تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803167467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واحدهای مجتمع عظیم بنزین‌سازی پالایشگاه نفت بندرعباس در مدار توليد/ تولید روزانه 6 میلیون لیتر بنزین یورو 5 با استانداردهای اروپایی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در نیمه دوم سال 94 محقق می‌شود
واحدهای مجتمع عظیم بنزین‌سازی پالایشگاه نفت بندرعباس در مدار توليد/ تولید روزانه 6 میلیون لیتر بنزین یورو 5 با استانداردهای اروپایی
مجری طرح بنزین‌سازی پالایشگاه بندرعباس گفت: بر اساس روش طراحی اين پروژه بايد ابتدا واحدهای آب، برق و بخار راه‌اندازی شود و بعدا مراحل توليد آغاز می‌شود که اميدواريم در نيمه دوم سال 94 واحدهای بنزين‌سازی در مدار توليد قرار بگيرند.

واحدهاي مجتمع عظیم بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس در مدار توليد قرار می‌گیرد/ تولیدروزانه 6 میلیون لیتر بنزین یورو 5 با استانداردهای اروپایی//////گزارش
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ پالایشگاه نفت بندر عباس در سال ۱۳۷۱ تاسیس ودر سال۱۳۷۶ به بهره برداری رسید و در حال حاضر با نام شرکت پالایش نفت بندر عباس فعالیت می‌کند. ظرفیت اسمی و ظرفیت عملیاتی این پالایشگاه ۳۲۰۰۰۰ بشکه در روز است و  خوراک نفت خام این پالایشگاه شامل نفت خام نفت خام سنگین، میعانات گازی است.


واحد‌های تولیدی شامل واحد‌های تقطیر نفت خام، تفکیک گاز مایع، تصفیه و تبدیل کاتالیستی بنزین، تولید هیدروژن، کاهش گرانروی، تصفیه نفت سفید، هیدرو کراکر، نفتای سبک، بازیافت گوگرد است.

گاز مایع؛ بنزین؛ نفت سفید؛ سوخت جت سنگین؛ نفت گاز؛ نفت کوره و خوراک قیرسازی از محصولات تولیدی این شرکت است.


در طراحي اين پالايشگاه كه با پيشرفته ترين فن آوري هاي روز جهان ساخته شده، رعايت اصول ايمني، پيشگيري از آلودگي محيط زيست، تقليل اتلاف انرژي و انعطاف پذيري عملياتي و توليد، مهمترين مواردي است كه مد نظر قرار گرفته شده است. شركت پالايش نفت بندرعباس طي دوران 12 ساله فعاليت خود با وجود نيروهاي متخصص و با تجربه از سويي با انجام طرحهاي مختلف از جمله طرح افزايش ظرفيت و رسيدن به طرح نهايي 320 هزار بشكه در روز خود،  به عنوان يك پديده فني و صنعتي دريچه جديد و مباركي را به روي استان هرمزگان گشود كه نام اين استان  را در سبد توليد انرژي پررنگتر گرداند.


 از سويي مقرون به صرفه در اقتصاد ايران بوده و به اميد فرارسيدن روزي كه اين شركت به عنوان يك بنگاه اقتصادي مستقل در منطقه بتواند جهت تامين نيازهاي كمي و كيفي مشتريان داخلي و خارجي گامهاي مثبت و در رقابت با شركتهاي ديگر در بعد جهاني گامهاي اساسي بردارد. 

افزایش ظرفیت 320 هزار بشکه‌ای پالایشگاه بندرعباس


"حمید شریف رازی" مدیر امور اجرایی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران اظهار داشت: این پالایشگاه از سال 1376 با ظرفیت 232 هزار بشکه آغاز به کار کرد که در سال 1383 ظرفیت آن به 320 هزار بشکه افزایش پیدا کرده است.


وی با بیان آنکه پس از افزایش تولید نفتا طرح افزایش تولید بنزین از سال 86 در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح های توسعه بنزین سوپر با اکتان 95 و معمولی با اکتان 90 عرضه می شود.


شریف رازی، درباره آخرین وضعیت ساخت مجتمع عظیم بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس، گفت: در حال حاضر پیشرفت اجرایی این طرح بنزین سازی به حدود 93 درصد رسیده است و پیش بینی می‌شود از سال 94 به تدریج واحدهای مختلف فرآیندی این طرح پالایشگاهی در مدار بهره برداری قرار بگیرند.

تولید روزانه 6 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 5

مدیر امور اجرایی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اعلام اینکه طرح بنزین سازی پالایشگاه نفتی بندرعباس از ظرفیت تولید روزانه حدود 6 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو5 اتحادیه اروپا برخوردار است، تصریح کرد: خوراک موردنیاز این طرح با استفاده از نفتای سبک و سنگین پالایشگاه بندرعباس که به صورت خام به خارج از کشور صادر می شود، تامین خواهد شد.


مجری طرح افزایش تولید بنزین و بهبود کیفیت فرآورده در پالایشگاه بندرعباس، در تشریح واحدهای فرآیندی این طرح بنزین سازی اظهار داشت: واحد تصفیه هیدروژنی نفتای سنگین با ظرفیت 25 هزار بشکه، واحد CCRبا ظرفیت 25 هزار بشکه، واحد تصفیه هیدروژنی نفتای سبک با ظرفیت 20 هزار بشکه و واحد ایزو مریزاسیون با ظرفیت 20 هزار بشکه از مهمترین واحدهای فرآیندی این مجتمع بنزین سازی به شمار می رود.

ارتقای عدد اکتان بنزین تولیدی از 90 به 95 

مجری طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس با یادآوری اینکه ارتقای عدد اکتان بنزین تولیدی به 90 تا 95 و امکان تولید بنزین سوپر، کاهش میزان بنزن به کمتر از یک درصد، کاهش میزان گوگرد فرآورده های نفتی به ویژه گازوئیل به کمتر از 10ppm و کاهش ترکیبات حلقوی و آروماتیک‌های بنزین به کمتر از 35 درصد از مهمترین مزیت‌های ارتقای کیفیت تولید بنزین و گازوئیل در این پروژه است.

تولید 120 هزار تن گوگرد گرانول

شریف رازی با بیان اینکه ارتقای کیفیت گازوئیل و کاهش میزان گوگرد این فرآورده و در نهایت تولید گازوئیل با استاندارد یورو 5 اتحادیه اروپا از دیگر ویژگی‌های این پروژه است، بیان کرد: با اجرای این طرح علاوه بر ارتقای بنزین و گازوئیل با جداسازی و جمع آوری گوگرد، امکان تولید روزانه بیش از 120 تن گوگرد گرانول هم فراهم می شود.


وي همچنين در خصوص گازوئيل افزود: گازوئيل توليدي پالايشگاه با توليد روزانه 50 هزار بشکه در واحد طراحي و در حال اجرا است که گوگرد آن گرفته شده و استاندارد آن نيز يورو 5 است که؛ يعني ميزان گوگرد آن به شاخص 5ppm پايين آورده شده است؛ حدود 120 تن گوگرد را از محصولات و فرآورده ها استحصال مي کنيم زيرا اين گوگرد محيط زيست را به شدت آلوده مي کند و با بهره برداري از اين طرح مطئمناً از اين کار جلوگيري مي شود.


مدير امور اجرايي شرکت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران، در خصوص برآورده حجم کار نيز گفت: براي اين کار تاکنون 443 هزار و 989 متر مکعب خاکبرداري، 117 هزار و 145 مترمکعب بتن ريزي، 115 هزار و 535ad لوله کشي زير زميني، 658 هزار ad لوله کشي رو زميني، 732 کيلومتر کابل کشي برق، 801 متر کابل کشي ابزار دقيق، 166 عدد نصب تجهيزات ثابت به وزن 8 هزار و 60 تن، 301 عدد نصب تجهيزات دوار به وزن 4 هزار و 315 تن، دو عدد نفت مخازن کروي به وزن 940 تن، 22 عدد نفت مخازن استوانه اي به وزن 11 هزار و 467 تن که در مجموع 25 هزار تن ميزان تناژ تجهيزات در اين پروژه است.


وي همچنين به ميزان پيشرفت کار اشاره کرد و گفت: در مجموع سه درصد از اين طرح جزء طراحي بنيادي بود که توسط شرکت هاي طراز اول اروپايي انجام شد، نه درصد طراحي تفصيلي، 50 درصد تدارک و تامين کالا و 38 درصد ساختمان و نفت بود، اما؛ در حال حاضر در بخش اصلي کار 100 درصد طراحي بنيادي، 98 درصد طراحي تفصيلي ، 98.7 درصد تدارکات و تامين کالا و 85.22 درصد ساختمان و نصب اين پروژه انجام شده است.

پیشرفت 93 درصدی پالایشگاه بندرعباس 

مدير امور اجرايي شرکت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران، تصريح کرد: در مجموع کل پروژه 93.63 درصد پيشرفت داشته است که البته 40 درصد ما کار اضافي را بر عهده پيمانکار ابلاغ کرده ايم که از مجموع اين کار اضافي نيز 84.88 درصد پيشرفت داشته است که در مجموع کار ما شاهد پيشرفت 90 درصدي طرح افزايش بنزين و بهبودفرآوري پالايشگاه بندرعباس هستيم.

سرمایه گذاری 700 میلیارد تومانی نیاز است

وي در خصوص هزينه هاي اين طرح نيز اضافه کرد: در مجموع کار نياز به سرمايه گذاري 400 ميليون يوروي و 700 ميليارد توماني هستيم که تاکنون 329 ميليون يورو و 545 ميلياردتومان هزينه شده است.


مدیر امور اجرایی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اشاره به استفاده از دانش فنی دو شرکت فرانسوی اکسنز و پروسرنات، خاطرنشان کرد: دانش فنی از این دو شرکت فرانسوی برای طراحی پایه و بنیادی واحدهای مختلف واحدهای CCR، تصفیه نفتای سبک و سنگین، واحد ایزومریزاسیون و واحد گوگردزدایی مورد استفاده قرار گرفته است.


این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ظرفیت فعلی پالایشگاه نفت بندرعباس حدود 320 هزار بشکه در روز است، گفت: پیش بینی می‌شود سال 94 با بهره برداری از واحدهای مختلف فرآیندی، حدود 90 هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور اضافه شود ضمن آنکه امکان خودکفایی از واردات بنزین هم فراهم خواهد شد.


وی اضافه کرد: اوایل سال 94 واحدهای یوتیلیتی و از نیمه دوم سال جاری نیز بخش تولید بنزین کار خود را آغاز خواهد کرد.


مجری طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس ادامه داد: بنزن محصولات تولیدی پالایشگاه به زیر یک درصد و آروماتیک آن 35 درصد است.


وي تصريح کرد: ابتداي سال 94 واحدهاي که تکميل مکانيکي، پيش راه اندازي و راه اندازي، بهره برداري مي رسند، بايد اشاره شود که در اين طرح 25 ميليون نفر ساعت تاکنون کار شده که سهم اجرا 23 ميليون نفر ساعت و 1.2 ميليون نفر ساعت در خصوص طراحي تفصيلي، بنيادي و مديريت بوده است.


مدير امور اجرايي شرکت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران در خصوص انجام کار توسط ايراني ها نيز گفت: درصد انجام اين طرح تقريبا 75.8 درصد توسط شرکت هاي داخلي بوده که 57.4 درصد خريدها توسط شرکت هاي ايراني منعقد شده است و کل سهم بخش داخلي در اين طرح به بالاي 75 درصد مي رسد.


وي ادامه داد: ميزان بازدهي پروژه به ميزان سرمايه گذاري بازده بسيار مناسبي دارد که روزي شش ميليون ليتر به ظرفيت توليد بنزين کشور اضافه مي شود.


شریف‌رازی در خصوص استانداردهاي بنزين اين واحد پتروشيمي نيز اظهار داشت: استاندارد بنزين شش پارامتر دارد که ميزان اکتان، بنزن و آروماتيک و غيره که اگر تمامي اين پارامترها با يکديگر لينک شوند استانداردهاي ما با استانداردهاي جهاني برابر مي شود.


وي در خصوص ميزان توليد گازوئيل نيز اشاره کرد و گفت: گازوئيل توليدي در اين پالايشگاه نيز به 7 ميليون و 950 هزار ليتر در روز مي رسد.


مدير امور اجرايي شرکت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران اظهار داشت: بر اساس روش طراحي اين پروژه بايد ابتدا واحدهاي آب، برق و بخار راه اندازي شود و بعدا مراحل توليد آغاز مي شود که اميدواريم در نيمه دوم سال 94 واحدهاي بنزين سازي در مدار توليد قرار بگيرند.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

مصرف بنزین کشور به 90 میلیون لیتر رسید
همایش مسولیت‌های اجتماعی برای اولین بار در صنعت پتروشیمی کشور
ساخت واحد CCR پالایشگاه تهران با هدف اکتان افزایی بنزین در سال 94 کلید می‌خورد
ترمز مصرف بنزین در روز گذشته بریده شد/مصرف 103 میلیون لیتر بنزین در کشور




۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن