تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802629324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو ميليون و 400 هزار واحد مسکن روستايي شناسنامه دار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
دو ميليون و 400 هزار واحد مسکن روستايي شناسنامه دار مي شود
مديرکل دفتر مسکن روستايي بنياد مسکن با اشاره به ضرورت صدور شناسنامه فني ملکي ساختمان براي همه ساخت و سازهاي کشور، تاکيد کرد: اکنون کمتر از 50 درصد از واحدهاي روستايي که با تلاش بنياد مسکن نوسازي و مقاومسازي شده ، داراي شناسنامه فني ملکي ساختمان است.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حميد سهرابي گفت : بنياد مسکن انقلاب اسلامي در نظر دارد براي دو ميليون و 400 هزار واحدي که در طرح جامع مسکن روستايي بايد مقاوم سازي شود، شناسنامه فني ملکي فيزيکي و رقومي يا ديجيتالي صادر کند.

سهرابي با اشاره به زمان اجراي طرح مقاومسازي مسکن هاي روستايي در سال 84، اظهار داشت:  
صدور شناسنامه فني ملکي براي اکثر مسکن هاي روستايي آغاز مي شود و به صورت تکميل شده در اختيار روستاييان و بنياد مسکن قرار گرفت.

وي با بيان اينکه نسخه ديجيتال شناسنامه فني ملکي مسکن هاي روستايي براي بنياد مسکن يک سند محسوب مي شود، ادامه داد: اين سند از زمان درخواست متقاضيان براي طرح نوسازي تا مراحل احداث و پايان کار، تکميل و تمام رويدادهاي فني و ضوابط قانوني در آن ثبت مي شود.

سهرابي در ادامه اظهار داشت: نسخه ديجيتال شناسنامه فني ملکي مسکن هاي روستايي در بنياد مسکن موجود است و در مراحل پاياني نسخه مکتوب آن به صاحب ملک تحويل داده مي شود.

اين مسئول صدور شناسنامه فني ملکي براي مسکنهاي روستايي را در برنامهريزي هاي آتي بنياد مسکن پر مزيت دانست و گفت: ذخيره سازي اطلاعات فني اجراي مقاوم سازي واحدها، يک مستندسازي از اتفاقات فني ساخت و سازهاي روستايي است و مي تواند بنياد را در اجراي برنامه هاي بعدي ياري کند.

مديرکل دفتر مسکن روستايي بنياد مسکن با تاکيد بر اينکه محوريت فعاليت بنياد مسکن در بحث مقاوم سازي بناهاي روستايي، مشارکت مردم است، تصريح کرد: اين طرح با مشارکت مردم در امور اجرايي و نظارت و حمايت دستگاههاي دولتي با رعايت اصول مقررات ملي ساختمان و آييننامه هاي ساخت و ساز انجام مي شود.

سهرابي با اشاره به مقاومسازي ساختمانهاي موجود روستايي، اظهار داشت: هزينه هايي که براي مقاوم سازي ساختمان هاي موجود پيش بيني مي شود بيشتر از تخريب و نوسازي مجدد آنهاست، بنابراين تنها مقاوم سازي بناهايي که از لحاظ معماري از ارزش تاريخي برخوردار است صورت مي گيرد و براي ساختمانهاي مسکوني منتفي است.

وي به تفاهمنامه بنياد مسکن با نظامات مهندسي و کانون کاردانهاي ساختماني و وزارت راه و شهرسازي اشاره کرد و گفت: افرادي که داراي پروانه اشتغال تاييد شده هستند مي توانند مجوز اجرا و نظارت بر نوسازي و مقاوم سازي مسکن هاي روستايي را داشته باشند اما اولويت بنياد، استفاده از نيروهاي نظام مهندسي و کاردانهاست.

سهرابي افزود: همچنين در برخي از استانهاي محروم مهندساني که پروانه اشتغال ندارند با شرکت در آزمون هاي بنياد مي توانند صلاحيت اجرا و نظارت را کسب کنند.

اين مسئول صنعتي سازي و استفاده از فناوري نوين را در طرح نوسازي روستايي غيرقابل توجيه خواند و گفت: فرآيند صنعتي سازي در پروژه هاي انبوه سازي قابل توجيه است اما در قالب طرح هاي انفرادي روستاها کاربرد ندارد و از طرفي فرهنگ صنعتي سازي در روستاها کمرنگ است و استفاده از آن به لحاظ فني، صلاح نيست.

سهرابي استفاده از روشهاي سبکسازي در طرح جامع مسکن را پرفايده دانست و خاطرنشان کرد: استفاده روشهاي سبکسازي مورد تاييد مقررات ملي ساختمان است و تا جايي که ضوابط ساخت و ساز اجازه دهد از آن در امر مقاومسازي مسکنهاي روستايي استفاده مي شود.

انتهای پیام/



اخبار مرتبط

ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی در شناسایی متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن
حل معضل بیکاری کارگران ساختمانی در گرو رونق دهی "بازار مسکن"
صنعتی سازی از دستاوردهای بلند مرتبه سازی است
بنیاد مسکن حق دخالت مستقیم در تعاونی‌های مسکن مهر را ندارد
چه کسانی مالک پنت‌هاوس‌های تهران هستند؟/ پنت‌هاوس متری 20 میلیون تومان!




۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن