از روزهای سرد بهمن سال 63 حال و هوای غریبی داشت و برای تسکین خود تصمیم گرفت به دیدار پدر و مادر برود. همراه همسرش راهی خانه پدری‌اش شد. شب شده بود که مورد حمله ضد انقلاب قرار گرفت و گل زخم‌ها بر تنش باغ شقایق نشاند.

وصیت نامه شهید:

امروز که بیش از چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد،‌ در این صحنه آزمایش و امتحان خداوند وارد عمل شده تا از اصل انقلاب خونبار اسلامی و خط نجات بخش ولایت فقیه که ضامن اجرای ولایت در اجتماع است به بهترین وجه حراست نماییم. در این زمان که مسئولیت حراست از خون شیران و ترویج اسلام عزیز برای سایر ملت‌ها بر عهده ما گذاشته شده، اصل علیه مکتبمان را عملا برای سایرین تدریس کنیم. آری امروز چشم امید تمامی محرومین دنیا هستیم. باید بگوییم برای تداوم خط انقلاب باید از جان و مال بگذریم. رمز تداوم انقلاب به نظر بنده بدین شرح است:

1.تهذیب و تزکیه نفس، یعنی عمل بر رهنمود‌های اخلاقی و قرآن و آثار پر فیض ائمه،‌ ترویج برنامه‌های اخلاقی اسلام.(البته برنامه تهذیب و پاکسازی نفس کار بسیار مشکلی است که به تدریج صورت می‌گیرد.)

2.عمل به وظایف الهی و انقلاب اسلامی، تحقق عینی اصول عالیه و رهایی بخش اسلام است که با اجرای قوانین اسلام امکان پذیر است.

3.ضرورت رعایت اخلاق اسلامی: مقید بودن به اخلاق اسلامی، توسل آگاهانه به مسیری است که انسان را از ظلمت به سوی نور هدایت می‌کند. برادران توجه داشته باشید هر چه رفتارمان اسلامی‌تر باشد و نحوه گفتار و رفتارمان منطقی باشد بیشتر توانسته‌‌‌‌‌‌‌ایم سایرین را به سوی مکتب و انقلاب جذب نماییم. با توجه به سفارش قرآن باید نسبت به دشمنان اسلام و انقلاب شدید بوده و اما نسبت به خودمان و مردمان رئوف و مهربان باشیم.

 هرگز به دیگران حسادت نورزید. در مبارزه با دشمنان هرگز سستی به خود راه ندهید و سعی نمایید که خصم درون را ساقط و به کلی منزوی سازیم. انتهای پیام/

94/01/16 - 15:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن