تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1846197488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ حضرت زهرا(س) به عوام‌فریبی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
پاسخ حضرت زهرا(س) به عوام‌فریبی
فاطمه(س) در خطبه فدک چه فرمودند؟/9
پاسخ حضرت زهرا(س) به عوام‌فریبی حضرت زهرا(س) در پاسخ می‌فرماید: سبحان الله، هیچگاه پدرمن از کتاب خدا اعراض نکرد و با احکام قرآن مخالفت نکرد. بلکه همواره از احکام قرآن تبعیت می‌کردو دنباله رو سوره‌های قرآن بود.


به گزارش گروه فرهنگ و معارف فرهنگ نیوز، در مطالب پیشین خطبه حضرت زهرا(س) به اجمال بیان گردید. در ادامه فرافکنی ابوبکر در برابر سخنان حضرت زهرا(س) و پاسخ آن حضرت به او را پی می‌گیریم؛فرافکنی و عوام‌فریبی ابوبکرفأجابها أبوبكر عبداللَّه بن عثمان، و قال: يا بِنْتَ رَسُولِ‏اللَّهِ! لَقَدْ كانَ اَبُوكِ بِالْمُؤمِنينَ عَطُوفاً كَريماً، رَؤُوفاً رَحيماً، وَ عَلَى الْكافِرينَ عَذاباً اَليماً وَ عِقاباً عَظيماً، اِذا عَزَوْناهُ وَجَدْناهُ اَباكِ دُونَ النِّساءِ، وَ اَخاً لِبَعلِکِ دُونَ الْاَخِلاَّءِ، اثَرَهُ عَلى كُلِّ حَميمٍ وَ ساعَدَهُ في كُلِّ اَمْرٍ جَسيمِ، لا يُحِبُّكُمْ اِلاَّ سَعيدٌ، وَ لا يُبْغِضُكُمْ اِلاَّ شَقِيٌّ وَ اَنْتُمْ عِتْرَةُ رَسُولِ‏اللَّهِ الطَّيِّبُونَ، الْخِيَرَةُ الْمُنْتَجَبُونَ، عَلَى الْخَيْرِ اَدِلَّتُنا وَ اِلَى الْجَنَّةِ مَسالِكُنا، وَ اَنْتِ يا خِيَرَةَ النِّساءِ وَ ابْنَةَ خَيْرِ الْاَنْبِياءِ، صادِقَةٌ في قَوْلِكِ، سابِقَةٌ في وُفُورِ عَقْلِكِسپس ابوبکر شروع کرد به پاسخ دادن. ای دختر پیغمبر، پدر تو نسبت به مومنین با عطوفت و بزرگی و رافت و مهربانی برخورد می‌کرد و فقط در مقابل کفار بود که به منزله عذاب دردناک و کیفری بزرگ بود. (یعنی تو هم باید مثل پدرت رئوف باشی و با ما مهربانانه برخورد کنی در واقع در برابر استلال‌های منطقی حضرت زهرا(س) از موضعی ظاهرا اخلاقی وارد می‌شود تا تاثیر سخنان حضرت را کمرنگ نماید). اگر بخواهیم سنت پدرت را جست و جو کنیم، می‌بینیم که او پدر توست نه پدر زن‌های دیگر، و او برادر شوهر توست نه سایر دوستان. پیامبر شوهر تو را بر همه بستگان مقدم می‌داشت و با او در هر امر بزرگی همراهی می‌کرد. دوست نمیدارد شما را مگر سعادتمند و دشمن نمیدارد شما را مگر شقاوتمند.شما عترت پاک پیغمبر و برگزیده خدا هستید. شما راهنمایان ما بر خوبی‌ها هستید و شما راهنمایی هستید برای ما به سوی بهشت. و تو ای بهترین زنان و دختر بهترین پیامبران، در گفتارت صادق هستی و در عقل و درایت از سابقین هستی. (انتخاب چند ادعای غیر قابل انکار در میان سخنان حضرت زهرا(س) و اقرار به آنها و سپس مسائل را به حاشیه بردن؛ شیوه‌ای دیگر برای عوامفریبی و پایمال کردن حق)شعارهای پوچ و توجیه غصب فدک با روایتی جعلیغَيْرَ مَرْدُودَةٍ عَنْ حَقِّكِ، وَ لا مَصْدُودَةٍ عَنْ صِدْقِكِ.تو نباید از حقت منع بشوی و هیچکس هم نباید حرف‌های تو را رد کند.وَ اللَّهِ ما عَدَوْتُ رَأْىَ رَسُولِ‏اللَّهِ، وَ لا عَمِلْتُ اِلاَّ بِاِذْنِهِ، وَأنَّ الرَّائِدُ لا يَكْذِبُ اَهْلَهُ، وَ اِنّي اُشْهِدُ اللَّهَ وَ كَفى بِهِ شَهيداً، اَنّي سَمِعْتُ رَسُولَ‏اللَّهِ يَقُولُ: «نَحْنُ مَعاشِرَ الْاَنْبِياءِ لا نُوَرِّثُ ذَهَباً وَ لا فِضَّةًّ، وَ لا داراً وَ لا عِقاراً، وَ اِنَّما نُوَرِّثُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ الْعِلْمَ وَ النُّبُوَّةَ، وَ ما كانَ لَنا مِنْ طُعْمَةٍ فَلِوَلِيِّ الْاَمْرِ بَعْدَنا اَنْ يَحْكُمَ فيهِ بِحُكْمِهِ».به خدا سوگند که من از رای پیامبر اکرم(ص) تجاوز نکردم و عمل نکردم مگر به اذن و اجازه آن حضرت و پیشرو هیچوقت به اهل خودش دروغ نمی‌گوید( ابوبکر وسط دعوا نرخ تعیین می‌کند و خود را پیشرو می خواند) و من خدا را گواه می‌گیرم و گواهی خداوند کافی است که من شنیدم پیغمبر(ص) فرمود: ما گروه پیامبران طلا و خانه و زمین و وسایل زندگی برای کسی به ارث نمی‌گذاریم و ما کتاب و حکمت و علم و نبوت را به ارث می‌گذاریم و آنچه را که از وسایل زندگی داریم بعد از ما از آن ولی امر مسلمین است در صورتی که احکام او احکام الهی باشد. ( اگراین حدیث از پیغمبر باشد چطور است که ابوبکر شنیده و دیگران به خصوص اهل بیت نشنیده اند زیرا این حدیث به ایشان مربوط میشده وتنها میراث بر نسبی پیامبر حضرت زهرا(س) بوده است)ادعای اجماع امت بر ظلم به اهل بیتوَ قَدْ جَعَلْنا ما حاوَلْتِهِ فِي الْكُراعِ وَ السِّلاحِ، يُقاتِلُ بِهَا الْمُسْلِمُونَ وَ يُجاهِدُونَ الْكُفَّارَ، وَ يُجالِدُونَ الْمَرَدَةَ الْفُجَّارَ، وَ ذلِكَ بِاِجْماعِ مِنَ الْمُسْلِمينَ، لَمْ اَنْفَرِدْ بِهِ وَحْدى،وَ لَمْ اَسْتَبِدْ بِما كانَ الرَّأْىُ عِنْدىما این فدک را که از شما گرفتیم برای تهیه اسلحه و اسب قرار دادیم تا مسلمین را مجهز کنیم تا با کفار جهاد کنند و متجاوزین را سر جای خود بنشانند. و من این کار را هم سر خود نکردم بلکه به اجماع مسلمین عمل کردم. ( جالب است حضرت زهرا(س) به قرآن و احکام الهی استناد می‌کند اما ابوبکر در پاسخ به حدیثی که خود از پیامبر شنیده و اجماع مسلمین اشاره می‌کند. البته در تاریخ ذکری از اجماع و جلسه ای برای فدک نیامده و رایی هم از کسی گرفته نشده مگر اینکه منظور اجماع از نوع سقیفه باشد)ظاهرسازی و فرار از اصل بحثهذِهِ حالي وَ مالي هِيَ لَكِ وَ بَيْنَ يَدَيْكِ لا نَزْوى عَنْكِ وَ لا نَدَّخِرُ دُونَكِ، وَ اَنْتِ سَيِّدَةُ اُمَّةِ اَبيكِ وَ الشَّجَرَةُ الطَّيِّبَةُ لِبَنيكِ، لا يَدْفَعُ مالَكِ مِنْ فَضْلِكِ، وَ لا يُوضَعُ في فَرْعِكِ وَ اَصْلِكِ، حُكْمُكِ نافِذٌ فيما مَلَّكَتْ يَداىَ فَهَلْ تَرَيِنَّ اَنْ اُخالِفَ في ذلكَ اَباكِ؟در ادامه به حضرت زهرا(س) می‌گوید: این موجودی من و وضع من است و هرچه دارم پیشکش شما باشد. من مالم را از شما دریغ نمی‌کنم و نمی‌خواهم آن را برای غیر شما ذخیره کنم. و تو سرور امت پدرت و درخت پاک فرزندانت می‌باشی، کسی منکر فضیلت شما نیست و من از اصل و فرع شما نمی‌گذرم (یعنی احترامت را نگه میدارم) حکم شما نافذ است اما فقط نسبت به آنچه من در دست خود دارم. حال آیا شما می بینی که من در مورد این امر فدک با پدر شما مخالفت کردم؟پاسخ حضرت زهرا(س) و تنزیه دامان پیغمبر از تهمت‌هافقالت: سُبْحانَ‏اللَّهِ، ما كانَ اَبي رَسُولُ‏اللَّهِ عَنْ كِتابِ اللَّهِ صادِفاً، وَ لا لِاَحْكامِهِ مُخالِفاً، بَلْ كانَ يَتَّبِعُ اَثَرَهُ، وَ يَقْفُو سُوَرَهُ، اَفَتَجْمَعُونَ اِلَى الْغَدْرِ اِعْتِلالاً عَلَيْهِ بِالزُّورِ وَ البُهتانِحضرت زهرا(س) شروع به پاسخ می‌کند و می‌فرماید: سبحان الله، هیچگاه پدرمن از کتاب خدا اعراض نکرد و با احکام قرآن مخالفت نکرد. بلکه همواره از احکام قرآن تبعیت می‌کردو دنباله رو سوره‌های قرآن بود.( اشاره به حدیث جعلی و نسبت دادن آن به پیامبر درحالیکه با نص صریح قرآن مخالفت دارد. در روایات هم داریم که اگر روایتی با آیه قرآن مخالف است آن روایت را اِضرَبهُ عَلَی الجِدار به دیوار بزنید و طبق آن عمل نکنید)وَ هذا بَعْدَ وَفاتِهِ شَبيهٌ بِما بُغِيَ لَهُ مِنَ الْغَوائِلِ في حَياتِهِ، هذا كِتابُ اللَّهِ حُكْماً عَدْلاً وَ ناطِقاً فَصْلاً، يَقُولُ: «يَرِثُني وَ يَرِثُ مِنْ الِ‏يَعْقُوبَ»، وَ يَقُولُ: «وَ وَرِثَ سُلَيْمانُ داوُدَ». فَبَيَّنَ عَزَّ وَ جَلَّ فيما وَزَّعَ مِنَ الْاَقْساطِ، وَ شَرَعَ مِنَ الْفَرائِضِ وَالْميراثِ وَ اَباحَ مِنْ حَظِّ الذَّكَرانِ وَ الْاِناثِ ما اَزاحَ بِهِ عِلَّةَ الْمُبْطِلينَ وَ اَزالَ التَّظَنّي وَ الشُّبَهاتِ فِي الْغابِرينَو این خیانتی که شما بعد از وفات پیغمبر(ص) کردید نظیر همان غائله‌هایست که در زمان حیات آن حضرت انجام دادید. این کتاب خداست که داوری عادلانه می‌کند و حق و باطل را از هم جدا می‌سازد. قرآن می‌فرماید: حضرت زکریا از خدا خواست فرزندی به من عطا کن که از من و آل یعقوب ارث ببردو خداوند یحیی را عنایت کرد. و در آیه دیگر می‌فرماید: و سلیمان از داوود ارث برد. و خداوند در قرآن ارث را توزیع و واجبات ارث و حدود میراث و سهم پسر و دختر را بیان فرموده است. به طوری هم بیان فرموده که گمان‌ها و شبهات افراد بیهوده‌گو و دروغ‌گو را از بین برده است.كَلاَّ بَلْ سَوَّلَتْ لَكُمْ اَنْفُسُكُمْ اَمْراً، فَصَبْرٌ جَميلٌ، وَ اللَّهُ الْمُسْتَعانُ عَلى ما تَصِفُونَ(یوسف/19)نه چنین است که می‌گویند، بلکه هواهای نفسانی بر شما غالب شده است، پس باید صبر پسندیده پیشه کرد. و خداوند در مقابل آنچه شما توصیف کردید به ما کمک کننده است.سخن مجدد ابوبکر، اعتراف به حق و انداختن تقصیر به گردن مردمفقال أبوبكر: صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَتْ اِبْنَتُهُ، مَعْدِنُ الْحِكْمَةِ، وَ مَوْطِنُ الْهُدى وَ الرَّحْمَةِ، وَ رُكْنُ الدّينِ، وَ عَيْنُ الْحُجَّةِ، لا اَبْعَدُ صَوابَكِ وَ لا اُنْكِرُ خِطابَكِسپس ابوبکر گفت خدا و پیامبرش راست گفتند و دختر پیغمبر هم راست گفت، و تو ای دختر پیغمبر کانون حکمت، پایگاه هدایت، رکن دین و پیکره حجت خدایی. من نمی‌خواهم حق تو را از تو دور کنم و خطابه ات را هم منکر نیستم. (چگونه هم خدا راست گفت هم پیغمبر(ص) و هم حضرت زهرا(س)؟ در حالیکه طبق سخن ابوبکر آن حدیث معجول خلاف کتاب خداست پس نعوذ بالله یا خدا دروغ گفته یا پیامبر(ص) و یا حضرت زهرا که می‌گوید من هم ارث می‌برم دروغ می‌گوید! و در غیر اینصورت ابوبکر دروغ می‌گوید و ادعایش کذب است)هؤُلاءِ الْمُسْلِمُونَ بَيْني وَ بَيْنَكِ قَلَّدُوني ما تَقَلَّدْتُ، وَ بِاتِّفاقٍ مِنْهُمْ اَخَذْتُ ما اَخَذْتُ، غَيْرَ مُكابِرٍ وَ لا مُسْتَبِدٍّ وَ لا مُسْتَأْثِرٍ، وَ هُمْ بِذلِكَ شُهُودٌ.ابوبکر می‌گوید: این مسلمان‌ها حکم باشند بین من و تو و شاهد میان ما باشند. اینها آمدند و قلاده خلافت را به گردن من افکندندو با اتفاق مردم گرفتم آنچه را گرفتم نه از روی خودبزرگ بینی و تکبر و استبداد و حب جاه و هوای نفس و مقدم داشتن خود بر دیگران و خود این مردم هم بر این مطلب شاهدند. ( این سخن هم صادقانه نیست زیرا مردم هرگز رای به او ندادند بلکه فقط پنج نفر در سقیفه جمع شدند و تصمیم گیری کردند و بعد با تهدید و تطمیع از مردم بیعت گرفتند.)
 *خطبه فدک برگرفته از درس های آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی
 



94/1/10 - 15:23 - 2015-3-30 15:23:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن