تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815639312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعوا سر لحاف چهل تكه آموزش عالي است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دعوا سر لحاف چهل تكه آموزش عالي است
برنامه شش بندي كميسيون آموزش براي ساماندهي آموزش عالي
نویسنده : نفيسه‌ابراهيم‌زاده انتظام 


كميسيون آموزش مجلس، ساماندهي آموزش عالي را به عنوان سرفصل برنامه‌هاي خود در سال جديد عنوان كرد. برنامه‌هاي ياد شده در اين حوزه شش بند را شامل مي‌شوند كه برجسته‌ترين آنها موضوع بورسيه‌ها و افزايش ظرفيت پذيرش رشته‌هاي تحصيلات تكميلي در دانشگاه‌ها به ويژه دانشگاه آزاد است. اين در حالي است كه در مسئله ساماندهي آموزش عالي اتفاق‌نظر در ميان نمايندگان مشاهده نمي‌شود.

برنامه‌هاي دستگاه‌هاي مختلف براي سال پيش رو معرف دغدغه‌هاي مانده از سال پيش يا اولويت‌هاي سال نو است كه مي‌تواند در ارتقاي عملكرد آن دستگاه مؤثر باشد. طرح بحث ساماندهي آموزش عالي از سوي اعضاي كميسيون آموزش مجلس نيز اگرچه زماني صورت گرفته كه از عمر دوره نهم فعاليت مجلس شوراي اسلامي براي مطالعه مبنايي در حوزه آموزش عالي بسيار اندك باقي مانده، با اين حال بيانگر همه‌گيري حساسيت بر سر ابعاد گوناگون آموزش عالي در ميان مستأجران خانه ملت است.

ساماندهي با آموزش عالي شوخي ندارد
جواد هروي، رئيس كميته آموزش عالي و آموزش پزشكي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس روز گذشته در گفت و گو با رسانه‌ها با بيان اينكه پيگيري ساماندهي آموزش عالي به طور جدي در دستور كار اين كميته قرار دارد، اظهار كرد: طي سال جاري كميته آموزش عالي كميسيون مجلس به شدت پيگير ساماندهي وضعيت آموزش عالي خواهد بود و با توجه به بازديدهايي كه هرازچندگاهي انجام داده، انتظار مي‌رود بتواند آن اطلاعات و آگاهي‌هايي را كه به دست مي‌آورد در اختيار كميسيون قرار دهد تا كميسيون آموزش بتواند  ديدگاه‌هاي خود را به وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت و تمام آموزش عالي غيردولتي ابلاغ كند.

وي با اشاره به اينكه در بحث آموزش عالي در سال 94 بسيار جدي ورود خواهيم كرد، گفت: قطعاً نقطه‌نظرات خودمان را با وزرا و مسئولان امر در ميان خواهيم گذاشت و انتظار داريم آموزش عالي مادر بستري نو و تازه با هدف دستيابي به اهدافي عظيم‌تر نائل شود.

هروي همچنين درباره‌ پيگيري وضعيت بورسيه‌ها نيز بيان كرد: نسبت به وضعيت بورسيه‌ها هنوز اطلاعات موثقي پيدا نكرده‌ام اما در خصوص روند كند آن گله‌مند هستم، به هر حال معتقدم وزارتخانه بايد پاسخگو باشد.

مجلس مجري و بي‌اطلاع!
بيان اين مطلب از سوي اين عضو كميسيون آموزش دچار اشكالي است كه اغلب گريبان بسياري از اظهار‌نظرات معطوف به فرد نمايندگان مجلس را مي‌گيرد و آن اين است كه در بيان و رسانه‌اي كردن طرح‌ها و برنامه‌ها، عدم هماهنگي ميان نمايندگان، حداقل در سطح كميسيون و حتي كميته‌هاي مربوطه به چشم مي‌خورد به طوري كه طرح و برنامه مزبور حتي به گوش بسياري از نمايندگان مجلس نرسيده است.

قاسم جعفري، عضو ديگر كميسيون آموزش با تأييد اينكه طرحي در مورد ساماندهي آموزش عالي نه تنها در كميسيون، بلكه در هيئت رئيسه كميسيون مطرح نشده و جزئيات آن ارائه نشده، به «جوان» مي‌گويد: كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري هنوز جلسه‌اي براي جمع‌بندي اولويت‌هاي كاري سال جديد نداشته است اما چند مسئله شاخص در حوزه آموزش عالي وجود دارد كه نمي‌تواند ناديده گرفته شود.

البته اين ابهام همچنان باقي است كه چطور نمايندگان مجلس از اقدام خانه ملت در يك حوزه خاص صحبت مي‌كنند، در حالي كه گروه ديگري از همكاران بهارستاني آنها از آن طرح و برنامه بي‌اطلاعند، آن هم در مجلسي كه رسيدن به اجماع براي انجام يك مأموريت شرط لازم است.

برنامه شش‌بندي ساماندهي و راهبرد تبليغاتي!
جعفري ادامه مي‌دهد: اول موضوع پايان‌نامه فروشي و كپي است كه به بدنه علمي كشور لطمه مي‌زند و مجلس از وزارت علوم انتظار دارد اقدام جدي در اين‌باره صورت دهد و لايحه‌اي ارائه كند، در غيراين‌صورت ما موضوع را در قالب طرح بررسي مي‌كنيم. وي اعزام دانشجو به خارج كشور از طريق آژانس‌هاي خصوصي را مسئله قابل پيگيري ديگري در حوزه آموزش عالي مي‌داند و خاطر‌نشان مي‌كند: اعزام بدون قاعده دانشجو به خارج كشور، ضايعات علمي، فرهنگي و اجتماعي متعددي متوجه جامعه ما مي‌كند. سخنگوي كميسيون آموزش مي‌افزايد: بيان طرح جامع آموزش‌هاي مهارتي و فني و حرفه‌اي كه در كميسيون مصوب شد در صحن علني مجلس نيز براي روز‌هاي پيش روي سال 94 در دستور كار نمايندگان مجلس است، چون اين بخش به صورت جدي نياز به ساماندهي و سياستگذاري كلان دارد، به طوري كه هم خلأها پر شوند و هم موازي‌كاري‌ها كاهش يابند.

جعفري ادامه بررسي پرونده بورسيه‌ها و احقاق حق افراد، موضوع فضاي فرهنگي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي و همچنين ساماندهي رشته‌هاي تحصيلات تكميلي دانشگاه آزاد را از جمله موارد اولويت‌دار در حوزه آموزش عالي برشمرد كه امسال مورد بررسي قرار مي‌گيرند.

وي همچنين بر ادامه روند نظارت‌هاي ميداني و سفرهاي استاني اعضاي كميسيون آموزش تأكيد و بيان مي‌كند: در اين مدت توجه بيشتري به بعد نظارتي كميسيون آموزش براي اعمال نظارت‌هاي دقيق‌تر و روان‌تر مي‌شود.
بنابر اين گزارش، در عين حال گروهي نيز ترجيح مي‌دهند انتخاب آموزش عالي براي ساماندهي از سوي نمايندگان مجلس، در آخرين ماه‌هاي فعاليت مجلس نهم را اتخاذ يك راهبرد تبليغاتي از سوي نمايندگان بدانند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن