تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798328527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مادران و همسران شهدا در امتداد مسير ولايي حضرت ‌ام‌البنين (س) حرکت مي‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ فروردين ۱۳۹۴ (۲۰:۴۵ب.ظ)
قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران: مادران و همسران شهدا در امتداد مسير ولايي حضرت ‌ام‌البنين (س) حرکت مي‌کنند موج- قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: مادران و همسران شهدا وصيت فرزندانشان را در راستاي تنها نگذاشتن رهبر و امامشان به خوبي انجام مي‌دهند و در امتداد مسير ولايي حضرت ‌ام‌البنين(س) حرکت مي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار محسن انصاري صبح امروز شنبه ۱۵ فروردين در مراسم تکريم مادران و همسران شهدا که به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنين (س) در سالن سيدالشهدا (ع) برگزار شد، با تبريک سال نو گفت: اميدوارم با توجه به نام‌گذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري با عنوان «دولت و ملت، همدلي و هم‌زباني»، همانند تمام ۳۶ سال انقلاب شاهد همدلي دولت و ملت باشيم و اين همراهي به اوج خود برسد.
وي ادامه داد: از بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ براي برگزاري اين مراسم تشکر مي‌کنم که مراسم تکريم مادران و همسران را برگزار کرده‌اند. بنياد شهيد و امور ايثارگران همان‌طور که سال قبل را با مراسم بزرگداشت روز شهيد تمام کرد، نخستين روز اداري سال جديد را هم با مراسمي مرتبط با شهدا آغاز کرده است، زيرا معتقديم پاسداشت دلاورمردي‌ها و حماسه‌هاي دفاع مقدس به زندگي ما برکت مي‌دهد.
قائم‌مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران با تسليت سالروز وفات حضرت ام‌البنين (س) گفت: افتخار داريم که به مناسبت روز تکريم مادران و همسران شهدا در خدمت حدود ۵۰۰ نفر از مادران و همسران هستيم و سال را با تکريم اين عزيزان شروع مي‌کنيم. حضرت ام‌البنين (س) جايگاه بسيار بلندمرتبه‌اي در تاريخ اسلام دارند. ايشان همسر و مادر ۴ شهيد اسلام در واقعه کربلا و انساني فداکار و ولايي بودند.
سردار انصاري ادامه داد: ايشان زماني که فرزندانش يعني عباس، عبدالله، عثمان و جعفر را به صحنه عاشورا مي‌فرستادند، به آنان سفارش کردند که در رکاب امامتان باشيد. بعد از شهادت اين مجاهدان صحنه کربلا، حضرت ام‌البنين (س) در مدينه بودند که بشير خبر شهادت فرزندانشان را به اين حضرت دادند. ايشان پس از شنيدن خبر شهادت هر يک از فرزندانش، از حال امام حسين (ع) جويا مي‌شدند و تنها زماني که خبر شهادت سيدالشهدا (ع) را به حضرت ام‌البنين (س) مي‌دهند، آن حضرت به‌شدت منقلب مي‌شوند و شيون سر مي‌دهند و مي‌گويند: «اي بشير، رگ قلبم را پاره کردي».
وي رفتار حضرت ام‌البنين (س) که شهادت ۴ فرزند خود را درراه دفاع از امام را آسان و سهل مي‌دانستند، نشانه شدت ايمان ايشان به مقام امامت و ولايت عنوان کرد و افزود: شهيد مطهري مي‌گويد: «اگر شهادت هنر مردان خداست، پرورش چهار شهيد کربلا در دامن يک مادر، هنرمنديِ بزرگ‌تر را مي‌طلبد و حضرت ام‌البنين (س) اين مقام را از آن خودکرده است». مادران و همسران شهداي انقلاب نيز همين روحيه رادارند و وصيت فرزندانشان را در راستاي تنها نگذاشتن رهبر و امامشان به‌خوبي انجام مي‌دهند.
قائم‌مقام بنياد ادامه داد: مادران و همسران شهداي ما نيز در امتداد مسير ولايي حضرت ام‌البنين (س) حرکت مي‌کنند؛ مادراني که فرزنداني مجاهد را پرورش دادند و بعد از شهادت آنان نيز در پاي انقلاب ايستادند، همسراني که مجاهدان و رزمندگان را به همسري خود انتخاب کردند و بعد از شهادت آنان نيز فرزندان آن شهدا را به‌خوبي پرورش دادند تا امروز در همه عرصه‌ها فرزندان شهدا حضوري جدي داشته باشند.
سردار انصاري به يکي از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ايشان فرموده‌اند: «وظيفه قدرداني از ايثارگران به‌ويژه شهيدان، فريضه‌اي عيني و تعيني و هميشگي است.»بنياد شهيد و امور ايثارگران خود را موظف به گام برداشتن در اين راه مي‌داند. ما افتخار داريم که فرمايش رهبرمان را مبني بر زنده نگه‌داشتن نام و ياد شهدا اجرا مي‌کنيم، زيرا تداوم انقلاب در زنده نگه‌داشتن همين نام و ياد شهداست.
وي افزود: بنياد افتخار دارد که در اسفند ۹۳براي دومين سال متوالي مراسم بزرگداشت روز شهيد را به‌خوبي برگزار کرد و مقام معظم رهبري از برجسته کردن اين روز ابراز رضايت کردند. رضايت ولي امر مسلمين را گواهي بر اين مي‌دانيم که گام موفقي براي زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهدا برداشته‌ايم.
قائم‌مقام بنياد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، استقامت و صبر مادران و همسران شهدا را مايه آبرو بخشي به‌نظام مي‌دانند. همين استقامت‌ها و صبوري‌هاست که باعث شده امروز نظام سلطه حقوق هسته‌اي ما را به رسميت بشناسد، اگر امروز تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي ايران براي دفاع از منافع ملت ايران ايستادگي کرده است، به برکت همين ايستادگي و به برکت خون شهدا بوده است.
سردار انصاري خطاب به مادران و همسران شهدا گفت: ديروز فرزندان و همسران شما براي رفع تجاوز بيگانه به تبعيت امام عزيزشان به جبهه رفتند، شهيد شدند و امروز خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران در همه صحنه‌هاي کشور اعم از علمي، اقتصادي، هسته‌اي، موشکي، فضايي و نانو حضور موفقي دارند و کشور ما را به پيشرفت‌هاي زيادي رسانده‌اند.
وي ادامه داد: امروز ايران ششمين قدرت موشکي دنيا و جزو ۱۰ کشور فضايي جهان است. امروز همه دنيا و به‌خصوص جهان اسلام به همين روحيه ايستادگي و فرهنگ ايثار ما نياز دارد، به‌خصوص درزماني که محور ارتجاع در منطقه در برابر محور مقاومت ايستاده است. امروز محور مقاومت منطقه از فداکاري‌هاي شهداي ما الگو مي‌گيرد. متأسفيم که شاهديم رژيم سعودي در يمن دست به جنايت مي‌زند، بيش از ۵۰۰ نفر را مي‌کشد که ۹۰ نفر از آنان کودک بوده‌اند، اما مردم يمن در برابر اين جنايات ايستاده‌اند و اين ايستادگي را از فرزندان شما ياد گرفته‌اند. هميشه پيروزي از آن مقاومت مردم مسلمان است؛ مانند مردم بي‌دفاع غزه، فلسطين، لبنان، عراق و سوريه که با مقاومت در مقابل نظام سلطه و گروه‌هاي دست‌نشانده به موفقيت دست‌يافته‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن