تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819407379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد کشور به سمت رونق پيش خواهد رفت/سيستم مالي و بانکي کشور بايد اصلاح شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۴۷ب.ظ)
رييس جمهوري: اقتصاد کشور به سمت رونق پيش خواهد رفت/سيستم مالي و بانکي کشور بايد اصلاح شود موج - رييس جمهوري با بيان اينکه مناطق آزاد مي تواند به الگويي براي توسعه کشور در بخش هاي مختلف تبديل شوند، اظهارداشت: بهره گيري از فناوريهاي جديد، جذب سرمايه و صادرات، از اولويت هاي مناطق آزاد است و حرکت و برنامه ريزي در اين راستا ضروري است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر حسن روحاني روز يکشنبه در نشست روساي هيات امناي مناطق آزاد سراسر کشور با بيان اينکه شرايط کشور روز به روز در حال بهتر شدن است، گفت: ترديدي ندارم که کشور امسال به سمت رونق اقتصادي پيش خواهد رفت و همه بايد تلاش کنيم که اقتصاد کشور به رونق و شکوفايي بيش از پيش برسد.
رييس جمهوري خاطر نشان کرد: امروز اقتصاد کشور از دوره رکود خارج شده و تا رسيدن به رونق مطلوب هم به زمان نياز دارد و در اين مسير بايد تحرک و شتاب بيشتري ايجاد شود.
دکتر روحاني با اشاره به اينکه امسال مي توان توليد را تقويت کرده و سرمايه را جذب کرد، اظهار داشت: براي اينکه به رونق برسيم بايد تسهيلات لازم فراهم شده و شرايط کسب و کار بهبود يابد. در چنين شرايطي است که مي توان انواع سرمايه هاي داخلي و خارجي را جذب کرد و مناطق آزاد با توجه به فرصت و شرايط ويژه اي که دارند مي توانند نقش بسزايي در جذب سرمايه داشته باشند.
رييس جمهوري با تاکيد بر ضرورت توجه به نحوه حمايت و اختصاص تسهيلات لازم در شرايط خروج از رکود و وارد شدن به رونق اقتصادي گفت: بايد به گونه اي برنامه ريزي و حرکت شود تا اعتماد مردم و سرمايه گذاران براي فعاليت اقتصادي جلب و تقويت شود.
دکتر روحاني گفت: رونق اقتصادي نيازمند سرمايه و تکنولوژي است و بدون آن امکان پذير نيست. بايد شرايطي فراهم شود که سرمايه گذاران و توليد گران نسبت به سود آوري هزينه هايي که انجام مي دهند، اعتماد داشته باشند و مناطق آزاد براي فراهم کردن اين شرايط از ظرفيت هاي بهتري برخوردار است.
رييس جمهوري تصريح کرد: بايد زير بناهاي لازم را براي توليد گران فراهم کرده و اعتماد لازم براي آنان را ايجاد نمود و اجازه نداد که به اين اعتماد لطمه و صدمه اي وارد شود.
دکتر روحاني با تاکيد بر به کار بردن دقت لازم براي شناسايي سرمايه گذاران واقعي گفت: بايد از ابتدا مراقبت و دقت لازم را به کار گرفت تا سرمايه گذار و توليد کننده واقعي وارد عرصه فعاليت و سرمايه گذاري شوند.
رييس جمهوري با تاکيد بر نقش مناطق آزاد در جذب نيروي کار و سرمايه، گفت: اگر مناطق آزاد در اين مسير درست حرکت کنند مي توانند به الگويي براي سراسر کشور تبديل شوند.
دکتر روحاني با اشاره بر ضرورت حرکت در راستاي اقتصاد مقاومتي، افزود: اقتصاد مقاومتي مناطق آزاد را به جذب منابع خارجي و توسعه صادرات موظف کرده است و اين اقدامات بايد از اولويت هاي منطق آزاد باشد.
رييس جمهوري اضافه کرد: در گذشته مناطق آزاد به مراکزي براي خريد اجناس تبديل شده بود در حالي که بايد اين مناطق مراکزي براي جذب سرمايه در زمينه هاي مختلف باشند.
دکتر روحاني در ادامه توجه به گردشگري را مورد تاکيد قرار داد و گفت: گردشگري از راه هاي رسيدن به رونق و افزايش اشتغال است و ضرورت دارد مورد توجه جدي قرار گيرد.
رييس جمهوري لزوم تهيه شاخص هايي براي سنجش مناطق آزاد را مورد تاکيد قرار داد و اظهار داشت: صادرات غير نفتي، جذب سرمايه خارجي، رضايت گردشگر، توجه به محيط زيست و مناطق تاريخي و ديني ،رضايت ميزبانان و مردم بومي مي تواند از جمله اين شاخص ها باشد.
دکتر روحاني با اشاره به اهميت توجه به رضايت مردم بومي و مسافران و گردشگران، گفت: بايد براي گردشگراني که توان استفاده از هتل ها را ندارند تسهيلات و امکاناتي فراهم شود که راحت تر و آسوده تر بتوانند استراحت کنند.
رييس جمهوري اصلاح سيستم مالي و بانکي را مورد تاکيد قرارداد و گفت: براي رسيدن به رونق اقتصادي به غير از جذب سرمايه بايد سيستم مالي و بانکي کشور اصلاح شود و مناطق آزاد با ارائه تسهيلات ويژه مي توانند در اين زمينه نيز الگو باشند.
دکتر روحاني افزود: در منطقه آزاد مي توان با تسهيلات جديد در زمينه بسياري از کارها الگويي براي ساير مناطق کشور ارائه کرد.
رييس جمهوري گفت: شرايط امسال به گونه اي است که فضاي بين المللي نيز مي تواند براي فعاليت اقتصادي در کشورمان مفيد باشد و يکي از دستورات اقتصاد مقاومتي، ديپلماسي اقتصادي و تسهيل رابطه با کشورهاي جهان و بويژه کشورهاي منطقه است و مناطق آزاد مي تواند نقش مهمي در اين زمينه داشته باشد.
دکتر روحاني با تاکيد بر تامين آب شرب مردم گفت: معتقدم در تامين آب شرب مردم بايد دولت حمايت و پشتيباني کند و شرکت مپنا اقدام مناسبي در تامين آب آشاميدني در قشم انجام داده است که مي تواند در ساير مناطق کم آب نيز مورد بهره برداري قرار گيرد و بايستي شرايطي فراهم شود که بخش خصوصي در اين زمينه وارد عمل شود.
رييس جمهوري با اشاره به نامگذاري سال جاري به نام دولت و ملت، همدلي و همزباني اظهار اميدواري کرد: همه همدلانه حرکت کرده و همزبان و هم سخن در يک مسير باشند و وحدت و اتحاد و دوستي بيش از گذشته در کشور فراگير شود.
در اين جلسه تعدادي از روساي مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد کيش، سرخس، ماکو، چابهار و انزلي گزارشي را از فعاليت هاي سال گذشته و برنامه ها و پروژه هاي سال جاري خود در زمينه هاي اقتصادي، صنعتي و فرهنگي ارائه کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن