تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818864023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاهش قيمت نفت با بيانيه لوزان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كاهش قيمت نفت با بيانيه لوزان
انتشار خبر30 ميليون بشكه نفت ذخيره شده ايران در نفتكش‌ها، سخنان زنگنه براي افزايش عرضه نفت در بازارهاي جهاني و توافق دوشب گذشته ايران با گروه 1+5 قيمت نفت را از روز گذشته با كاهش روبه‌رو كرد.


به گزارش «جوان» در پي انتشار خبر توافقي كه پيش‌بيني‌ها در خصوص افزايش صادرات نفت ايران را بيشتر كرد، بهاي نفت حدود سه دلار در هر بشكه كاهش يافت. قيمت هر بشكه نفت برنت پس از كاهش 5 درصدي در روز جمعه با 37 سنت كاهش به 56 دلار و 4 سنت رسيد. قيمت نفت وست تگزاس اينترمدييت امريكا نيز با 76 سنت كاهش به 48 دلار و 11 سنت رسيد.
 تحريم‌ها صادرات نفت ايران را از 2 ميليون و 500 هزار بشكه در سال 2012 به يك ميليون و 100 هزار بشكه كاهش داده است.
پيش از اين توافق بيشتر تحليلگران گفته بودند با توجه به كندي سرعت لغو تحريم‌ها و مشكلاتي كه در افزايش توليد وجود دارد محتمل نيست تهران تا اوايل سال آينده صادرات خود را خيلي زياد افزايش دهد.  تيم بورسما قائم مقام مدير امنيت انرژي و آب و هوا در مؤسسه بروكينگز گفت:‌«‌تاحدودي اتفاق نظر وجود دارد كه ايران مي‌تواند در مدت 90 روز پس از كاهش تحريم‌ها مقادير زيادي از نفت خام خود را وارد بازار كند و ارزيابي‌ها به حدود 500 هزار بشكه در روز مي‌رسد. علاوه بر اين گزارش‌ها نشان مي‌دهد حدود 30 ميليون بشكه نفت خام در ايران ذخيره شده است كه مي‌تواند وارد بازار شود.‌»
امريتا سين تحليلگر نفت در مؤسسه انرژي اسپكتس گفت:«‌صادرات ايران احتمالا از يك ميليون و 100 هزار بشكه در روز در سه ماهه دوم سال 2015 با از سرگيري خريد نفت هند به يك ميليون و 400 هزار بشكه در روز خواهد رسيد و ديگر خريداران نيز احتمالا واردات خود را افزايش خواهند داد. اما هرگونه توافق با ايران حتي اگر اواخر ژوئن به توافق دست پيدا شود اثر ملموسي در سال 2015 نخواهد داشت.»
اليزابت روزنبرگ مشاور سابق وزارت خزانه‌داري امريكا و مدير كنوني برنامه امنيت و اقتصادهاي انرژي در مركز جديد امنيت امريكا گفت:«‌موفقيت مذاكرات در دستيابي به اين سطح مهم نشانه‌اي قوي به شمار مي‌آيد كه مقادير بيشتري از نفت ايران وارد بازار خواهد شد، نه خيلي فوري اما زماني كه كارشناسان فني به توافقي در خصوص سازوكار لغو تحريم‌ها از تجارت انرژي، انتقال انرژي و مسئله بيمه و مبادلات مالي دست پيدا كنند. نبايد انتظار داشت بازرگانان بلافاصله نفت ايران را روانه بازار كنند.»
ادوارد شو كارشناس انرژي در مركز مطالعات راهبرد و بين‌المللي گفت:«‌اگر مذاكرات با ايران رو به جلو حركت كند احتمالاً كاهش برخي تحريم‌ها را شاهد خواهيم بود و اين مي‌تواند به افزايش صادرات نفت ايران در بازار تا حدود 500 هزار تا يك ميليون بشكه در روز را در سال كنوني به دنبال داشته باشد. اگر مذاكرات ادامه يابد دليلي وجود ندارد بهاي نفت روندي صعودي داشته باشد و اگر ايران افزايش صادرات نفت در بازار را به طور كلي در نيمه دوم امسال آغاز كند شايد باعث شود روند نزولي كه درحال حاضر وجود دارد طولاني‌تر شود.»
مدير امور بين‌المللي شركت ملي نفت ايران نيز در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا براي افزايش يك ميليون بشكه‌اي صادرات نفت ايران پس از لغو تحريم‌ها مذاكراتي با اروپايي‌ها انجام شده است، اظهار كرد: طي دو سال اخير مذاكراتي با پالايشگاه‌هاي غربي صورت گرفته، اما براي انعقاد قرار‌داد مذاكراتي نداشته‌ايم، زيرا تكليف معلوم نبوده است.
مدير امور بين‌الملل شركت ملي نفت ايران با تأكيد بر اينكه بازار اكنون حالت پايدار گرفته است، خاطرنشان كرد: قيمت نفت ايران در ماه مارس (اواسط اسفند پارسال تا اواسط فروردين امسال) حدود 55 دلار بوده است.
وي با تأكيد بر اينكه متوسط قيمت نفت در سال 2015 از 60 دلار عبور نمي‌كند، گفت: «طي دو سال گذشته مذاكراتي با پالايشگاه‌هاي غربي صورت گرفته اما براي انعقاد قرار‌داد به منظور بازار جديد براي افزايش صادرات نفت ايران مذاكره‌اي نداشته‌ايم.  محسن قمصري درباره كاهش قيمت نفت توسط عربستان طي ماه‌هاي اخير و سپس كاهش قيمت نفت ايران اظهار كرد: هيچ رقابتي در بازار براي كاهش قيمت نفت وجود نداشته و چنين چيزي را قبول ندارم.
وي با بيان اينكه شرايط و اساس بازار نفت تغيير كرده است، گفت: فكر نمي‌كنم متوسط قيمت نفت در سال 2015 ميلادي از 60 دلار عبور كند. بنابراين در بهترين حالت نوسانات چند دلاري قيمت نفت را شاهد خواهيم بود كه مربوط به بورس است.




منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن