تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819125188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها 25درصد از توان داخلی سازندگان در صنعت نفت بکار گرفته می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
تنها 25درصد از توان داخلی سازندگان در صنعت نفت بکار گرفته می‌شود
رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی با اشاره به اینکه تنها 25درصد از توان داخلی سازندگان در صنعت نفت بکار گرفته می‌شود گفت: کاهش قیمت نفت در نوع خود می‌تواند علاوه بر نجات اقتصاد ملی کشور به حمایت سازندگان داخلی منجر شود.


 رضا پدیدار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص کاهش قیمت نفت اظهار داشت: کاهش قیمت نفت برای کلیه کشورهایی که از این امکان به عنوان محرک اقتصادی و تأمین نیازهای مالی استفاده می‌کنند تأثیر مستقیم دارد. به طوری که کاهش درآمدهای نفتی مساوی با کاهش درآمدهای ملی کشورها است.
 
 
پدیدار افزود: برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی می‌توان سایر محصولات تولیدی و صنعت گردشگری را توسعه دهیم به طوری که تبدیل نفت‌خام به فرآورده یا محصولات واسطه‌ای یا کالای ساخته شده می‌تواند ظرفیت‌سازی را در کشور افزایش دهد.  
 
پدیدار خاطرنشان کرد: کاهش قیمت نفت در نوع خود می‌تواند به نجات اقتصاد ملی کشور منجر شود.  
 
رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت موقتی است گفت: این کاهش قیمت نمی تواند طولانی ‌مدت باشد چرا که انرژی در زندگی همه آحاد جهان نفوذ کرده و ضریب رشد انرژی بر اساس مطالعات انرژی نشان می‌هد که میانگین رشد مصرف حداقل در شرایطی که در آن به سر می‌بریم تأثیر گذاشته است.
 
 پدیدار گفت: نیاز به انرژی در بین کشورهای جهان بالا رفته وتقاضای خرید برای این محصول افزایش یافته است قطعا با یک وقفه ای که در این صنعت به وجود آمده باعث می‌شود که در حقیقت روند نامعقول که بخشی انتحاری، بخشی سوداگری و بخشی نیز بازار کاغذی است در این صنعت به وجود آید. تصور بر این است که این کاهش قیمت دوام ندارد و از نیمه دوم سال 2015 قیمت نفت روند افزایشی به خود می‌گیرد.
 
 وی یادآور شد: هم‌اکنون 65 درصد ظرفیت انجمن سازندگان تجهیزات نفتی در داخل کشور خالی است و این فرصتی است که به ما اجازه دهند از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببریم که این امر از یک سو ایجاد انگیزه برای فعالان اقتصادی، اشتغال‌زایی و سهم تولید خالص داخلی کشور را افزایش می‌دهد بایستی که این افزایش همسو با تولید خالص ملی بوده که ضریب رشد اقتصادی کشور را از این وضعیت نجات می‌دهد.  
 
پدیدار با تاکید براینکه ایجاد مانع برای اجرای قرارداد و یا هر فعالیتی را خود تحریمی تولید کنند گان داخلی می دانیم اظهار داشت:  اگراین موانع برداشته شود در نهایت فرمول اقتصاد مقاومتی پیاده خواهد شد.
 
وی گفت : راه حل اقتصاد مقاومتی رفع موانع است به طوری که وقتی مصرف کننده نهایی در حوزه نفت به کالایی نیاز دارد باید بتواند در اسرع وقت کالا را در اختیار داشته باشد اما به دلیلی که تولید کننده ما درگیر ضوابط و مقررات سخت قرارمی گیرد نمی تواند به سرعت کالا را تهیه و ارائه دهد وبه گونه ای است که گویی خود را در تبادل همکاری تحریم کرده است.
 
وی ادامه داد : در واقع این تولید کننده نتوانسته در زمان خود در زنجیره تولید مشارکت کند .این ناهمواری ها منجر به این شده است که کارفرماها نتوانند از امکانات موجود استفاده کنند.
 
پدیدار گفت : سازندگان تجهیزات نفت توان ساخت همه نوع تجهیزات را ندارند . انتقال تکنولوژی به راحتی امکان پذیر نیست و البته در پیش نویس قراردادهای نفتی طرحی را مبنی بر مشارکت شرکت های داخلی با شرکت های خارجی مطرح شده که این موضوع می تواند در انتقال دانش فنی کمک کند.
 
پدیدار به این قراردادها اشاره کرد و گفت : شرکت های خارجی در صورت مشارکت با پروژهای نفتی ایران موظف هستند از 25 درصد توان متخصصین ایرانی در پروژه های خود استفاده کنند که این زمینه انتقال دانش فنی را برای ما فراهم خواهد کرد .
 
 انتهای پیام/



اخبار مرتبط

خودکفایی ایران در تولید بنزین با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
تنها دکل حفاری ایرانی از پروژه‌های نفت و گازی ایران در خلیج فارس اخراج شد
بخش اعظمی از کسری گاز کشور جبران شد
فراهم شدن تبدیل زباله‌های شهری و خطرناک به انرژی با استفاده از تکنولوژی پلاسما
آغاز عرضه CNG برحسب کیلوگرم در جایگاه‌های سراسر کشور




۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن