پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1849659988
-افتخارآفرینان شعر انقلاب
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
حسن حسینی و سلمان هراتی دو چهره بهاری ادبیات معاصر هستند افتخارآفرینان شعر انقلاب «در هیچ جای دنیا، آثار هنری و احساسات نهفته و تضمین شده در آن عوض نشدهاند، مگر در دنباله عوض شدن شکل زندگیهای اجتماعی» (نیما)
«انقلاب اسلامی» تمام ارکان ایران را لرزاند. این تغییر بنیادین در تمام مظاهر و پدیده های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، همان گونه که «نیما» گفته بود، تغییرات وسیع و ژرفی را در آثار هنری ازجمله شعر به وجود آورد. به عبارت دیگر می توان ازجمله قاطع ترین نتایج وقوع انقلاب سیاسی ایران را در انقلاب ادبی ایران مشاهده کرد. اولین و بزرگ ترین تاثیرات و دستاوردهای وقوع انقلاب اسلامی بر شعر معاصر ایران، پیدایش یک «جمهوری شعری» بود. اگر پیش از آن تنها روشنفکران جامعه در نقش مصلحانه و پیامبرگونه خود در شیپور شعر می دمیدند، حالا شاعرانی از هر قشر و گروه اجتماعی نقش اصلاح و راهبری شاعر را وانهاده و به شعر از دیدگاه خود ـ که در ابتدا با دیدگاه های جمعی نزدیکی ها و بلکه اشتراکات زیادی داشت ـ نظر می انداختند. استعدادهای درخشان تازه و معمولا جوان با استعدادهای مغفول مانده غالبا دور از مجامع روشنفکری که بعدها تعداد زیادی از آنها به چهره های متشخص شعر این سرزمین بدل شدند، ازجمله این شاعران جوان بودند و تنی چند از همین استعدادهای جوان بودند که حرکت پرشتاب شعر متعهد به انقلاب را به سمت تعادلی شایسته بین فرم و محتوا آغاز کردند. شعری در گرانیگاه اندیشه و تکنیک که آرمانگرایی را در پس اجرای زبان و تصویرگرایی پنهان می کند. «حسن حسینی» که اول فروردین متولد شد و نهم فروردین هم درگذشت و همچنین «سلمان هراتی» که او هم متولد روز نخست سال است، از درخشان ترین و مطرح ترین چهره های این جریان بودند. «انقلاب حرکتی بود که از اساس جریان لجام گسیخته مدرنیسم را لجام زد، یعنی با وجود آن که در باطن خود می تواند متعهد به تحول باشد، حرکتی بود سنتی. این انقلاب سنتی در همه آحاد و ابعاد خویش به پیدایی (مجدد) سنن انجامید.» پس ناسنجیده نیست اگر از تغییر گفتمان نو حاکم بر شعر ایران به عنوان یکی از بارزترین نتایج تشکیل «جمهوری شعری» ایران نام ببریم. به این ترتیب، با پیروزی انقلاب قالب های کلاسیک که مدت های مدید در حاشیه شعر ایران جا داشتند، فرصت را مغتنم شمردند و علیه متن مسلط نو شوریدند و خود به متن مسلط بدل گردیدند. ماهیت سنتی انقلاب اسلامی، این عکس العمل انفعالی و البته افراط گرا نسبت به بی تفاوتی بخش عمده شعر نو آن روزگار را نسبت به ارجاعات مهم سیاسی و اجتماعی معاصر باعث گردید و تشدید نمود. در این بین غزل، مثنوی، چهارپاره، دوبیتی و رباعی با اقبال بیشتری روبه رو گردیدند. حسن حسینی و سلمان هراتی در این احیای مجدد قالب های سنتی سهمی بسزا ایفا کردند. بخصوص سهم حسن حسینی در احیای رباعی، دوبیتی و مثنوی و سهم سلمان هراتی در احیای رباعی، دوبیتی و غزل غیرقابل انکار به نظر می رسد. حسن حسینی بعدها می نویسد: «سال های آغازین پیروزی انقلاب با تنی چند از همگنان، شامگاهان به خواندن دیوان های بزرگان شعر فارسی می نشینیم. انگار می خواهیم گسلی تاریخی را ترمیم کنیم. شور نوآوری در واپسین سال های نظام گذشته، ما را سخت دور افکنده است از آنچه که در اصل باید سنگ زیرین بنای تجدد و تازه خواهی باشد.» این رویکرد جدی در آینده به طور سیستماتیک و علمی از سوی همین همگنان وفادار دنباله دار می گردد. او با سرایش اشعار «گنجشک و جبرئیل»، بعدها نوآوری های بزرگی در عرصه شعر مذهبی ایران به اجرا می گذارد که در حکم نقطه عطفی در این نوع شعری محسوب می شود. سلمان هراتی نیز بعدها بخش عمده تلاش شعری خود را به سپیدسرایی اختصاص می دهد و اصولا به عنوان شاعری نوسرا شناخته می شود و معروف می گردد. در ابتدا رویکرد مجدد به قالب های کلاسیک، اگرچه باعث گردید روند پیشروی قابل توجه شعر نو به عنوان مناسب ترین محمل بروز جهان معاصر در شعر کند شود، ولی از طرفی به کشف ظرفیت های نامکشوف قالب های کهن شعر فارسی منجر گردید و از طرف دیگر به آشتی مجدد مردم با شعر فارسی کمک نمود و احتمالا از گسست کامل مردم از شعر فارسی جلوگیری کرد یا حداقل آن را تا مدت ها به تعویق انداخت. احیای این قالب ها زمینه لازم برای نوآوری در آنها را فراهم کرد و از طرف دیگر نشان داد که هنوز هم ظرفیت های نامکشوف زیادی در قالب های کلاسیک وجود دارد. همین کشف های تازه باعث می شود که براحتی بتوان مقایسه رویکرد به قالب های کلاسیک در جمهوری شعری ایران را با رویکرد ارتجاعی دوره «بازگشت» از ریشه بی اساس دانست. نقش شاعرانی چون حسن حسینی و سلمان هراتی در این امر انکارناپذیر است. قدمی که این شاعران باتجربه در این راه برداشتند، نزدیک کردن زبان شعر به زبان طبیعی و معمولا از طریق ترکیب سازی بود و اصولا این تکنیک، شگرد غالب شاعران در این موقعیت زمانی محسوب می شود. در این بین ترکیب سازی خاص حسینی با بهره گیری از کلماتی محدود با بسامدی بالا در فضایی حماسی و البته عاطفی جلب توجه می کند، اما ترکیب سازی های هراتی در فضایی غمگنانه و در عین حال سیاسی و اجتماعی به چشم می آید. شیوه ای که بعدها به کلیشه ای رایج تبدیل شد و به کارگیری اصطلاح منفور «جدول ضرب کلمات» برای آن گویای توجه به بعد آسیب شناسانه آن برای شعر ایران بود. «کس چون تو طریق پاکبازی نگرفت با زخم نشان سرفرازی نگرفت زین پیش دلاورا، کسی چون تو شگفت حیثیت مرگ را به بازی نگرفت» حسن حسینی «آیینه و آب مهربانی کردند با جنگل عشق همزبانی کردند شب را ز حریم باغ گل تاراندند تشریف سپیده را جهانی کردند» سلمان هراتی تشکیل «جمهوری شعری» ایران مصادف است با مرحله «تعلیق و تبلیغ» که مشخصه بارز ادبیات هر جامعه ملتهب انقلابی است. در این مرحله بیشترین اختلاط و تبادل بین شعر و مخاطب (و غالبا یکسویه از طرف شاعر به سوی مخاطب) اتفاق می افتد و کاربردی ترین وجه شعر رخ می نماید. در ابتدا شعر شاعران شاخص انقلاب نیز کم و بیش متاثر از این مختصات نوشته می شود. روایت، بستری بسیار مناسب برای هدایت این جریان ملتهب و خروشان می تواند باشد. آن هم روایتی خطی و ساده که با واسطه آرایه های شعری به انعکاس تقریبا مستقیم وقایع سیاسی ـ اجتماعی می پردازد. در این حالت شعر و نثر ادبی منظوم یا غیرمنظوم، پهلو به پهلوی یکدیگر حرکت کرده و در مرزهای هم نفوذ می کنند. حسن حسینی و سلمان هراتی نیز به روایتگری می پردازند، اما خود متشخص فردی آنها در حین این روایت حذف می شود. لذا روایتشان با توجه به ارجاعات مستقیم بیرون از شعر در این مرحله در حد توصیف به شیوه کلاسیک باقی می ماند و نفوذ شاعر در تصویر و یکی شدگی اش با موصوفش (هر چه که باشد) دیده نمی شود. به همین دلیل این شعر همواره روی نوار مرزی نازک شعر و نثر منظوم حرکت می نماید. مشخصات شعر این شاعران همگی اضلاع نوعی ادبیات ملتزم را در مراحل آغازین تکوین تشکیل می دهد. نماد و نمادگرایی جهت ارائه پیام در سختگیری ها و تنگناهای سیاسی و اجتماعی یا جهت نظرافکنی به جهان از دریچه هایی تازه (نیت اصلی سمبلیسم) یک شگرد پراهمیت محسوب می شود. «آنان که چراغ عشق افروخته اند چون شمع به سوز دل خود سوخته اند شوریدن و بر قامت شب زخم زدن رسمی است که از ستاره آموخته اند» حسن حسینی آغاز جنگ تحمیلی عراق بر ایران، عبور شعر ایران را از گفتمان ایدئولوژیک به گفتمان متعادل تکنیک و اندیشه به تاخیر می اندازد. تاخیری که در تحرکات ضدانقلاب، مناقشات و درگیری های قومی، اشغال سفارت آمریکا در تهران و سیل حوادثی از این دست ریشه زده بود. این تاخیر باعث می شود که به جرات بتوان ادبیات دفاع مقدس را بخش مهم و تفکیک ناپذیر شعر انقلاب دانست. در واقع استمرار وضعیت قرمز انقلاب بود. در این موقعیت و با وجود فراز و فرودهایی کم و بیش، شعر «هراتی» و کمی کمرنگ تر شعر «حسینی» به ندرت از آرایه های لفظی و معنوی تهی می ماند و در ادامه در سال های بعد در اوج جنگ تلاش می کند به تعادلی شایسته بین فرم و محتوا برسد. این تلاش در اشعار سپید هراتی و در دوبیتی ها و رباعی های حسینی به نتیجه می رسد. شماری از درخشان ترین اشعار دفاع مقدس حاصل رسیدن به همین تعادل است. «در خلوت بعد از تشییع»، «شعر از بی خطی تا خط مقدم» و اشعاری در قالب های مختلف سنتی ازجمله این شعرهاست. در شعر این شاعران، زبان فخیم جای خود را به زبانی صمیمی و معاصر بخشید. بیان تغزل و عاشقانه در بسیاری از غزل ها و رباعی ها و دوبیتی های ایشان کاملا محو گردید. زبان نرم و صمیمی و نزدیک به دکلماسیون طبیعی کلام (به توصیه «نیما») که شفافیت زبان گفتار را تداعی می کند، اما نقطه اوج کار این دو شاعر را باید در اشعار نوشان جستجو کرد. در شعر حسینی، بیان حماسی حتی در رباعی و دوبیتی ها و خصوصا در مثنوی و اشعار نو از وجه عاطفی زبان بارزتر به نظر می رسد. بیانی که زبان شاعر را به نوعی آرکائیسم تعدیل شده متمایل نشان می دهد. و در شعر هراتی خصوصا در شعرهای سپیدش طنزی تقریبا همیشگی، اما تلخ و گزنده، وجه کنایه بار و رادیکال شعر را در حوزه سیاست و جامعه شناسی پررنگ تر می کند. به تدریج بروز صریح حوادث و رخدادهای جهان بیرونی و درونی شاعر، جای خود را به نمایش هنرمندانه جهان شاعرانه متاثر از دستگاه فکری شاعر می دهد. دستگاهی که انرژی خود را از منبع وحی و آموزه های دینی به دست می آورد. تاثیر و تاثر شاعر و این دستگاه فکری که به خودآگاهی دینی او منتهی می شود، می تواند نوعی زیبایی شناسی بیافریند و پاسخی محکم به ادعای بی تعریفی شعر متعهد به انقلاب باشد. این زیبایی شناسی بر بنیان نشانه شناسی دینی پی ریزی می گردد و بستری مناسب را فراهم می آورد برای جریان یافتن هر حادثه ای که در جهان درون و بیرون شاعر حادث می شود، اما از دریچه اندیشه دینی نگریسته و تحلیل می شود. «امشب به زیارت نواحی فریاد تو آمده ام و لبانم سربلند / اعتراف می کنند: / اگر گلوی تو نبود / عقل این حنجره / هرگز / به فریادهای بلند / قد نمی داد / اگر گلوی تو نبود... / باید برخیزم / و رو به اقیانوس انتظار / شمایل امروزینت را / از دیوار بوسه بیاویزم / شاید دلم ـ این دعای قدیمی ـ / در آستانه نام تو / مستجاب شود» حسن حسینی این شعر در ادامه شعر فارسی و با اتکا به اصول زیبایی شناسی شعر کلاسیک فارسی، اما با پذیرش انتقادی تکنیک های مدرن شعر معاصر به تکامل می اندیشد. دفاع مقدس به عنوان مهم ترین و بزرگ ترین پدیده دوران اوج هنر شاعری سلمان هراتی با تمام ابعادش پس از عبور از فیلتر نگاه او و جایگزینی در درون وی و پس از آنالیز هنری از عمده ترین درونمایه ها در تعدادی از بهترین شعرهای او به حساب می آید. این درونمایه تحمیلی نیست پس با وجود دیگر وجودی شاعر گره می خورد و مثلا به شعر زیر با اسلوب بیانی خاص آیات قرآنی می انجامد: «هیچ خفاشی / قلمرو آفتاب را درنمی وردد / جز به سرانجامی بد / حال آن که روشن است / آفتاب / درخشش محتومی است / در این کرانه / که هیچ خانه / بی شهید نمانده است...» شعر دفاع مقدس با این مختصات به جای ارزش رسانه ای، حتی در دوره جنگ، ارزشی فرهنگی می یابد. از این منظر هر شعر، سندی تاریخی است که مبانی فکری و هنری زمانه را چون میراثی ارزشمند برای آیندگان، روشن و زنده به یادگار می گذارد. چراکه این شعر به تاریخ نگاری جنگ و اطلاع رسانی در مورد آن نمی پردازد. پس می تواند در بستر زمان به حیات خود ادامه دهد و به انتقال فرهنگ بپردازد. از این منظر شعر این شاعران پیشگام در هنر دینی انقلاب و دفاع مقدس را می توان از آثار مهم ادبی معاصر به شمار آورد. کاش فرصت بیشتری داشتند! حمیدرضا شکارسری / شاعر و منتقد
 
شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 02:15
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
-هوای شعر انقلاب آفتابی است
اسماعیل امینی علیمحمد مودب و میلاد عرفانپور از آفتابگردانهای ادبیات گفتند هوای شعر انقلاب آفتابی است هفته گذشته اردوی ادبی بانوان شاعر با عنوان آفتابگردانها به همت موسسه فرهنگی شهرستان ادب برگزار شد و جمعی از شناختهشدهترین چهرههای ادبیات و هنر متعهد کشورمان در این اردویدوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی به ایستگاه آخر رسید شب شعر بزرگ آفتابگردانها با تقدیر از عوامل فیلم سینمایی
دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی به ایستگاه آخر رسیدشب شعر بزرگ آفتابگردانها با تقدیر از عوامل فیلم سینمایی شیار 143دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی آفتابگردانها با برگزاری مراسم اختتامبه و تقدیر از عوامل فیلم سینمایی شیار 143 به کار خود پایان خواهد داد به گزارش خبرنگارهمراهی گریه دختران شعر انقلاب با لالایی الفت «شیار ۱۴۳»
دراختتامیه شعر بانوان انقلاب اسلامی همراهی گریه دختران شعر انقلاب با لالایی الفت شیار ۱۴۳ اختتامیه شعر بانوان انقلاب اسلامی موسوم به آفتابگردانها با تقدیر از بازیگران فیلم شیار ۱۴۳ با حضور چهرههای فرهنگی برگزار شد به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز اختتامیه شعر بانوااختتامیه شعر آفتابگردانها برگزار شد از گریههای دختران شعر انقلاب برای الفت «شیار ۱۴۳» تا پایان خوش شعر معروف
اختتامیه شعر آفتابگردانها برگزار شداز گریههای دختران شعر انقلاب برای الفت شیار ۱۴۳ تا پایان خوش شعر معروف دو کاج اختتامیه شعر بانوان انقلاب اسلامی موسوم به آفتابگردانها با تقدیر از بازیگران فیلم شیار ۱۴۳ با حضور چهرههای فرهنگی برگزار شد به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبروز سوم اردوی آموزشی بانوان شاعر انقلاب اسلامی امینی: مردم و شعرا دنبال شعری هستند که به درد وایبر و فیسبوک بخ
روز سوم اردوی آموزشی بانوان شاعر انقلاب اسلامیامینی مردم و شعرا دنبال شعری هستند که به درد وایبر و فیسبوک بخورداسماعیل امینی گفت متاسفانه بسیاری از مردم و اخیرا بخشی از شعرا به دنبال شعری هستند که همه چیزش آشکار و سهل الوصول باشد به نحوی که به درد انتشار در فیس بوک و وایبر باشدمحمدحسین جعفریان در در کارگاه آموزشی شعر و تفکر فروغ فرخزاد: داستان شبی که رهبر انقلاب از فروغ فرخزاد دفاع کرد
محمدحسین جعفریان در در کارگاه آموزشی شعر و تفکر فروغ فرخزاد داستان شبی که رهبر انقلاب از فروغ فرخزاد دفاع کردندجعفریان گفت آقا ضمن صحبت درباره شعر عاشقانه بانوان فرمودند شعر نباید مثل شعر آن شاعره قبل از انقلاب باشد که پرده دری داشت اما بلافاصله اضافه کردند البته به نظر من آن شارهبر انقلاب با قرائت چه شعری گریستند؟
رهبر انقلاب با قرائت چه شعری گریستند چند رسانهای > فیلم - حضرت آیتالله خامنهای در جریان یکی از دیدارها دو بیت از اشعار یکی از شاعران دربارهی شهدا را قرائت کردند این نماهنگ فیلم قرائت شعر توسط حضرت آیتالله خامنهای دربارهی شهدا برای اولینبار منتشر شده است لطدر ستاد هماهنگی گرامیداشت هفته هنر انقلاب کرمانشاه مطرح شد از رونمایی نخستین کتاب شعر دفاع مقدس کردی تا افتتا
در ستاد هماهنگی گرامیداشت هفته هنر انقلاب کرمانشاه مطرح شداز رونمایی نخستین کتاب شعر دفاع مقدس کردی تا افتتاح پارک هنرمندانرونمایی از نخستین کتاب شعر دفاع مقدس کردی و افتتاح پارک هنرمندان مهمترین موضوعات مطرح شده در ستاد هماهنگی گرامیداشت هفته هنر انقلاب کرمانشاه بود به گزارشهمزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی جشنواره شعر داستانی شهدای پیشمرگه کرد مسلمان برگزار میشود
همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامیجشنواره شعر داستانی شهدای پیشمرگه کرد مسلمان برگزار میشودنایب رئیس انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره شعر داستانی شهدای پیشمرگه کرد مسلمان همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمانشاه خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس ا«یاد یار» انقلاب در افق
یاد یار انقلاب در افق مستند یاد یار به مناسبت سالروز ارتحال مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی از شبکه افق پخش خواهد شد به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران سید احمد 24 اسفند ۱۳۲۴ متولد شد علاقه اش به ورزش سبب شده بود عضو تیم فوتبال قم باشد و حتیبرگزیده جشنواره داستان انقلاب در گفتوگو با فارس: در «دخیل هفتم» عشق دیروز و امروز را مقایسه کردم/ ه
برگزیده جشنواره داستان انقلاب در گفتوگو با فارس در دخیل هفتم عشق دیروز و امروز را مقایسه کردم همسر شهید قهرمان اصلی رمانبرگزیده بخش رمان بزرگسال داستان انقلاب گفت شخصیت این داستان هم فضاهای قبل از انقلاب را درک کرده و هم به جبهه رفته در برابر یک جوان امروزی قرار گرفته که روحیانماینده مجلس: نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسثتثنایی و قابل توجه است
نماینده مجلس نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسثتثنایی و قابل توجه است مشهد - ایرنا - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسثتثنایی و قابل تامل و توجه است سید هاشم بنی هاشمی روز شنبه در خصوص نامگذاری امسال از سوی رهبری به نمجموعه شعر «آستانه» منتشر شد
مجموعه شعر آستانه منتشر شد خبرگزاری پانا مجموعه شعر آستانه مجموعهای از اشعار آیینی و اجتماعی محمد غفاری است و تجربیات این شاعر جوان از سال 1387 تا 1392 را در بر میگیرد ۱۳۹۴ شنبه ۸ فروردين ساعت 12 28 به گزارش سرویس فرهنگی پانا مجموعه شعر «آستانه» از سی و یک شعنامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسثتثنایی و قابل توجه است
عضو کمیسیون انرژی مجلس نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسثتثنایی و قابل توجه است مشهد-ایرنا-عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسثتثنایی و قابل تامل و توجه است سید هاشم بنی هاشمی روز شنبه در خصوص نامگذاری امسال از سوی مقام«مهرداد بهار»؛ پنجمین گل از گلستان ملک الشعرای بهار
دانشنامه مهرداد بهار پنجمین گل از گلستان ملک الشعرای بهار مهرداد بهار نویسنده و پژوهشگر ایرانی و پنجمین گل از گلستان ملکالشعرای بهار است به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران مهرداد بهار نویسنده و پژوهشگر ایرانی پنجمین فرزند ملکالشعرای بهار بوده که پس از اتمام تحصمریم حیدرزاده: اگر سرم را هم بزنند برای استقلالیها شعر نمیگویم!
مریم حیدرزاده اگر سرم را هم بزنند برای استقلالیها شعر نمیگویم شاعر و ترانه سراي جوان کشورمان گفت افکار کيروش خيلي تدافعي است و اگر کريمي در کادر فني تيمملي ميماند به سود همه بود مريم حيدرزاده يکي از پرسپوليسي هاي دو آتيشه کشور به شمار ميرود که به سئوالات ما در اين زميانتشار 3 مجموعه شعر از انتشارات «تجلی مهر»
تازههای نشر انتشار 3 مجموعه شعر از انتشارات تجلی مهر 3مجموعه ساححل اندیشه زمزمه عشق و رایحهای از بهشت از دریچه انتشارات تجلی مهر منتشر شدند کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتشار 3 مجموعه ش-