تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814590561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگاه آشنایی با مهرهای عیدی سازی در خانه بروجردی های کاشان برپاشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارگاه آشنایی با مهرهای عیدی سازی در خانه بروجردی های کاشان برپاشد کاشان – ایرنا - سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از برپایی کارگاه آشنایی با مهرهای عیدی سازی توسط موزه عروسک و اسباب بازی در خانه تاریخی بروجردی ها این کاشان خبر داد.


مهران سرمدیان سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان اظهارکرد: کارگاه یاد شده به منظور آشنایی گردشگران تعطیلات نوروزی با میراث فرهنگی عیدی سازی که شیوه ساخت کارت تبریک در مکتب خانه های قدیم ایران بوده است ، اجرا می شود.
وی افزود: ایجاد کارگاه مهرهای عیدی سازی اقدامی برای آشنایی مردم بر شیوه آموزشی در مکتب خانه های قدیم بوده که مورد توجه گردشگران قرارگرفته است.
وی بر اهمیت شناسایی و حفظ منابع نوشتاری و دیداری فرهنگ و آموزش پرورش کودکان ایران و نقش این منابع در شناخت میراث معنوی تاکید کرد.
سرمدیان خاطرنشان کرد: نخستین تصویر هایی که شاگردان مکتب خانه پیش از ورود صنعت چاپ به ایران آشنا می شدند باسمه هایی (مهر) با قالب های چوبی دستی بودند که بر روی کاغذ بوسیله جوهر چاپ شده و در هنگام عید به کودکان هدیه می دادند.
به گفته وی، نقش های تزیینی، مجلس رزم و بزم و صحنه های مذهبی از تصاویری بودند که برای هدیه دادن در شیوه سازی چاپ می شده است.
7565/6136



08/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن