تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802804106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسیه: استقرار سیستم موشک تاد در کره جنوبی تهدیدی جدی برای امنیت منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روسیه: استقرار سیستم موشک تاد در کره جنوبی تهدیدی جدی برای امنیت منطقه است پکن - ایرنا - سفیر جدید روسیه در سئول با مخالفت استقرار سیستم دفاع موشکی پیشرفته آمریکا موسوم به «تاد» در کره جنوبی، انجام این کار را تهدیدی جدی برای کل منطقه شبه جزیره کره دانست.


به گزارش ایرنا، «الکساندر تیمونین» همچنین خاطر نشان کرد، اصرار آمریکا برای استقرار این سامانه موشکی در حالی صورت می گیرد که این کشور بالغ بر 28 هزار نیروی نظامی خود را در کره جنوبی مستقر کرده است.
وی که با خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گفت وگو می کرد، اظهار داشت: انجام این کار نه تنها تضمین کننده صلح و ثبات در منطقه نیست بلکه باعث ایجاد نوعی تقابل و مسابقه تسلیحاتی در کل منطقه شرق آسیا بویژه شمال این منطقه خواهد شد.
تیمونین یادآور شد: این موضوع حتی باعث می شود، کره شمالی علاقه ای به بازگشت بر سر میز مذاکرات جهت حل و فصل مشکلات خود با همسایه جنوبی نداشته باشد.
کره جنوبی، ژاپن، چین، روسیه، آمریکا و سازمان ملل از سال 2003 مذاکراتی را با هدف «عاری ساختن» شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای آغاز کردند، اما این مذاکرات پس از آزمایش های هسته ای کره شمالی در سال های 2006، 2009 و 2013 به تعلیق در آمد و پیونگ یانگ اعلام کرد که دیگر حاضر به نشستن بر سر میز مذاکره نیست.
تیمونین در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که روسیه علاقه مند به روند همگرایی این کشور در منطقه کشور های اقیانوسیه است، اما با این وجود نسبت به تنش های موجود در این منطقه از جمله موضوع استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی نگران است.
وی همچنین استقرار این سامانه موشکی در منطقه آسیا اقیانوسیه را «غیرسازنده»، «بی ثبات کننده» و «خطرناک» دانست.
تیمونین اولین سفیر روسیه است که پس از فعالیت دیپلماتیک در کره شمالی، فعالیت خود را در سئول شروع کرده است.
مقام های چین پیشتر در پیام هایی نارضایتی خود را از استقرار سامانه ضدموشکی آمریکا در کره جنوبی به دلیل مسافت بالای تحت کنترل آن و در نتیجه احاطه رادارهای این سامانه به عملکرد نظامی چین در خاک خود ابراز کردند.
سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی در پاسخ به این اظهارات از کشورهای همسایه خواسته بود که نکوشند روی سیاست های امنیتی سئول اثر بگذارند.
«کیم مین سئوک» به خبرنگاران گفت: یک کشور همسایه شاید مواضع خودش را درباره استقرار موشک های تاد داشته باشد، اما نباید تلاش کند که روی سیاست های دفاعی و امنیتی ما اثر بگذارد.
آمریکا معتقد است که استقرار این سامانه موشکی تنها با هدف جلوگیری از «تهدید کره شمالی» صورت می گیرد، اتهامی که پیونگ یانگ آن را رد کرده و معتقد است اصرار این کشور بر انجام آن، گسترش سلطه گری کاخ سفید بر منطقه است.
با این وجود، مقام های واشنگتن بدون توجه به نارضایتی روسیه، چین و کره شمالی تلاش می کنند تا مقام های سئول را به پذیرش توافق نامه استقرار سامانه ضدموشکی وادار کنند.
«تاد» سامانه موشکی ضد بالستیک است که توسط شرکت تسلیحاتی آمریکا «لاکهید مارتین» ساخته شده و برد رادار آن هزار کیلومتر و برد عملیاتی موشک 200 کیلومتر وسرعت آن 10 هزارو 80 کیلامتر بر ساعت می باشد.
هزینه ساخت سامانه ضدموشکی تاد بسیار بالا است و بنا بر گزارش اخیر شرکت سازنده، ساخت هر سامانه به همراه رادار و تجهیزات پرتاب موشک حدود 400 میلیون دلار است.
آساق**1597** 3404



13/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن